Gootti.net

Auttakaa meidät alkuun.

Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 07.12.2006 19:41
Lainaus: poison Se on tosiaan aika raskaan asiapitoista tekstiä. Itse asiassa en itekään oo jaksanut lukea kaikkia goottibändi juttuja.

tuli tuo kirja joskus lainattua kirjastosta, mutta en itsekään selvinnyt ihan alusta loppuun, vaan kahlailin kirjaa läpi lukien vain kiinnostavimmat jutut, no myönnän, olen erityisen laiska lukija, koska opiskelujen takia tulee niin paljon lukemista.
Kirjoittanut: Dragonfly (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.10.2007 18:36

Lainaus: Caiss

Yritämme päästä tässä goottiudessa jotenkin alkuun. Olen monesti miettinyt, aloitanko sen nyt vai sitten, kun siirryn puolen vuoden päästä menen yläasteelle.

Ole vain täysin oma itsesi ja muu hoituu kuin tanssi. Älä mieti että "miltä gootin pitää näyttää?" tai "miten olisin gootti?", vaan mieti, "millainen minä olen?". Pukeudu niin kuin tykkäät, toteuta itseäsi, hae pukeutumisen inspiraatio musiikkimauastasi
Olemalla oma järkevä itsesi saat myös vanhempasi puolellesi, ainakin minulle kävi niin.
En tunne vanhempiasi, mutta en silti suosittele kuitenkaan että kävelet goottivaateliikkeeseen ja ostat sieltä korsetteja, piikkejä ,tylliä, pvc:tä sun muuta, vaan etene rauhallisesti .

Olen jo ala-asteelta asti kuunnellut metallia ja goottimusaa ja joskus ala-asteen loppupuolella alkoi tummemmpi pukeutuminen. Pikku hiljaa tietysti. Silloin en kyllä mitään korsetteja/pvc:tä vaatteissa käyttänyt, koska se olisi viestittänyt päälläni niin nuorella iällä jotain aivan muuta kuin mitä halusin sanoa.
Nyt vähän vanhempana on tullut käytettyä korsetteja, kun on jotain mitä korostaa.
Näytä siis itseltäsi
Kirjoittanut: Mysteriouss (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.10.2007 19:04
Mä rupesin ihan kutosen alussa pukeutumaan tummempaan, ja tyyli muuttui ehkä vähän liiankin nopeasti. Nyt sitten tänään ostin ensimmäisen vaatteni Morticiasta : D Olen siis nyt 13. kannattaa edetä hitaammin kuin minä. Kuuntelemani musiikki tosin muuttui jo neljännellä kun löysin Nightwishin.

ja pukeudu siis niin kuin itse haluat, ei niin että mitä vaatteita gootit käyttävät.

Minun on tosin aika huono kertoa mitään, kun itse olen tän ikäinen, enkä edes ole gootti. Pukeudun vain mustaa, meikit tummat ja vahvat, ja korkeat korot.
Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Lähetetty: 17.10.2007 19:58
Joskus kutosella aloin käyttää yhä enemmän mustia vaatteita, kun löysin Nightwishin. Yläasteella luokalleni tullut tyttö vinkkasi Mortician, ja nyttemmin sieltä on tarttunut tavaraa mukaan, viimeiksi tänään. En usko että gootiksi tai miksikään muuksi voi yhdessä yössä pamahtaa, eihän niin äkkiä ole edes välttämättä varaa ostaa uusia vaatteita, ne kun eivät ole mitenkään halpoja.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 18.10.2007 17:19
Joo. Paras tapa alottaa ois ehkä säästää ne sadat eurot mitä meinais niihin releisiin käyttää ja ostaa vaik pirunmoinen kasa eri gottibändien levyjä. Siitähän homma täytyy alottaa ja jos kokoelmaa rupee jo joskus 13w:nä alottelee ni voi sit parikymppisenä lesoo sillä hyvin, ku on rekkalavallinen albumeita nurkissa.
Kirjoittanut: Lotus (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 18.10.2007 22:41

Lainaus: Velvet Grey

Ei siis kannata dumpata kaikkia bändejä musiikkimaustaan vain siksi, etteivät ne välttämättä ole sitä gooteinta kamaa.

Komppaan tätä
En minäkään dumpannut rakasta Indica :akaan
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.10.2007 13:05

Lainaus: HepZusi

Joo. Paras tapa alottaa ois ehkä säästää ne sadat eurot mitä meinais niihin releisiin käyttää ja ostaa vaik pirunmoinen kasa eri gottibändien levyjä.

Höps. Vaatteet on paljon kivempia! Ja voi silläkin lesota että on joku Lip Servicen harvinaisuus vuodelta miekka ja kypärä henkarinkoristeena. Nih!
Kirjoittanut: Lilith (Aktiivi)
  • Lähetetty: 19.10.2007 13:09

Lainaus: HepZusi

ostaa vaik pirunmoinen kasa eri gottibändien levyjä. Siitähän homma täytyy alottaa ja jos kokoelmaa rupee jo joskus 13w:nä alottelee ni voi sit parikymppisenä lesoo sillä hyvin, ku on rekkalavallinen albumeita nurkissa.

Lainaus: Piiskansiima

Höps. Vaatteet on paljon kivempia! Ja voi silläkin lesota että on joku Lip Servicen harvinaisuus vuodelta miekka ja kypärä henkarinkoristeena. Nih!

Tai sitten voi investoida tasapuolisesti molempiin niin voi lesoilla tuplasti. (no menipä taas)
Kirjoittanut: AuroraBorealis (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 19.10.2007 13:17

Lainaus: Ninni

nkohan se Kokkola vielä tänä päivänä tollanen takapajula? Tääl foorumissa oli joku kundi Kokkolasta ja yritin ottaa yhteyttä kysyäkseni käykö hän Kiviniityn vai Länsipuiston yläastetta, mut eipä hän sit sitä viestiä saanut.
Et sellasta. Mä vaan elin sellasta aikaa ja sellases mestas, et ois pitäny olla adidaksen lenkkarit ja Hesburgerin lippis, mut nykypäivänä on varmaan ihan eri meininki.

Ei se kokkola mikää takapajula nykysi oo, veli siellä asuu ja mummot ja kaikki. Ite oon siitä kokkolan lähettyviltä kotosin. Mut mielestäni sielläpäin yleensäkki on täs ihan parin vuoden sisällä asiat muuttunu, minä olin friikki sielläpäin öh nelisen vuotta sitten vielä mut nyt kun sielläpäin käy niin tulee ehkä saman henkisiä vastaanki! Nykyään siis majailen kyl oulussa ettei tuu niin kauheesti kokkola-cityä nähtyä ku ennen.. =)
Kirjoittanut: Ilari (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.10.2007 13:43

Tämä saattaa kuulostaa todella epätoivoiselta tai wannabelta, ehkä onkin sitä.

Ei ole. Neuvon kysyminen on aina hyvä juttu, viisas kysyy neuvoa ennenkuin tekee, että homma menisi oikein.

Miten teidän kanssanne oli? Siirryittekö pikkuhiljaa tummempaan menoon ja nyt huomaatte olevanne tässä? Vai pohdiskelitteko asiaa päivätolkulla ja yksi päivä: naps!

Minulle koko homma oli itseni löytämistä. Aloitin vähitellen. Kuulostaa hitonmoiselta kliseeltä, mutta aluksi, tajusin olevani monilla tasoilla erilainen kuin muut, joten halusin näyttää sen samantien, ehkä ajaa jotain idiootteja pois jo pelkällä ulkonäöllä. Koin viehätystä gootteihin, joten aloitin sillä tavalla, minkä koin silloin sopivaksi, oikeastaan aika teinisti. Tiesin jo silloin, miltä haluaisin ehkä näyttää tulevaisuudessa, ja nykyään se on aika suurilta osin toteutunut, paria lisäystä ja poistoa lukuunottamatta. Aloitin vähitellen. Olin aikaisemminkin aina pitänyt mustasta, en vain koskaan ollut löytänyt sopivia mustia vaatteita. Sama juttu muussa estetiikassa, en varsinaisesti uskaltanut toteuttaa itseäni. Pohdiskelin asiaa kai aika paljon ja lopulta "retkahdin" pitkän hevarivaiheen jälkeen. Koin valaistumista tummemman tyylin viehätyksistä käydessäni ensimmäistä kertaa Tuskassa. Tavallaan "eksyin" gootiksi tyttöystäväni kautta. Toteutin jollain tasolla molemmat tarjoamistanne vaihtoehdoista.

Musiikista sanon vain sen verran, että kannattaa kuunnella kaikesta huolimatta sitä musiikkia, mistä tykkää.

Miten saitte vanhempanne ymmärtämään teitä? Olivatko he myöntyväisiä tätä asiaa kohtaan?

Vanhempien kanssa kannattaa edetä hitaasti. Kannattaa vaikka koettaa keskustella gooteista vanhempienne kanssa ennen dramaattista muodonmuutosta, ihan vain nähdäksenne, mitä mieltä he ovat. Suosittelen vähitellen etenemistä, ei tosiaankaan kannata samantien hommata niitä kaikkein repäisevimpiä juttuja, niinkuin itse ehkä tein. Tärkeintä on olla järkevä ja varma siitä, että gootteilu on se oma juttu. Truth fears no trial.

Lopulta, keskusteluiden jälkeen, vanhempani tietävät, että tämä olen minä, ja hyväksyvät minut juuri sellaisena kuin olen.

Kuten monet ovat sanoneet, tärkeintä on olla oma itsensä ja edetä oman makunsa mukaan näissä asioissa. Kannattaa muistaa, että kaikki ei ole saavutettavissa ihan heti, ja kannattaa harkita radikaalimpia, vaikeammin peruutettavia muutoksia (sivukaljut, oikeat rastat, lävistykset, tatuoinnit) aika tarkkaan, jos niitä haluatte.

Voitte kohdata vaikeuksia muiden suunnalta, koska kaikki eivät tykkää gooteista. Se on epämiellyttävä totuus, joka on hyväksyttävä, ennenkuin lähtee tähän. Jos olette jo yläasteelle mennessä gootteja, teidät on helpompaa hyväksyä, kuin siinä muutosvaiheessa. Monet pitävät muuttumista aika outona, varsinkin jos se tapahtuu nopeasti.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit