Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kevään pääsykokeet!

Kirjoittanut: Bloody Susie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.04.2008 12:31
Kiinnostaa tietää onko täältä ketään tulossa samoihin aikoihin pääsykokeeseen kanssani
Olen hakenut Oulun yliopistoon historiaa lukemaan sekä Turun ammattikorkeaan kulttuuripuolelle kuvataiteilijaksi ja ja ja sit Kuopioon muotoilupuolelle tekstiili- ja vaatetusalalle.
Tahtoisin ehdottomasti kouluun heti syksyllä ja olen tullut pitkien miettimistuokioiden perusteella siihen tulokseen, että teen tulevaisuudessa jotain käsityöammattia tai tutkin vimmatusti jotain*heh*
Toki muutkin kertokaan minne haette ja miksi!
Kirjoittanut: Sarwen (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 27.04.2008 20:48
Minä haen Tampereen yliopistoon kauppa- ja hallintotieteiden tiedekuntaan ja Tampereen ammattikorkeakouluun tradenomilinjalle. Pidän kuitenkin ensin yhden välivuoden ennnenkuin jatkan opiskeluja, koska en jaksa edes ajatusta opintojen jatkamisesta heti ensi syksynä. Välivuoden aikana tienailen vähän rahaa, jotta ei ihan heti joudu turvautumaan opintolainaan - ainakaan toivottavasti.

Tampereelle haen, koska se on mukava paikka - ainakin parempi kuin Turku . Olisihan tuota voinut tietysti muuallekin hakea mutta poikaystävä oli jo päättänyt hakea Tampereelle, ja tulin itsekkin siihen tulokseen että mikäs siinä: Tampereelle siis.

Kauppa- ja hallintotieteiden tiedekuntaan haen koska kaupallinen ala on kiinnostanut aina, ja haluan mahdollisimman hyvän koulutuksen. Lisäksi olen nähtävästi hieman enemmän painottunut teoriaopintoihin, joten yliopisto on ehdoton ykköstoive koulutuspaikkana. Ammattikorkea on lähinnä vain varalla, jos kämmin enkä päässekkään yliopistoon. Toisaalta minulla on vielä vuosi aikaa lukea pääsykokeeseen, jos en nyt ensimmäisellä kerralla onnistukkaan.
Kirjoittanut: Lady Elena (Nimetön)
  • Lähetetty: 28.04.2008 17:53
Liiketaloudesta olen vaihtamassa toiselle alalle, mutta päätin etten hae vielä tänä vuonna. Ensi vuonna sitten vasta. Olisi kiva olla tässä välissä nyt töissä, kun ei ollut tuo liiketalous se oma juttu. Toisaalta olisi kiva nyt valmistautua pääsykokeisiin...
Kirjoittanut: Cherise (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 28.04.2008 21:09

Lainaus: Bloody Susie

Kuopioon muotoilupuolelle tekstiili- ja vaatetusalalle.

Tämä ei ehkä ole vaihtoehdoista se kaikkein paras. itse vetelen toista vuotta vaatetuspuolella, ja tuntuu, että olis alkujaan pitänyt hakea muualle. Tieto ei kulje eikä kaikilla opettajilla ole edes pätevyyttä (mutta eihän tuntiopettajalla tarvitsekaan olla) Joten täällä saa olla todella oma-aloitteinen ja aktiivinen jos meinaa oppia ja pysyä mukana... kaikki ei siihen pysty. Mutta on täältä ponnistanut lahjakkaitakin tyyppejä muailmalle. Ja on siinä omalla asenteellakin merkitystä, itse aion ainakin vedellä kunnialla loppuun ja jos siltä tuntuu niin jatkokouluttautua jossain muualla

Jos täällä sattuu olemaan Wetterhoffille hakijoita tai siellä opiskelevia, niin minkälaiset pääsykokeet siellä on ja kuinka vaikea on päästä? Siellä kiinnostaisi jatkaa tän jälkeen.
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Felicia
  • Lähetetty: 29.04.2008 10:30
Oon hakenut Taikkiin graafisen suunnittelun linjalle, Turun amk:hon kuvataiteen linjalle ja Helsingin kuvataideakatemiaan (jonne en kyllä päässyt edes valintakokeisiin). Taikkiin haluaisin mieluiten, koska se on Helsingissä ja graafinen suunnittelu nyt vain tuntuu omalta jutulta. Mutta kyllä se Turkukin kelpaa... vielä ei tiedä miten käy. Jännää!
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 29.04.2008 11:25
Hain Turkuun opikelemaan kotimaista kirjallisuutta. Ans kattoo mitä tästäkin tulee
Kirjoittanut: Evelyn (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 29.04.2008 12:35

Toki muutkin kertokaan minne haette ja miksi!

Haen Vaasan yliopiston enkku-linjalle. Mulla on kielipää eli opin kielet hyvin nopeasti ja pärjään hyvin niissä lukemattakin. (Lukiossa pitkässä saksassa sain 7 ja 8 lukematta, ruotsin keskipitkässä sain lukematta yleensä 8.) Oon aina rakastanut englantia ja haluaisinkin vaihtariksi USA:han tai Isoon-Britanniaan. Vaasaan haen siksi, että se on lähellä. Olisin hakenut muuallekin, mutta mulla ei ollut varaa ostaa kaikkien paikkojen pääsykoekirjoja tai olisi ollut varaa matkoihin.
Toinen hakukohteeni on Vaasan AMK ja linjana matkailu/ravitsemus-puoli. Haen tuolle linjalle, koska se vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. En vain tiedä haluanko miksikään matkavirkailijaksi. Olisin hakenut tuohon linjaan myös englanninkielisenä, mutta sen hakuaika olikin aiemmin.

Kiinnostaa tietää onko täältä ketään tulossa samoihin aikoihin pääsykokeeseen kanssani

Minua kiinnostaa myös tietää, onko täältä tulossa ketään samoihin pääsykokeisiin kuin minä Ja jos jollakulla on vinkkejä yliopiston pääsykokeeseen, niin olisin kiitollinen, jos kertoisit minullekin
Kirjoittanut: Aniron (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 29.04.2008 16:08

Lainaus: Sarwen

Minä haen Tampereen yliopistoon kauppa- ja hallintotieteiden tiedekuntaan ja Tampereen ammattikorkeakouluun tradenomilinjalle.

Hehheh, Tamkin tradenomiwannabe ilmoittautuu myöskin
samaan mestaan liiketalouteen lähti paperit kanssa. Saapi nyt sitten nähdä, tällä matikkapäällä...
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 30.04.2008 00:46
Ensi viikon maanantaina lähden Lahteen, vaatetusalan pääsykokeisiin.
Samaan koulun pääsykokeissa olin jo viime keväänä, tosin silloin olin laittanut tämän viimeiseksi vaihtoehdoksi enkä päässyt tuonne opiskelemaan. Toivottavasti tänä vuonna olisi parempi onni.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 30.04.2008 08:55
En hakenut minnekään nyt armeijan takia. Enpä taida hakea vielä ensi keväänäkään, kun hakupapereita voi olla vaikea täyttää ja ennakkotehtäviä tehdä jossain kuusen alla! En myöskään voi mitenkään tietää, meneekö minulla 6 -, 9 - vai 12 kk.

Taikin näytelmälavastuslinja olisi minulle se suurin ykkönen, mutta sinne on erittäin vaikea päästä, joten ajatellut myös Lahden Muotoiluinstituuttia ja korumuotoilijan linjaa.

Onko Tampereella jotain kivoja taidealoihin liittyviä kouluja?

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit