Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

In/Out: Goottitrendit meillä ja maailmalla

Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 16.05.2009 12:47
Hui, mulla on melkeen aina (tälläkin hetkellä) raitasukat ja suurin osa korseteista muoviluisia. Liituraitaa ei oo ku 1 korsetti, 1 hame ja yhdet housut, goggleja en vielä oo edes hankkinu, polka-dottia ja kirsikkaprinttiä en omistakkaan... Eli oon vähän fiftyfifty OUT

Pvc:tä, shokkiväriä, elukkaprinttiä ja kuiturastaa löytyy mainstream-osastolta aika lailla...

Nousussa olevista ja tulevista jutuista teemapukeutumista joo, eri aikakausien yhdistelyäkin, mutta vaan 2 maastokuvioista toppia ja 60-luvun tyyliä harrastin 90-luvun lopussa ja myin kirpparilla kaiken aikaa sitten....

Tulos: 60% OUT 30% mainstream ja 10% IN Voi hyyyväneen aaika....
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 16.05.2009 12:59
Kyllä mä näkisin, että kuiturastat+gogglet on ihan mainstreamia vielä, kun kaikilla niitä näkeepi.
Mites pändipaidat, in vai aut? Musta ne alkaa olla melekosessa noususuhdanteessa tai peräti mainstreamia, mitä oon nyt keikoilla huomaillu.

Mä ennustaisin myös tulevaks trendiks pientä deathrockerrevivalia(tai salaa ainakin toivon niitä hiustyylejä yleisemmiks, hehee)

Ihan näin topiccia sivuavasti goottitrendikin alkaa olla pikkuhiljaa aika out juttu tai siis jos näsäviisastellaan ni onhan se ollu jo joku 25vuotta. Mutta kyllä kadulla näkee nykysin paljon enemmän jotain emoja, punkkareita, skeittareita jne ku vaikka 2005-2006. Myös yks uus havainto on tämmönen, ku scenetytöt(ja pojat?) on musta todella hottiksen näkösiä, mutta niitäkin riivaa se auttamattoman paska musamaku.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.05.2009 13:11
Lisäisin tuonne laskussa/out -osastoon nämä Backstreet-Cybershop -linjan metallikilistinvaatteet ja muutenkin sen sellaisen kevytindustrialtyylin. Mainstreamiin taas putoaa cyberlox- ja muut muovilisäkkeet ja Lip Service (vaikka Lipparilta ilmestyykin jatkuvasti toinen toistaa ihanampia vaatteita!). Barokkikorot ovat taasen nähdäkseni olleet out jos sen verran että ne voisivat olla jo tulossa takaisin! (en voi sille mitään mutta barokkikorot siinä aika simppelissä kävelykenkämallissa = ah!) 60's-linjaa puolestaan on mielestäni hieman nähtävissä Lippyn Cybertronic Ragdoll -malliston minimekossa.

Lainaus: HepZusi

yks uus havainto on tämmönen, ku scenetytöt(ja pojat?) on musta todella hottiksen näkösiä, mutta niitäkin riivaa se auttamattoman paska musamaku.

Eikös scenekin ole tuolla atlantinlahden tuolla puolen ollut qminta håttia jo jokusen vuoden? Niin me vain täällä peräkylillä taaperretaan jälkijunastakin tippuneina. Suomi-scenetytöillä näyttää olevan trendinä haaleanpunainen hiusväri (ei, ei vaaleanpunainen...!) mikä näyttää auttamattoman urpolta.

Ps: päivän lukihäirö... scenejä riivaa auttamaton paskanmaku. Eiku...?
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 16.05.2009 14:05

Lainaus: Piiskansiima

Eikös scenekin ole tuolla atlantinlahden tuolla puolen ollut qminta håttia jo jokusen vuoden?

No kyllä minä ainakin olen tuntenut sceneotuksia jo noin parin vuoden verran täällä Suomessakin, en sitten tiedä ovatko kaverini vain niin perillä aina ja kaikesta että muut tulevat heidän perässään ;D.

Lainaus: Heetteri

Laskussa
- Polka-dot
- Kirsikkaprintit

Minä olen kyllä huomannut, että nyt kun kaikki vintage-jutut ja pin up on tullut muotiin myös goottityylissä tässä vuoden(?) aikana, niin polka-dots ja kirskikkakuosi ovat vain yleistyneet. Varsinkin '40-'50-'60-lukujen tyylisissä mekoissa ja pannoissa näkyy aina olevan kuosina jompikumpi edellämainituista (olen nähnyt myös noiden yhdistelmiä!). Toki se on siinä mielessä laskussa, että muualla tämä trendi on jo varmasti eletty, mutta Suomessa nuo näyttävät olevan vieläkin nousussa.
Kirjoittanut: Zenren (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.05.2009 14:36
Polkadots ja kirsikkakuosit saisivat minun puolestani jo mennäkin, en nimittäin pidä kummastakaan. Raitasukkien laittaminen out-kategoriaan on aika mielenkiintoinen veto, sillä minusta niitä näkee joka vuosi yhtä paljon. Esimerkkinä, että täällä Kaakkois-Suomessa, missä majailen, törmään jatkuvasti pariin kolmeen gootikkeeseen (en tunne heitä, kylläkään, tulevat vain joskus kaupungilla vastaan), ja 75% tapauksista kyseisillä henkilöillä on raitasukat. En sitten meinaa loukata ketään, totean vain. Toisaalta kolmen ihmisen perusteella on aika paha mennä yleistämään...

Emilie Autumn ja muut hänenlaisensa pukeutujat ovat kyllä jo aika menneen talven lumia, mutta ei sillä, ettenkö tykkäisi valkoinen+punainen -yhdistelmästä. (Valkopunainen tulee ensimmäisenä mieleen, kun mainitaan Emilie Autumn. )
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 16.05.2009 17:21

Lainaus: HepZusi

Myös yks uus havainto on tämmönen, ku scenetytöt(ja pojat?) on musta todella hottiksen näkösiä, mutta niitäkin riivaa se auttamattoman paska musamaku.

No täällä on ainakin oltu perillä Scenen olemassaolosta jo jokunen vuosi. Jos Scene rantautuu kunnolla Suomeen, teen itsemurhan tai muutan muualle. Ei jumankauta että voi olla kamalannäköistä - vähän kuin sekoitus Pissistä ja jotain teinigoottia, ja sitten vielä se musiikki ja vammainen asenne...
Kirjoittanut: Amelia De Vlarie (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.05.2009 20:52

Lainaus: Heetteri

Jos Scene rantautuu kunnolla Suomeen, teen itsemurhan tai muutan muualle.

Älä muuta Italiaan sitten, täällä joka toinen teini on jokin scene queen... Ja ne puree!! Voin jonkin verran sanoa Milanon alamaailmasta, että in on vielä: tyllihameet, bootsit ja vyötärö korsetit. Yhä enemmän on siirtynyt deathrock ja "retrogootti" -tyyliin, mutta cybergootteja näkyy vähemmän. Harmittavasti (joittenkin mielestä) noi gootille tyypilliset asusteet ja vaatteet ovat kyllä vuotamassa massaryhmien käsiin. Voi ollakin, että jonkun vuoden päästä on aivan normaalia pitää demoniat jalassa ja tallustaa korsetti vyötäröllä. Ihan IMO.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 16.05.2009 20:58

Lainaus: Amelia De Vlarie

Voin jonkin verran sanoa Milanon alamaailmasta, että in on vielä: tyllihameet, bootsit ja vyötärö korsetit.

Milano on ehkä muodin mekka, mutta niiden goottiskene on auttamattomasti vielä Suomestakin jäljessä.
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 16.05.2009 23:44

Lainaus: Ninni

Parilta Tokiolaiselta goottifrendiltä kuulin että asusteissa ja kaikenmaailman härpäkkeissä pitää nyt olla teknologiaa mukana; goggleissa mp3-soitin, laukuissa ja vaikka hamosen etuosassa pieni screeni ym, eli "tekni-accessories" on IN (mutta Japanissa onkin kaikkialla teknologiaa)

Tuolla japanissa taitaa olla kyllä tuo elektroniikka aika paljon halvempaa, joten se kasvattaa mahdollisuuksia moisiin..

Itsekkin tullut suunniteltua elektronisia härveleita moisesti.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 17.05.2009 08:54
Japanista nyt kannata muutenkaan yhtään mitään muotivinkkejä lähteä hakemaan. Ovat sen verran soosipäitä koko sakki. Maa, josta tunkee maailmalle kaikenmaailman pinkit pokemonit ja bukkaket, kawaiit ja mangat, pitäisi aidata korkealla aidalla.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit