Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Tyylikkyys - mitä se loppujen lopuksi on?

Kirjoittanut: niisku (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 03.09.2007 14:06
Mulla taitaa olla joku häiriö nyt kun ei kirjoitus suju, pahoittelut.
Kirjoittanut: DeathMask (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 04.09.2007 10:03
Sitä että kantaa vaatteensa arvokkaasti, ei nöyristele, mutta ei myöskään ylpeile.
Sitä että valitsee itselleen sopivat vaatteet.
Sitä että tietää mitkä mallit itselle sopii.
Sitä että osaa pukeutua tilanteen mukaan.
Sitä että terveellä tavalla rakastaa itseään.

Tämä on minun mielipiteeni
Kirjoittanut: diamond_385 (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 04.09.2007 17:25

Lainaus: DeathMask

Sitä että kantaa vaatteensa arvokkaasti, ei nöyristele, mutta ei myöskään ylpeile.
Sitä että valitsee itselleen sopivat vaatteet.
Sitä että tietää mitkä mallit itselle sopii.
Sitä että osaa pukeutua tilanteen mukaan.
Sitä että terveellä tavalla rakastaa itseään.

Aamen. En osannu ite asiaa paremmin sanoa.
Kirjoittanut: kalmakalle (Aktiivi)
  • Lähetetty: 03.12.2007 13:39
Tyylikkyys olisi minun mielestä Gootti ravintola, jonka sisustus olisi hengen mukaista. sitä kannattaisi miettiä.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 03.12.2007 13:54

Lainaus: Piiskansiima

Täällä Suomessahan ruotsalaisia pidetään tyylikkyyden huippuna, vaikka ikuinen Sedula tuskin vastaa kaikkien käsitystä tyylikkyydestä.

Mitä helkkaria? Kuka pitää ruotsalaisia tyylikkyyden huippuna?! Yhhyh!
Mulla on ainakin H&M, Halens ja nää muut ruotsalaiset rättifirmat boikotissa. Ikea kans.

Kyl ruotsalaiset sen verran on suomalaisia edellä, että niitä tuulipukuja (nimenomaan just 80-luvun värikkäitä sellaisia) ei ruotsissa taida liiemmin olla. Kyl tääl aika helposti erottaa jo kaukaa, ketkä on ulkomaalaisia ja ketkä suomalaisia. Meil on tietty ilmastonkin kanssa probleemaa, ei kukaan voi olla tyylikäs kammottavan paksun toppatakin kanssa.

Briteissä musta tuntu siltä, kuin olisin koko ajan jotenkin rähjäisen näkönen.
Ihmiset tuntui olevan iästä huolimatta aina niin huolitellun ja siistin näköisiä.
Kirjoittanut: Surunkyynel (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 25.12.2007 14:12
Plox, copypastean tuon lukitun topicini aloituksen tänne :> Keskustelua, neidit.

Olen tässä jo jonkin aikaa miettinyt, että onko gooteille aivan sama, millaisista materiaaleista heidän vaatteensa ovat tehty, onko väliä kuinka laadukas vaate on ja miten se on ommeltu.
Itse liikun enemmänkin lolipiireissä, ja siellähän (tunnetusti?) nauretaan räkäi... -eikun siis hienostuneesti kaikenlaisille Morticia-ja Bakctreetrytkyille, polyesteripitsille ja halvoille tekokuiduille, loimusametille ja lakanakankaalle. Juuri Morticia ja Backstreet (ja Cybershopkin) saavat ryöpytystä, koska pidetään faktana että vaatteiden laatu on ***** materiaaleistaan johtuen. Ja *****t materiaalit huomioonotten hinnatkin ovat pyllystä. Niimpä kukaan itseään kunnioittava loli ei osta sieltä vaatteitaan, omg, koska sukissakin on muovipitsiä!11

Olen ymmärtänyt, että aika moni gootti ostaa vaatteitaan näistä kaupoista. Onko teille siis vaatteiden ja kenkien laatu ja eirtyisesti MATERIAALIT aivan sama, vai pyrittekö hankkimaan mahdollisimman laadukkaita ja kestävisstä materiaalista valmistettuja vaatteita? (öh, hassu kysymys, kaikki varmaan HALUAISIVAT ostaa ja PYRKIVÄT siihen, mutta siis ostatteko?) Vai onko Suomessa niin vähän valinnanvaraa, että ei oikein ole vaihtoehtoja, ellei aio ihan kaikkea muualta netistä tilata?
Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 25.12.2007 14:21
Tuntuu, että ihan yleisesti ottaen puolet yhtään missään myytävistä vaatteista on niin kamalan laatuisia, ettei niitä meinaa uskaltaa pestä edes kylmässä vedessä käsin!

Itse kyllä kiinnitän huomiota vaatteiden laatuun, etenkin silloin harvoin kun olen ostamassa jotain tyyriimpää. Kyttään vetoketjut, saumat, napit ja yleisesti kankaan paksuuden ja niinpoispäin. Aina katson lapuista käytetyt materiaalit ja pesuohjeet. Ja kyllä sitä oikeesti kädessäänkin jo tuntee, jos kangas on jotain sellaista ekassa pesussa nukkaantuvaa tai niin kökkölaatuista, ettei kestä normaalia käyttöä.

Suurin osa vaatteista löytyy kirppareilta/kavereilta, tai teetän/teen itse. Vaatteiden alkuperään tahtoisin kiinnittää enemmän huomiota, mutta jotenkin se aina jää taka-alalle... hikipajatuotteita ei pitäisi kannattaa.

Mutta vaatteitakin enemmän ketuttaa kenkien ***** laatu! Komeita monoja löytyisi joka lähtöön, mutta suurinta osaa näistä ei ole edes saatavilla kuin mistälie muovista tehtynä... Itse suosin nahkaa pitkäikäisyytensä ja hoidettavuutensa/korjattavuutensa vuoksi. Onhan noita parit sellaiset mistälie tehdyt kengät bilekäytössä, mutta ei ne kyllä yhtään kovempaa käyttöä kestäisi mitenkään päin.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.12.2007 15:37
Mielestäni tämä erittäin loistava aloitus olisi voinut pysyä omana ketjunaan! Taitaapa tällainen löytyä Terriblen laudaltakin, ja sielläkin ihan erillään muista ketjuista (vaikkapa mitä nuo miesmodet tietäisi tyylistä... ).

Sen verran pitää sanoa tuohon Morticia-puoleen, että siellä on ollut tällainen kehnompilaatuinen valikoima vasta kovin vähän aikaa ja ennen tarjonta oli parempaa. Puodin tarjonta kuitenkin nähdäkseni vastaa siihen kysyntään, joka on tullut näiden heviä kaikille- ja japsi on ihquu -buumien myötä! Tälläkin laudalla lapset inisevät siitä miten goottivaatteet ovat kalliita, ja ostavat kalliin hyvälaatuisen sijasta halpaa peetä. Tuloksena on, ettei Mortician kannata myydä kolmea kallista paitaa kun samassa ajassa he voivat myydä kolmekymmentä halpaa paitaa. Materialistien on helppo siis kitistä kun tämä tilanne on jo syntynyt ja he itse ovat päässeet tyyliin sen verran syvemmälle että mikä tahansa ei kelpaakaan.

Brrrrgh. Se siitä, ja asiaan. En tiedä, miksi goottipiireissä ei olla sellaisia materiaalielitistejä kuin loliympyröissä. Osaksi se ehkä johtuu siitä, että esim. cyber- ja industrialhekisiin vaatteisiin ei silkki ja puuvillapitsi oikein istu koska lookin tulee näyttää futuristiselta. Tekokuidut ovat siis osittain pop.

Muovikengät ovat kyllä haitarista, vaikka toisaalta minulla on kaapissa sellaiset ihan mukavasti maksaneet Fantasy Shoesin nahkakenkulit joista irtoaa platform (pitäisi löytää hommansa osaava suutari jolle ne ehkä voisi viedä paikattaviksi) ja Pleaserin muovikengät taas sanoivat sopimuksensa irti toissa maanantaina noin viiden vuoden aktiivikäytön jälkeen. Olisipa varaa ostaa Manoloa ja Louboutinia, niin ehkä näitä ongelmia ei olisi. Sillä välin voisi koettaa Pennangalania, mutta niiden korkomalli on karsea pökkelö.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 29.12.2007 18:36
Minulle ainakin on tärkeää että vaatteet ovat myös laadukkaita ja pitkäikäisiä, eivät pelkästään hienoja. Siksi niitä rättejä tuleekin ostettua sitten suhteellisen harvoin. Laatutietoisuuden lisäksi minulla on vielä shoppailureissuilla haittana sekin, että minulla on yleensä tarkka mielikuva siitä mitä haen, ja mikään siitä vierestä ei kelpaa. Nytkin olisi matalapohjaiset kengät hakusessa, mutta vaikka olemme tässä parin päivän aikana kiertäneet äidin kanssa kaikki kenkäkaupat läpi, ei oikeanlaisia popoja vain löydy. Aina on vikaa, joko heppoinen laatu, väärä väri, jokin pieni, ärsyttävä yksityiskohta... Tai sitten ei ole kokoja.

Ja miksi mistään ei löydy niin pitkää hametta että minäkin saisin haaveilemani maata laahaavan hameen?! Olisi niin mukavaa olla lyhyempi...

Ja siitä laadusta vielä, en sinänsä ole materiaalielitisti, ei jonkin hienon ja muuten hyvälaatuisen vaatteen osto tyssää siihen että se on tekokuitua, mutta kyllähän luonnonkuidut ovat aika usein valttia. Tykkäämään kovasti mm. tyllistä ja satiinista, ja ne ovat upeita materiaaleja vaikka muovia ovatkin.

Mutta siitä olen kyllä katkera, että monet muoviset kauniit goottikengät ovat kalliimpia kuin jotkut hyvälaatuiset nahkaiset kengät mitä saa kenkäkaupoista. Miksi?
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 29.12.2007 18:49

Lainaus: BronzeRain

Mutta siitä olen kyllä katkera, että monet muoviset kauniit goottikengät ovat kalliimpia kuin jotkut hyvälaatuiset nahkaiset kengät mitä saa kenkäkaupoista. Miksi?

Totta! Se on yleistä että erikoisuudella rahastetaan monessakin asiassa, mutta erityisesti pukeutumisessa. Pitämällä korkeita hintoja noissa erikoisuuksissa ne myös pidetään vähän harvinaisempana juttuna. Jos niitä myytäisiin halvalla ne saattaisivat kärsiä inflaation sitten kun yleistyisivät liikaa.

Noiden erikoisempien juttujen markkinat on myös aika suppeat, myynnin kappalemäärä on pieni joten pitää vastaavasti saada suuri kate joka portaassa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit