Gootti.net

Kuntavaalit 2008

Kirjoittanut: MetalMama (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.10.2008 14:49

Lainaus: Natassja

Mä en piittaa niistä mainoksista. Olen katsonu vaalikoneen antamien ehdokkaiden nettisivuja ja puolueen sivuja, sieltä saa nekin jotka ei mainosta. Jos nyt yli 70% ehdokkaan vastauksista on sopinu mun vastauksiin, olen katsonu nettisivut. Sellaiset ehdokkaat, jotka ei kommentoi mitään vaalikonevastauksiaan, olen heti heivannut. Ehdokkaan pitää osata perustella vastauksensa! MetalMamalle tsemppiä vaaleihin!

Sulla on hyvä metodi, kyllä tuolla tavalla varmasti joku löytyy. Kiitos tsemppauksesta!! Tulin just torilta seisomasta ja on sormet ja korvat jäässä...
Kirjoittanut: azazel (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 18.10.2008 15:18
Joo. Aina kun menee äänestämään on hyvä tutkia mahdollinen kohde jota äänestää etukäteen.. Eli millainen hän on.. mitä hän haluaa.. suhteessä siihen mitä sinä haluat edustajalta.. politiikoltasi..
Joukossa on varmasti paljon vilpittömiä ihmisiä jotka oikeesti haluu vaikuttaa siihen etä asiat olisivat hyvin.. Mutta siellä porukassa on myös niitä joiden tähtäin on eduskunta ja hyvä liksa.. ja mainiot eläke etuudet..
Valotan vanhaa lamaa 1990 luvulta.. Silloin valtionvarainministerinä oli mies nimeltä Erkki Liikanen.. Hän kommentoi silloin että Suomi on euroopan Japani.. kehoitti ottamaan lainaa.. halpaa lainaa.. Mies oli demari.. Demarit olivat hallituksessa.. Ja kas kummaa eräs joka varoitteli liiasta lainan otosta oli Kokoomuksen Ilkka Suominen .. Mutta ei häntä kukaan kuunnellut..
No lama tuli ja kökön päällensä sai Iiro Viinanen.. mies joka joutui pitämään tiukkaa pudjettia.. Kukaan ei silloin enää muistanut mainiota Erkki liikasta.. hän meni Eu ministeriksi Brysseliin.. On muuten Suomen pankin pääjohtaja.. kas kummaa..
Suojatyöpaikka hänelle nähtävästi.. Sillä hyvävelijärjestö toimii..
No kuitenkin ottakaa selvää näistä pyrkyreistä jotka sinne haluaa.. Kun kaikki ei välttämättä kiinnosta yleinen etu..
Kirjoittanut: Mystification (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 18.10.2008 19:27
Tähän aiheeseen liittyen, olen huomannut että kokoomuksen väki on alkanut käyttää totuudenvastaista käänteistekniikkaa saadakseen ääniä tmv, sillä yhdessäkin mainoksessa jokin häiskä selitti että kokoomus nimenomaisesti ei ole tätä välistävetäjä porukkaa, jota he todellisuudessa ovat, ja pahemmasta päästä.
He niitä mersuja tahtovat ja uusia vanteita, ja millä tavalla? Välistä vetämällä.

Se, joka on nähnyt Nea Kontion vaalikampanjointia, tietää että se on melko näyttävää.
Tänä aamuna klo kymmenen maissa hän marssi ympäri Mukkulaa kahden mustan koiran kera, sekä musta shetlanninponi pieniä kärryjä vetäen vierellään, samalla jakaen lippulappusia. Hän on mielestäni aivan mainio oman tiensä kulkija, mutta suurin osa ihmisistä suhtautuu ainoastaan paheksuen. Toki hänen tyylinsä tehdä asioita ja elää on erikoinen, mutta hyvää asiaa ajaen.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.10.2008 20:45
Whaaaaat....? Shetlanninponi. Kaikkea sitä kuuleekin, voihan viineri! Tämä piristi mun iltaani, kiitoksia.
Kirjoittanut: MetalMama (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.10.2008 23:32
Nuo välistävetojutut ym on osa syytä siihen miksi olen nykyään Vasemmistoliitossa. Olin pitkään demari, ja kyllästyin nopeasti siihen ettei nuorilla ole siellä oikeastaan mitään mahdollisuutta edetä vanhan "junttaporukan" ohi. Sellaiset 60+ tyypit ovat jatkuvasti päättämässä miten homma etenee puolueessa. Pitkä perinne on esim. se että puolueen tärkeämmissä kokouksissa annetaan henkilövaaleissa ns. "junttalista" jonka sisältö on kamareissa päätetty, ja pitää äänestää vain listalla olevia nimiä. Näin vanhat pierut saavat taas valittua itsensä tai suosimansa tyypit uudestaan johtoon. Turussa oli onneksi muutama poikkeus, eräskin vanha herra, ehkä nyt jo vainaa, joka aina julisti äänestävänsä erästä nuorta miestä koska se on niin fiksu ja puhuu hyvin

Muutosta tuli vasta kun SDP kärsi tappion ja oli pakko nostaa profiilia tuomalla nuorempia esiin enemmän. Ari Korhosen tunnen aika hyvinkin, hän on oikeasti fiksu nuori mies, joten olen kyllä tyytyväinen että hän on päässyt etenemään.

Pienissä puolueissa on helpompi saada äänensä kuuluviin, ja Vasemmistoliitossa on myös vapaus äänestää niin kuin haluaa kaikissa tilanteissa - ei siis ole sitä ryhmäkuria. Toisaalta se voi olla myös huono asia etenkin jos pitää saada isoja asioita läpi, ja oma ryhmä äänestää miten sattuu, niin juttu voi mennä mönkään siinä. Mun mielestä kuitenkin valinnan vapaus on oltava.

LISÄYS: Pitää vielä selventää että kyllähän demarinuorissa oli (ja on) hirveästi kivoja ja idealistisia nuoria, sääli vaan kun niiden eteneminen on niin vaikeaa. Toivottavasti meininki on nykyään demareilla vähän parantunut.
Kirjoittanut: Tillie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.10.2008 22:42
Ei ole ikää muutamaan kuukauteen ja viellä vähemmän kiinnostusta äänestää yhtään missään vaaleissa. Politiikka ja p****a puhuvat poliitikot saa mut näkemään punaista. That's it.

(Off: jonkun puolueen, en muista minkä, vaalimainos näyttää ihan olutpullon etiketiltä :/ )
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 20.10.2008 13:18
Tein juuri Irc-galtsun (lölz) vaalikoneessa rundin; neljän kärki puolue-ehdotuksissa oli kesk, kok, vihr, Köyhien Asialla. Keskustelemme juuri #larpkahvila -kanavalla poliittisista aiheista, ja kommentointi on seuraavanlaista:

[13:06:00] <Heetteri> Ihmisillä on niin vääristyneet realiteetit siitä mihin kunnilla on varaa tunkea resursseja. Niiden uudelleensijoitus esimerkiksi tieinfrastruktuurivaroista terveydenhuoltoon saattaisi olla hyvä veto, mutta minkäs teet.
[13:06:25] <Heetteri> "tieinfrastruktuurivarat" ei muuten ole oikea sana.
[13:06:36] <Heetteri> I fail @ political babble
[13:06:49] <Mlop> Heetteri: Kyse on aina priorisoinnista. Vaikkapa palveluiden ja veroäyrin välisestä.
[13:06:54] <Unis> jumalauta mitään tieinfrastruktuurista otetaan. Mä haluan olariin kaksi suojatietä lisää, ei sattumalta just siihen mistä menen päivittäin!
[13:07:00] <Heetteri> : :
[13:07:03] <Mlop> Maksaisin itse varsin mielellään enemmän veroja.
[13:07:09] <Heetteri> Mlop, sepä juurikin.
[13:07:38] <Heiccu> en tiedä onks kukaan muu ikinä huomannut, mut siinä kohtaa kun tulee Espoosta länäriä Hesaan niin Espoon vikalla bussipysäkillä on renkaanurat yli 10 cm alempana tiessa kuin lopputie. Et tavallaan mä keksisin kyllä käyttöä teidenkin puolella rahoille.
[13:07:43] <Heetteri> Unis, ja ohituskaistoja ja rinnakkaisia teitä ainaskin 5!
[13:07:53] <Unis> no ei saatanassa.
[13:08:01] <Unis> ei autoilijat mitään tarvii. Paitsi lisää raippaa
[13:08:06] <Heetteri> D
[13:08:14] <Heetteri> HAVUJA KAAHAREILLE
[13:08:34] <Mlop> JA VIISI LIIKENNEYMPYRÄÄ LISÄÄ HELSINGIN JA TURUN VÄLILLE
[13:08:35] <Heetteri> ...Tämä on vaaliteemani jahka olen itse ehdolla ensi kaudella.
[13:08:44] <Unis> mutta musta on älytöntä että päiväkodista töihin mennessäni mun tarvii ylittää kolme tietä (yksi ja sama risteys) jotta pääsisin bussipysäkille
[13:08:45] <Heetteri> Mlop, RAJOITTAMATON PYÖRIMISOIKEUS
[13:08:47] <Heiccu> Mlop: Jos 4 niistä on Karjaalla niin käy.
[13:08:55] <Heetteri> Bruum brum
[13:08:58] <mausir> mä maksaisin mielelläni vaikka 50 kuussa enemmän jos kaikki pääsis lääkäriin ja sais hoitoa. Jos 500 000 stadilaista maksais vaikka kybän kuussa siitä, ni kai sillä 5 miljoonalla kuussa jotai sais
[13:09:03] <mausir> s**tana
[13:09:10] <Heetteri> mausir, aivan samaa mieltä.
[13:09:34] <Mlop> Jih.
[13:09:52] <Unis> miksköhän poliitikot on niin arkoja nostamaan veroja, varsinkin kun yleinen kanta tuntuu olevan että ei se nyt niin haittais jos palvelut paranis
[13:10:04] <Mlop> Vaadin: LIIKENNEYMPYRÖITÄ VAILLA POISTUMISMAHDOLLISUUKSIA!
[13:10:12] <Unis> KANNATAN!
[13:10:15] <Heiccu> JOO!
[13:10:16] <Heetteri> Unis, koska "korkeampi veroprosentti" vaaliteemoissa ei kosiskele äänestäjiä
[13:10:25] <Unis> joo, eihän se.
[13:10:31] <Mlop> Jos olisin ehdolla, teesini olisi:
[13:10:32] <Heetteri> :/ Surullista.
[13:10:37] <Mlop> VI**STI LISÄVEROJA!
[13:10:38] <Heetteri> "RAHAT POIS KÖYHILTÄ"
[13:10:41] <Heetteri> :'DDDDDDD
[13:10:44] * Heetteri repeää
[13:10:48] <Heiccu> Jos Kauniainen ei suostu tulemaan liitetyksi Espooseen, niin voisiko Espoon liittää Kauniaisiin?
[13:10:48] <Unis> mutta voishan sen tehdä kesken vaalikauden, ei kukaan muistais
[13:10:53] <Heetteri> Mä äänestäisin Loposta
[13:11:02] <Heetteri> Unis, sitten olisit iltiksessä takinkääntäjä
[13:11:05] <Heetteri> nyyh
[13:11:28] <Heetteri> Espoo; Kauniaisten tupee
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.10.2008 13:27
Miten toimii liikenneympyrä vailla poistumismahdollisuutta? Kun pitäähän sinne jostain päästäkin!
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 20.10.2008 13:56

Lainaus: Piiskansiima

Miten toimii liikenneympyrä vailla poistumismahdollisuutta? Kun pitäähän sinne jostain päästäkin!

Se varmaan olikin Loposen pointti. :'D
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Lähetetty: 20.10.2008 14:20
MIKSI saan aina vastaukseksi kaikista vaalikoneista että omat näkemykseni vastaavat eniten Kommunistisen puolueen näkemyksiä?! Aikuisten oikeesti kun asia ei ole näin.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit