Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Goottityyli liian erikoista kouluun?

Kirjoittanut: Kryptonice (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.04.2008 16:52
No mulle ainakin *********** jatkuvasti siitä et oon nii gootti, mut ei siitä kannata välittää. Se on kyl vitun rasittavaa ku mun kaveri hakattiin sen takii et sillä on kajaalii ja pitkä tukka. Mut yleensä opettajat ei välitä siitä et miten pukeutuu vaa siitä et miten käytäytyy :P
Kyllä mä saan aina pitkii katseita ku tuun luokkaan myöhän kokeeseen ja ****** ketjumassat kilisee ja sit ku istuu penkille nii sit vast kaikki on sillee et ***** tääl oli nii hiljast.
Mutta mun mielest kannattaa olla mahollisemman prosvosoiva kaikkille paskoille joitten mielest pukeutuu tyhmästi.
Kirjoittanut: eyrie (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.04.2008 17:38
Minä en ole oikeastaan koskaan kohdannut suurta kiusaamista tai porukasta jättämistä tyylini takia. Yläasteelle mennessäni kuuntelin vielä paljon metallia enkä pitänyt sitä mitenkään salassa. Tyylinikin oli jo silloin aika paljon poikkeava muista. Koulussa ei silloin vielä ollut oikeastaan ketään samanhenkistä kuin paras ystäväni (hänkin reippaasti joukosta erottuva) ja vaikka muutamia huutoja sain perääni kerran tai pari se loppui siihen kun en vastannut mitään, nauroin vain huvittuneena tai pudistin päätäni hymy huulilla, säälien huutajia. Enimmikseen sain kuitenkin jonkinasteista "ihailua". Ei sillä, että muut olisivat halunneet olla kuin minä tai muuten rakastaneet minua, mutta enemmänkin monesta oli hienoa että olin kuka olin, enkä koskaan välittänyt muiden reaktiosta. Luonteenikin oli jo silloin sellainen, etten pitänyt suutani kiinni jos minulla oli oikeasti jotain sanottavaa, vaan pidin aina kiinni omista mielipiteistäni. Jopa opettajat pitivät minusta hyvän käytöksen ja aktiivisuuden takia (en voi sille mitään, mutta olin aina opettajien lellikki), saattoivat jopa jonkun kehun vaatteistakin heittää.

No, omaa "erikoisuuttani" kestikin sitten sellainen vuosi kunnes yhtäkkiä porukka yläasteella alkoi muuttua. Pojat alkoivat kasvattaa pitkää tukkaa, käyttämään maihareita ja nahkatakkeja. Osa tytöistä (jopa eräs pissaliisa) alkoi värjäämään tukkaansa mustaksi ja käyttämään ketjuja, mustia vaatteita, yksi jopa korsettia. Musiikki muuttui listapopista metalliin. Tuskassa alkoi välkkymään tuttua naamaa ympärikännisenä. Homma alkoi suoraan sanottuna oksettamaan. Ymmärrän kyllä, että ehkä muut vain "löysivät itsensä" myöhemmin jne, mutta en voi uskoa, että kaikki noista oikeasti sydämmestään oli tuollaisia. Koulussa levisi suoraan sanottuna "hevitrendi", jolloin yhtäkkiä hevi olikin ihan ok ja olikin coolia "erottua joukosta" ja olla "tosi kovis". Yäk. Musta oli kuitenkin vielä kiva olla oma itseni ja tiesin kuitenkin erottuvan heistä pelkän ajattelumaailmani/periaatteitteni takia, enkä oikeastaan koskaan pyörinyt tuon porukan kanssa. Pysyin edelleen jotenkin asemassa "se tyyppi, kyl sä tiiät sen" eikä muut löytäneet musta mitään pahaa sanottavaa.

Yläasteelta päästyäni oma tyylikin alkoi muuttua hiukan, vaikka tosin goottityylisenä olen pysynyt. Metallin kuuntelu on kyllä jäänyt vähemmälle ja olen siirtynyt ns. "oikeaan goottimusiikkin" (jos noin uskallan sanoa) ja muuhun sekalaiseen rokkiin. Nykyään kun olen kuvislukiossa, en ole mitenkään poikkeava. Jengi on sen verran erikoista ilman minuakin . Tosin en ole vieläkään oikein tavannut todella samanhenkistä ihmistä. Kaverit aika kaukana goottityylistä, mutta minusta he ovat paljon lähempänä ajattelumaailmaani kuin koulun muutamat ns. hevarigootit. Ja kaverini kuitenkin pitävät minusta tälläisenä, vaatteitani kauniina ja ymmärtävät ajatusmaailmaani. He riittävät minulle aivan hyvin.

Tarinan opetus? Olemalla se mitä olet saat paljon enemmän kuin sillä, että aina taivut muiden tahdon mukaan - reagoivatpa he miten tahansa.
Kirjoittanut: Elegia (Aktiivi)
  • Lähetetty: 27.04.2008 18:10
eyrie, hitsi olisinpa minäkin yhtä rohkea!

En vaan millään uskalla laittaa korsettia kouluun tai oikeen muutakaan goottihepenettä, joten olen nyt jonkun aikaa tyytynyt kulkemaan vain tavallisissa mustissa vaatteissa..
Tosin olen minä siltikin saanu huutoa perääni että mikäs gootti sinäkin olet. Kuvitelkaa, VAIN koska käytän mustia vaatteita! Hohhoo..
Kirjoittanut: eyrie (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.04.2008 18:39
^ Musta jotenkin tuntuu, että "hillitsemällä" omaa tyyliäsi pistät vain lisää vettä myllyyn perään huutajille. Jo pelkkä pukeutuminen siihen korsettiin huudoista välittämättä saattaa viestiä sitä, että et välitä siitä mitä muut sanoo. Kulje vain nenä pystyssä omana itsenäsi silläkin uhalla, että näytät yliylpeältä, niin kyllä luulisi jo haukkujiltakin into loppumaan. Pari säälivää taputusta päähän tai vilkaisua vielä perään nopeuttaa huomattavasti ;). Tai mikä vielä tehoavampaa - hymyile aurinkoisesti ja niin viehättävästi kuin osaat. Näytä vaan niille idiooteille, että sulla on hyvä päivä eikä niiden jutut hetkauta.

Ymmärrän kyllä sitten jos kiusaaminen vain jatkuu tai muuttuu jopa fyysiseksi niin ei enää uskalla omana itsenäkään liikkua. Mutta kannattaa kyllä yrittää vaan pitää omasta itsestään kiinni ja tajuta se ettei muiden mielipide loppupeleissä merkkaa mitään.
Kirjoittanut: Elegia (Aktiivi)
  • Lähetetty: 27.04.2008 18:57
Kiitoksia noista eyrie! Yritänpä olla jatkossa rohkeampi.. jos ei nyt enää näinä viitenä viimeisenä viikkona vielä uskalla niin kesäloman jälkeen viimeistään kun koulun penkille palataan
Kirjoittanut: Barokki (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 27.04.2008 20:39
Minua kiusattiin joskus silloin ala-asteella, kun en vielä uskaltanut pukeutua mitenkään erikoisesti, olin silloin myös yksin. Ainoita ystäviäni vihasin silloin, ehkä kateudesta, kun heillä niitä ystäviä oli. Kehitin siis oman maailmani, jossa minulla oli ystäviä. Olen luopunut mielikuvitusystävästäni vasta nyt kuluvana vuonna. Nyt yläaste toi uusia ystäviä ja olen voinut tuntea onnen tunteen aitojen ihmisten kanssa oikeassa maailmassa. Nyt alueen koulu kuitenkin vaihtuu ja joudun luopumaan sen takia ystävistäni. Menneisyyteni takia pyysin, että voisin jäädä tähän kouluun, mitä nyt käyn, mutta se ei sitten ilmeisesti käykään. Tällä hetkellä minua pelottaa ihan helvetisti. Joudun siis luopumaan ainoista ihmisistä, joihin täällä maanpäällä luotan. Että kiitos vaan niin perkeleesti.
Oli pakko purkautua, anteeksi ..
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • • Muokkasi: Swanette
  • Lähetetty: 28.04.2008 13:42

Lainaus: Barokki

Nyt alueen koulu kuitenkin vaihtuu ja joudun luopumaan sen takia ystävistäni.

Mutta eihän sinun tarvitse ystävistäsi luopua, vaikka koulua vaihtaisitkin. Voithan olla heidän kanssaan vapaa-ajalla vaikka kuinka usein ja pitää heihin aina yhteyttä. On tietysti todella ikävää, että joudut vaihtamaan koulua, mutta sen ei välttämättä tarvitse merkitä pelkästään huonoja asioita. Ehkä saat myös uusia ystäviä uudesta koulusta.
Kirjoittanut: Barokki (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 28.04.2008 20:17

Lainaus: Swanette

Mutta eihän sinun tarvitse ystävistäsi luopua, vaikka koulua vaihtaisitkin. Voithan olla heidän kanssaan vapaa-ajalla vaikka kuinka usein ja pitää heihin aina yhteyttä. On tietysti todella ikävää, että joudut vaihtamaan koulua, mutta sen ei välttämättä tarvitse merkitä pelkästään huonoja asioita. Ehkä saat myös uusia ystäviä uudesta koulusta.

Niinhän minä voinkin Ainoa vaan että miten siellä koulussa pärjäilen. Onhan minulla tietenkin luokallani joitakin kavereita joiden kanssa voin välituntiaikaa viettää On myös yhdeltä toiselta luokalta yksi ystävä joku tulee samaan kouluun, mutta en kauheasti haluaisi liikkua porukassa, jossa poltetaan ja kännätään aina kun vanhemmat eivät ole vahtimassa.
Kirjoittanut: Jayne Dahmer (Aktiivi)
  • Lähetetty: 28.04.2008 20:54
Huhhuh, alkoi oikein pelottamaan kun tuo eyrien tarina muistutti niin paljon omaani. Itsekin olen vasta n. puolen vuoden sisällä tutustunut tuohon "gootteuteen" lähemmin. Mutta joo, etten offaisi hirveästi... Olen itse sitä mieltä, että kannattaa oikeasti pukeutua juuri niin kuin itse haluaa. Itseasiassa pitää, eihän siitä muuten mitään tule (puhun nyt lähinnä omasta kokemuksesta), oli sitten koulussa tai missä vaan.
Itseä alkaa oikein ahdistamaan, kun töissä TÄYTYY pukeutua hillitymmin... Huoh... Silloin en vain tunne vaatteita omikseni ja on vaikea olla, kun koko ajan häiritsee.
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 28.04.2008 20:59

Lainaus: Jayne Dahmer

töissä TÄYTYY pukeutua hillitymmin...

Onko siä joku bossi tullu sanoon että tollasia vaatteita et käytä. Vai kuten itsellänikin oli yhessä työpaikassa että piti käyttää valkosta kauluspaitaa ja sandaaleita (esd-suojattuja vaatteita olivat)
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit