Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Omituisia asioita sitten omituinen hiippari tuleekin miettineeksi...

Kirjoittanut: Morfinsia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 28.01.2007 14:30
Ja eikö se aika usein ole niin että ne ketkä ovat oikeasti masentuneita eivät pahemmin siitä huutele..?
  • Lähetetty: 28.01.2007 14:34
Tai no,minä olen kuulemma masentunut.En kyllä itse ole huomannut mitään.kai minä sitten olen ollut koko ikäni masentunut.
Kirjoittanut: The_Killer_Doll (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.01.2007 14:50

Lainaus: Morfinsia

Ja eikö se aika usein ole niin että ne ketkä ovat oikeasti masentuneita eivät pahemmin siitä huutele..?

Näinhän se on. Tuskin kenelläkään olisi mikään kova hinku kailottaa sitä maailmalle (ellei sitten kuulu näihin feikki-masennus-ihmisiin). Sama juttu olettaakseni kuin viiltelyn kanssa, sitä yritetään piilotella koska sitä hävetään (yleisimmin) ja koska sille ei voi itse paljon mitään.
Mutta jos olen väärässä korjatkaa.
  • Lähetetty: 03.02.2007 18:11
Niin...Ja saattaa olla niinkin että vaikka joku huomaisikin niin esittää kaiken olevan hyvin...Kuten vaikka viiltelyssä;Joku huomaa jäljet käsivarressa,ja kysyy niistä.Siihen vastaus: "kissa vaan raapaisi" ja asia jää siihen.
Kirjoittanut: bjorkmus (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 03.02.2007 19:28

Lainaus: The_Killer_Doll

Tuskin kenelläkään olisi mikään kova hinku kailottaa sitä maailmalle (ellei sitten kuulu näihin feikki-masennus-ihmisiin). Sama juttu olettaakseni kuin viiltelyn kanssa, sitä yritetään piilotella koska sitä hävetään (yleisimmin) ja koska sille ei voi itse paljon mitään.
Mutta jos olen väärässä korjatkaa.

No joo, mä en kyllä rinnastais masennusta ja viiltelyä tai esim. syömishäiriöitä tuon häpeämisen osalta. Tai juu, kyllä monet yrittää peitellä masennusta, muttei se ihan samalla tavalla aiheuta häpeää ja salailua kuin oman ruumiin vahingoittaminen. Se ei kuitenkaan ole sillä tapaa näkyvä stigma.

Ja jos on todella vakavasti masentunut, ei ihminen jaksa edes olla kiinnostunut siitä, mitä muut ajattelevat. Silloin kun ei jaksa pahemmin edes syödä, peseytyä, nukkua, mennä ulos jne... Tällöin on tavallaan helpotus sanoa julkisesti olevansa masentunut, etteivät muut patistele turhia. Eli sen mainostaminen voi kertoa myös siitä, ettei jaksa yrittää edes esittää selviävänsä.

Ja juu, puhun kokemuksesta. Mulla on diagnosoitu toistuva masennus, jota mainostan lakkaamatta. Jotta ihmiset tajuaisi mistä on kyse, kun tulee taas huonompi jakso. Eli ihan kaikki masennustaan julki tuovat ei ole feikkejä. Tai ainakaan minä en ole.

Mutta ihan alkuperäiseen aiheeseen. Kokemukseni tukee tuota "tutkimustulosta". On totta kyllä, että ihminen selviää elämästä paremmin, kun uskoo usein epärealistisissa määrin "hyviin asioihin". Kaikenlaisen epäonnistumisen todennäköisyys on niin suuri, ettei realistisesti ajatellen kenenkään kannattaisi mitään yrittääkään. Masentuneena tästä on hyvin vakuuttunut. En silti usko, että "normaalit" ihmiset ovat väärässä ja masentuneet oikeassa. Sillä on myös totta, että mitään ei saavuta, ellei toivo ja tee. Ja se on oikeastaan se mitä masentuneelta puuttuu, toivo ja tekemisen halu. Toivohan ei perustu realistisiin mahdollisuuksiin, vaan siihen, ettei anna periksi.

(No joo, nyt aloin miettiä, miksi ihmeessä jauhan tätä täällä. *pakenee omaan livejournaliinsa*)
Kirjoittanut: Lilith (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.02.2007 10:47

Lainaus: Morfinsia

Olen nyt teidän mielestänne tietenkin epäuskottava gootti ja wannabe,mutta en todellakaan jaksa juuri nyt välittää.

minun elämänihän tässä on kyseessä,muut saavat ajatella mitä haluavat.
Todellisuus on minulle vaikeaan,elän mielummin oman pääni sisällä,omassa maailmassani.

Öh?... Ei,ei ei. Ei tuommoisen takia wannabeeksi sanota! Onhan minunkin musiikki makuni laaja: (Black/extreme/trash) metallia gootin lisäksi, bändejä joista pidän on ziljoona (no, okei. ei nyt ehkä ihan.) eikä kaikki todellakaan ole goottia.
  • Lähetetty: 07.02.2007 10:49

Lainaus: bjorkmus

Ja jos on todella vakavasti masentunut, ei ihminen jaksa edes olla kiinnostunut siitä, mitä muut ajattelevat. Silloin kun ei jaksa pahemmin edes syödä, peseytyä, nukkua, mennä ulos jne... Tällöin on tavallaan helpotus sanoa julkisesti olevansa masentunut, etteivät muut patistele turhia. Eli sen mainostaminen voi kertoa myös siitä, ettei jaksa yrittää edes esittää selviävänsä.

Niin, tai jos on vakavasti masentunut, sitä ei välttämättä itse huomaa.
  • Lähetetty: 08.02.2007 18:47
Se riippuu minun luullakseni ihmisestä aika pitkälle....
  • Lähetetty: 09.02.2007 08:32
Niin, tietty. Puhun vain omasta puolestani, mutta joku muu voi kokea asian aivanpäivän vastoin.
  • Lähetetty: 10.02.2007 14:42
Niimpä...Usein vain tuntuu siltä että ne ihmiset joiden keskellä minä elän,kuvittelevat kaikkien kokevan asiat samoin kuin hekin.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit