Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

salainen oppi

Kirjoittanut: beautiful sorrow (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 14.01.2008 17:51
onko kukaan tutkiskellut kirjaa nimeltä salainen oppi?

ei se kyllä helposti selkiydy mutta kaikki ei kulje kirjainten kautta.

ja mitä muita gootti yms kirjoja lueskelette?

mulla on vähän kaikkea mikä liittyy mihinkään tuntemattomaan ja salattuun tietoon mitä nyt on vuosien varrella näkynyt, teosofiaa, muurariutta, mustaa magiaa sun muuta...

ja jos joku kaipailee sitä mikä on nykyään mustan raamatun nimellä, ekaa painosta vuodelta1902 6-7 mooseksen kirja (taika ja henkioppi), saksankielinen occultismus und liebe ja goth bible (nancy kilpatrick) englanniksi.

ajattelin nuo sitoa nahkakansiin hengen mukaisesti jos joku on kiinnostunut... tai no muutenkin.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 14.01.2008 18:01
Tuosta tuli mieleeni, että taannoin kun yövyin kaksi viikkoa Lontoolaisessa talossa, paikasta löytyi reippaasti kaikenlaisia kirjoja, mutta aihealueet olivat rajatut: Okkultismi, noitavainot, mytologia, uskonnot ja VETURIT. (wtf srsl)
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 15.01.2008 12:40

Lainaus: beautiful sorrow

ja mitä muita gootti yms kirjoja lueskelette?

Ei noita salatiedekirjoja voi varsinaisesti miksikään goottikirjoiksi nimittää. Onhan okkultismilla ym. tietty jonkin verran tekemistä tämän alakulttuurin kanssa, osa sellaista harrastaa ja esim. joillain bändeillä on sellaisia teemoja musiikissaan, mutta silti juttu liittyy vain marginaalisesti gootteihin.
Sitä paitsi on jo olemassa useita kirjallisuus-threadeja, ei kait noiden takia tarvita uutta. Mutta jos halutaan uusi ketju tällaisista kirjoista sen voisi kyllä nimetä eri tavalla, vaikkapa "Okkultismi/mystiikka -kirjat".
Olisit voinut mainita että kyse on tuosta Blavatskyn "Salainen Oppi" teoksesta/teossarjasta ja laittaa vaikka linkin, varmasti on samannimisiä kirjoja ja kirjoista keskusteltaessa nyt on aika perusasioita mainita myös kirjailijan nimi. Käytä muuten niitä isoja kirjaimia niissä kohdin missä kuuluukin, tekee tekstin huomattavasti selkeämmäksi ja myös siihen mitä kirjoitat suhtaudutaan vakavammin.
  • Lähetetty: 15.01.2008 20:20
salatiede on salatiedettä vaikka millä nimellä kutsuis, mulle mystiikka liittyy erottamattomasti gootteihin.
eikai niitä niin tarkkaan tarvii karsinoida...
en oo koskaan törmännyt mihinkään muuhun kirjaan tai sarjaan jolla olis sama nimi.
mut ihan hyvä kun oikaisit, kirjoittajan nimi jäi tosiaan puuttumaan.

...jjjja ei mun kirjoituksia tarvitse ottaa vakavasti on niissä sitten isot kirjaimet tai ei
Kirjoittanut: Und3ad (Aktiivi)
  • Lähetetty: 15.01.2008 20:26
Kiinnostais kyllä lukea yhtä sun toista mutta ei koskaan jaksa lähteä etsimään noita kirjoja laiska kun olen xD
  • Lähetetty: 15.01.2008 21:51
En noita asioita hirveästi tunne, enkä ole sinällään (uskomusjärjestelminä) niistä kauhean kiinnostunut, mutta siinä miten ne ovat vaikuttaneet taiteisiin ne on ihan mielenkiintoisia. Esim. William Butler Yeatsin runoudesta pidän ja Yeatshan oli keskeisesti mukana The Hermetic Order of the Golden Dawn:issa mm. Aleister Crowleyn kanssa. Siihen kuuluivat myös mm. A.E. Waite ja Pamela Colman-Smith jotka loivat sen tunnetuimman tarot-pakan.
  • Lähetetty: 15.01.2008 22:03
juu... ja Anton LaVey joka kirjoitti satanic bible ja rituals
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 15.01.2008 22:03

mulle mystiikka liittyy erottamattomasti gootteihin.

Millä tavalla jos saan udella ? Tämmöisen sivustakatsojan näkökulmasta olisi kiva tietää miten mystiikka liittyy juuri Gootteihin (kuten joku sanoi, 'where were you when we burned rome') ?

ja jos joku kaipailee sitä mikä on nykyään mustan raamatun nimellä, ekaa painosta vuodelta1902 6-7 mooseksen kirja (taika ja henkioppi), saksankielinen occultismus und liebe ja goth bible (nancy kilpatrick) englanniksi.

Ja noista sen verran että ne on aikalailla p@skaa. Pahoitteluni suorapuheisuuttani, mutta se on totta. Kyseiset teokset olen lukenut, enkä pahemmin niihin perusta. Anton Szandor LaVey'n ajatuksista pidän enemmän. ;] *vinkvink* nykyaikaisen satanismin aatteellinen johtaja *nee ?*
  • Lähetetty: 15.01.2008 22:10

Anton LaVey

Niin LaVey vaikutti paljon myöhemmin kuin nuo tyypit mitä mainitsin. Muusikko Boyd Rice jonka joistakin jutuista pidän oli LaVeyn ystävä ja on myös Church Of Satanin perustajajäseniä ja oli sen High Priest, tosin ei enää.
Kirjoittanut: Sather (Goottiprinsessa)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 15.01.2008 22:44
Anton LaVey on nykyisin kumman yliarvostettu. Satanic Biblehan on lähes Nietzschen Antikristus kirjoitettuna uudestaan ja koko idea tuntuu olevan vain uskaltaa sanoa ääneen se, minkä kaikki tietävät. Joo, anyway.
Tuo vanha Mustan Raamatun painos mulla on ja sen oon läpi lukenut ja
nyttemmin tuo Aleister Crowley löyty mulle "as above, so below"-fraasin kautta, joka kävi hyvin yksiin omien uskomuksien kanssa.

Jos viitsit vähän valottaa mikä tuo Salainen oppi on? Voisin olla kiinnostunut siitä.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit