Tällä sivulla listataan kaikki sellaiset Gootti.net-sivustolla julkaistut jutut, jotka on kytketty aiheeseen the birthday massacre. Aiheeseen liittyvät jutut listataan julkaisujärjestyksessä siten, että luettelon alkuosassa sijaitsevat tuoreimmat aiheseen the birthday massacre liittyvät jutut ja vastaavasti artikkelilistauksen lopussa vanhimmat julkaisut. Voit linkittää tälle sivulle käyttämällä linkkiä https://www.gootti.net/aihe/?&a=the birthday massacre
Julkaistaan 9.6.2017
Kanadalaisen The Birthay Massacren suunnitelmiin kuuluu vuoden 2014 "Superstition"-menestysalbumin seuraajan tuominen kauppoihin. Goottirokkia ja electroa yhdistelevä ryhmä hyödynsi faniensa rahallisia resursseja "Under Your Spell" -levyn tekemisessä. Noin 3300 fania osallistui joukkorahoituspalvelu Pledgemusicin kautta albumin valmistamiseen. Kiekko tulee myyntiin kesäkuun alussa.
Julkaistaan 22.7.2016
Kanadalaisen rokkia, new wavea ja syntikkapoppia loihtivan The Birthday Massacren varhaista tuotantoa masteroitiin uudelleen tälle "Imagica"-levyn vuoden 2016 versiolle. Joukossa on alkuperäisten neljän kappaleen lisäksi tuorettakin tuotantoa. Levy-yhtiö Metropolis Records julkaisee albumin 22. heinäkuuta CD:nä ja LP:nä. Vinyylivaihtoehdosta ensimmäiset 500 kappaletta painetaan purppuranpunaiselle levylle, loput 500 mustalle. LP:n ja CD:n soittolistoilla kuullaan samat kappaleet samassa järjestyksessä.
Julkaistaan 14.11.2014
Kanadalaisen syntikkarokkia soittavan The Birthday Massacre -yhtyeen kuudes studioalbumi, tasan 10 biisiksi pätkitty "Superstition", julkaistaan Metropolis Recordsin kautta 11. marraskuuta. Yhtye saavutti albumin tekemistä varten kaipaamansa rahoituksen PledgeMusic-joukkorahoituspalvelun avulla. Tämä vuoden 2012 menestyskiekon "Hide and Seek" seuraaja julkaistaan CD:nä ja myös ilmeisesti kappalemäärältään rajallisena vinyylipainoksena. Sen molemmille puolille on laitettu soittolistalta viisi kappaletta.
Kuusihenkinen kanadalaisyhtye The Birthday Massacre ryhtyi hakemaan kassaansa täydennystä käynnistämällä PledgeMusic-kampanjan. Yhtye selvittää ensimmäiseksi jo uransa alkuvaiheiden aikana nähneensä netin laajenemisen ja digitaalisen musiikin suosion kasvamisen, ja pyrkineensä ratsastamaan tuon muutoksen aallonharjalla sopeutumalla ja mukautumalla tilanteeseen. Bändin mukaan vaikka sen suosio on vuosien aikana kasvanut, musiikin myynnin määrä on laskenut. The Birthday Massacre kiittääkin niitä henkilöitä, jotka tukevat bändiä ostamalla sen musiikkia.
Julkaistaan 12.4.2013
Levy-yhtiö Alfa Matrix tiedottaa jättikokoelma-albumin "Absolute Grrrls Manifesto [chapter 1]" eri variaatioiden löytyvän kokoelmalle pyhitetystä minisivustosta osoitteessa www.alfa-matrix.com/manifesto1. Sieltä löytyy megakokoelman koostaneelta Seba Dolimontilta valmistunut manifesti, jossa hän käsittelee musiikkia ja sen asemaa nykypäivän yhteiskunnassa. Tämä kokoelmalevy ilmestyy neljän CD:n laajuisena 12.4. Soittolista sisältää etenkin naisjohtoisia bändejä goottimetallin, new waven, industrialin, pop rockin, electron, syntikkapopin, technon ja EBM:n suuntauksista.
Julkaistaan 5.10.2012
Kanadan The Birthday Massacre on tämän puolen tunnin mittaisen "Hide and Seek" -albuminsa myötä saanut jo yhdeksän studioalbumillista musiikkia valmiiksi. Tämänkertainen annos syntikkarokkia ilmestyy 9. lokakuuta Metropolis Recordsin kautta Pohjois-Amerikassa ja Out of Line Musicin avulla täällä Euroopassa. Yhtye on vihjaillut tarjoavansa nyt sanoituksien ja nuottien osalta hieman synkempää aineistoa kuin aikaisemmin. The Birthday Massacren tyyli sisältää vaikutteita electro popista, goottimusiikista, new wavesta, syntikkapopista. Out of Line katsoo bändin keulahahmon, energisen Chibin, kirjoitelleen bändinsä kypsimmät kappaleet "Hide and Seek" -albumille.
Julkaistaan 20.7.2012
Synkemmän goottirock-musiikin kokoelma "Symphonies from the Abyss" julkaistaan ensi kuukauden 20. päivä. Tämäkin Out of Line Musicin kautta julkaistava kiekko ilmestyy sinkku-CD:n hinnalla ja sisältää eri esittäjiltä musiikkia — yhteensä 15 biisiä. Mukana on The Birthday Massacrea, Scream Silenceä ja Rabia Sordaa, Combichristin sekä Forgotten Sunrisen tuotannon lisäksi. Kokoelma on laitettu ennakkotilattavaksi saksalaisen Out of Line -levy-yhtiön nettikauppaan ja hinnoiteltu viiden euron arvoiseksi.
Kanadalainen syntikkarokkia tekevä The Birthday Massacre (www.thebirthdaymassacre.com) tiedottaa tarjoavansa elokuisella EP-levyllään kuunneltavaksi kolme aivan uutta biisiä sekä läjän muita raitoja. Äänite ilmestyy Dependent Recordsin tuella 9.8. nimellä "Imaginary Monsters". Kiekko on seuraaja menestystä kauhoneelle studioalbumille "Pins & Needles". The Birthday Massacre sisällyttää EP:lle uusien kappaleiden oheen musiikkivideon kappaleeseen "In the Dark" ja kourallisen remixejä. Niistä on kiittäminen Assemblage 23:a, Combichristia, Skoldia, Tweakeria ja Fake Shark — Real Zombieta.
Julkaistaan 14.9.2010
Kanadalainen syntikkavetoista rock-musiikkia soittava The Birthday Massacre (www.thebirthdaymassacre.com) tulee julkaisemaan Metropolis Recordsin avustuksella uuden studioalbumin "Pins and Needles" kahden viikon kuluttua. Se tulee olemaan bändin järjestyksessä neljäs täyspitkä levy. Albumilla kuultavasta kappaleesta "In the Dark" kuvattiin Michael Falcoren ja Rodrigo Gudiñon ohjaama musiikkivideo. Yhtye tarjoaa musiikkivideolla kunnianosoituksia klassisille kauhuelokuville unohtamatta biisin tarinaa. Bändin kitaristi Michael Falcore kommentoi, että biisi kertoo ihmissuhteista ja jonkinlaisesta eristäytyneisyyden tunteesta sellaisen henkilön seurassa, jonka kanssa "pitäisi" olla läheiset välit.
Kuva vuodelta 2010
Kanadalainen Raggedy Angry uutisoi julkaisevansa Euroopan alueella uuden studioalbuminsa ja siirtyvänsä sen yhteydessä kiertämään Britanniaa. Bändin levytyshistorian kolmas kiekko tullaan julkaisemaan eurooppalaiselle yleisölle 1. lokakuuta Danse Macabre Recordsin toimesta. Teos on nimeltään "How I Learned to Love Our Robot Overlords" ja se on järjestyksessä toinen Raggedy Angry -albumi, jonka miksasi Skinny Puppyn, Nine Inch Nailsin ja Marilyn Mansonin kanssa töitä tehnyt Dave "Rave" Ogilvie. Miksaajan mukaan uusikin kiekko on yhtä raaka, aggressiivinen ja koukuttava, kuten edellinenkin "Pestilence"-niminen äänite.
Julkaistaan 14.9.2010
Kymmenen vuoden ajan toiminut kanadalainen laulu- ja soitinyhtye The Birthday Massacre uutisoi juhannuksen aikaan, että yhtyeen lähitulevaisuus on harvinaisen toiminnantäyteinen. Bändi aikoo julkaista uuden albumin syyskuun 14. päivä. Kiekon nimeksi valittiin "Pins and Needles". Se sisältää yhteensä 11 uutta The Birthday Massacre -biisiä. Niistä aiotaan laittaa bändin MySpace-sivuille kuunneltavia klippejä aivan lähitulevaisuudessa. Perjantaina ennakkotilattavaksi laitettu pitkäsoitto on äänitetty The Birthday Massacren kitaristi-laulaja Rainbowin sekä F. Falcoren yhteispelillä. Teoksen miksasi Rainbow ja Rave "Rave" Ogilvie. Lopputuotteen masteroi Noah Mintz.
Kanadan The Birthday Massacre (www.thebirthdaymassacre.com) julistaa joutuneensa nyt perumaan osanottonsa Euroopan-kiertueelle, jonka yhtyeen oli tarkoitus käydä soittamassa lokakuun aikana yhdessä Deathstarsin, Dope Stars Inc.:in ja Diary of Dreamsin kanssa. Bändi perustelee "Into Darkness Tour" -kiertueelta vetäytymistä sillä, että nyt yhtye haluaa keskittyä uuden studioalbuminsa luomiseen ja siinä sivussa nettisivustonsa päivittämiseen. Livelevyn aikaisemmin kuluvana vuonna julkaissut The Birthday Massacre pahoittelee tekemiään muutoksia suunnitelmissa, mutta erityisesti meren yli suuntautuvalle kiertueelle lähteminen edellyttää useiden yksityiskohtien onnistumista ja tällä kertaa niin ei käynyt albumin luomiseen tähtäävien suunnitelmien vuoksi. Bändi toivoo niiden fanien, jotka kynnelle kykenevät, lähtevän katsomaan kiertueella esiintyviä Deathstarsia, Diary of Dreamsia ja italialaista Dope Stars Inc. -koplaa kaikesta huolimatta.

Ruotsalainen Deathstars (www.deathstars.net) aikoo lähteä johtamaan syksyllä starttaavaa Euroopan-kiertuetta, jonka mukana kulkevat myös The Birthday Massacren, Diary Of Dreamsin ja Dope Stars Inc. -yhtyeen rivit. Euroopan alueen sydänmaille virtaava keikkaputki käynnistyy lokakuun alussa. Osa kiertueen aikataulusta on vielä hämärän peitossa. Ruotsalainen goottimetallibändi Deathstars esiintyy ennen aikaisemmin mainittujen matkaseuralaistensa kanssa muutamaan otteeseen omatoimisesti. Seuraava Deathstarsin keikka koetaan Suomen Turussa tasan viikon päästä, jolloin ryhmä soittaa Ruisrockin lavalla.
Livelevy toukokuussa
Kanadalainen syntikkarokkia soittava The Birthday Massacre (www.thebirthdaymassacre.com) saapuu Suomeen heinäkuun lopussa. Bändi aikoo esiintyä Helsingin Nosturissa keskiviikkona 29.7. Keikkailtana ovet Nosturissa avataan kello 19 maissa. Tapahtumaan ei ole ikärajaa, mutta keikka-alueella on vain täysi-ikäisille tarkoitettu anniskelualue. 20 euron arvoisiksi hinnoitellut pääsyliput lasketaan ennakkomyyntiin keskiviikkona 25. maaliskuuta Tiketin ja Lippupalvelun verkostojen välityksellä. Keikalla tullaan kuulemaan uuttakin musiikkimateriaalia The Birthday Massacren syksyllä julkaistavalta studioalbumilta.
Suomessakin hyvin tunnettu kanadalaiskopla The Birthday Massacre (www.thebirthdaymassacre.com) julkaisee uransa ensimmäisen livelevyn, joka sisältää sekä DVD:n ja CD:n, joille on purkitettu materiaalia bändin keikalta Saksan Hampurissa. Keikkataltiointi on parin vuoden takaa, loppuvuodesta 2007. DVD sisältää live-esiintymisen taltioinnin lisäksi toistaiseksi tarkemmin erittelemätöntä bonusmateriaalia. DVD ja CD sisältyvät samaan pakettiin, jota ullaan myymään nimellä "Show and Tell". Äänite ilmestyy myös digitaalisen musiikin puodeissa. Opuksen julkaisupäivämäärä paljastetaan hieman myöhemmin.
The Birthday Massacre kertoi helmikuun jälkimmäisen puoliskon paikkeilla pakkaavansa reppujaan, jotta rytmiryhmä voi marssia jälleen kiertueelle. Kiertue käynnistyy lähitulevaisuudessa. Tähän mennessä yhtyeen seuraavat varmistuneet keikat koetaan Kanadassa ja Yhdysvalloissa huhti- ja toukokuun varrella.
EP ulos 6.5.2008
Kanadalainen elektronista musiikkia naislaulajalla soittava The Birthday Massacre (www.thebirthdaymassacre.com) kertoo kuvaamansa musiikkivideon kappaleesta "Looking Glass" haluttavan bändin kotimaassa MTV2-musiikkikanavan soittolistalle. Televisioaseman "You Rock The Deuce" -lähetyksessä yleisöllä on mahdollisuus vaikuttaa niihin musiikkivideoihin, jotka ohjelman aikana esitetään suurelle yleisölle. Bändi pyytää fanejaan äänestämään "Looking Glass" -videotaan vastapainoksi perinteiselle kanavan tarjoamalle purkkapopille. Omaa videoehdokasta voi äänestää täällä.
The Birthday Massacre esiintyy tällä hetkellä "Walking With Strangers" -nimellä tunnetulla kiertueella Mindless Self Indugencen kanssa. Bändi kaavailee tekevänsä Pohjois-Amerikan -kiertueensa jälkeen kesällä 2008 kiertueen myös Euroopassa.
EP ilmestyy 6. toukokuuta
Kanadan Torontossa toimiva The Birthday Massacre (www.thebirthdaymassacre.com) aikoo julkaista EP-levyn seuraajaksi uransa järjestyksessä kolmannelle albumille, mikä on nimeltään "Walking With Strangers". Uusi EP-lohkaisu tottelee nimeä "Looking Glass". Tämä julkaisu tuodaan esiin samalla kun bändi itse valmistautuu astumaan kiertueelle Pohjois-Amerikkaan yhdessä Mindless Self Indulgencen kanssa.
"Looking Glass" sisältää nimikkokappaleen lisäksi miksatut versiot biiseistä "Red Stars", "Falling Down" ja "Weekend", sekä kaksi aivan uutta kappaletta ja cover-version Ritchie Cordellin klassikkohitistä "I Think We’re Alone Now". Viimeksi mainittu kappale ilmestyi alunperin vuonna 1967.
EP-levy ilmestyy keväällä -08
Kanadan Torontossa tukikohtaansa pitävä The Birthday Massacre (www.thebirthdaymassacre.com) palasi hiljattain kotimaahansa Vanhalle mantereelle tekemältään valloitusreissulta. Keikkaputken päätyttyä bändi aikoo ryhtyä luomaan joulukuussa musiikkivideota kappaleestaan "Looking Glass". Tämänkin videon ohjaajana tulee toimimaan Dan Ouellette. "Looking Glass" aiotaan julkaista keväällä 2008 EP-levyn muodossa. Kiekon arvellaan sisältävän ainakin edellä mainitun musiikkivideon lisäksi remix-kappaleita ja mahdollisesti myös aivan uutta musiikkimateriaalia.
Kanadan Torontosta
Kanadan The Birthday Massacre (www.thebirthdaymassacre.com) tyrkkää tuoreimman albuminsa kohti päivänvaloa 11. päivä syyskuuta. Kiekko tullaan tuntemaan nimellä "Walking With Strangers". Se sisältää 13 uutta biisiä, joista soittolistan viimeinen veisu on nimetön. Kiekon tuottajana toimi lähes legendaarinen Dave "Rave" Ogilvie, joka on auttanut bändiä pysymään tutussa musiikillisessa linjauksessaan uusimmallakin pitkäsoitollaan.
Kotoisin Kanadasta
Kanadalainen goottibändi The Birthday Massacre (www.thebirthdaymassacre.com), joka pitää tukikohtaansa Toronton kaupungissa, loi uuden version vuonna 2002 ilmestyneestä debyyttialbumista "Nothing & Nowhere". Uusintapainos, mikä ilmestyi muutama päivä sitten Metropolis Recordsin kautta, sisältää vanhat versiot bändin suosituista kappaleista "Happy Birthday", "Horror Show", "Video Kid" ja "The Dream". Uusi painos vanhasta albumista luotiin helpottamaan fanien odotusta — upouusi pitkäsoitto on nimittäin tarkoitus saada julkaistua tämän vuoden syyskuussa. Levyn julkaisuhetkeksi kaavaillaan kuukauden 10.–12. päivää.
Kanadalainen The Birthday Massacre (www.thebirthdaymassacre.com) aloittaa uuden vuoden laittamalla MySpace-sivuilleen kuunneltavaksi uuden kappaleen bändin tulevalta julkaisulta — raaka versio biisistä "Kill the Lights" on kuunneltavissa 1. päivä tammikuuta 2007. Yhtye julkaisee uuden albumin ensi vuoden elokuussa.
The Birthday Massacre kiersi Yhdysvaltoja, Kanadaa ja Meksio "Broken Minds" -nimisellä kiertueella. Bändi keikkaili myös Euroopassa kesän aikana.