Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Itsepuolustus

Kirjoittanut: Elegia (Aktiivi)
  • Lähetetty: 14.05.2008 21:16
Harrastin muutama vuosi sitten ehkä vuoden verran Han-moo-doa
Ehkä vähän turhan rankka laji tämmöiselle sohvaperunalle oli...
Kirjoittanut: Kamalatar (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.06.2008 18:20
En omaa muita "taitoja" kuin kynsin, potkin randomilla, huudan ja puren. Harvemmin mitään tälläsiä on tarvittu.
Eli siis suomenkielellä: En omista itsepuolustustaitoja. :/
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 06.06.2008 18:27
Itse on tullut harrastettua enemmän tai vähemmän aktiivisesti han-mo-doota, karatea sekä tällä hetkellä muay thainyrkkeilyä. Myös kung fun taijiquan yeng suuntaus on jonkunverrran tuttu, jos se nyt itsepuolustukseksi lasketaan
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 06.06.2008 18:59
Mun on pakko päästä krav maga tunneille, se on suoraviivaista eikä tartte mitään ihme kuvioita miettiä. Liikkeet perustuu kuulemma luonnollisin reaktioihin ja pyritään mahdollisimman pian ekasta torjunnasta hyökkäämään itse. Jujutsussa olin joskus, mutta olis pitäny treenata vuosia että ne liikkeet olis tullu automaattisesti kun tarve vaatisi: en usko itsepuolustuslajista olevan muuten mitään hyötyä, paitsi tietty omaksi iloksi ja liikuntana. Mulla tosin repesi lonkan koukistaja jujutsussa, liikaa treeniä, oma vika. Paras konsti on tietysti juosta karkuun tai puhua itsensä pois tilanteesta jos tulee sanaharkkaa. Mä olen toistaiseksi puhumalla pärjännyt. Sanoo hän, ja lähtee nyt Kallion pubeihin ja toivoo että pärjää tänäänkin puhumalla.
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Lähetetty: 06.06.2008 22:06

Lainaus: Natassja

pyritään mahdollisimman pian ekasta torjunnasta hyökkäämään itse.

hyökkäyshän on paras puolustus :P
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 06.06.2008 22:14
No joilleki lähentelijöille joskus on joutunut jotain voimakeinoja käyttämään, kun mikään muu ei oo enää tehonnut. Nopeet jalat ja kova ääni on hyvä juttu.. Ja tietysti teräskärkimaharit!
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 06.06.2008 23:49

Lainaus: FrozenCorpse

Ja tietysti teräskärkimaharit!

Ne + suora yläpotku kylkiluille = toimii vaikka ei olisikaan niin bodari
Kirjoittanut: Dragula (Mister Halloween 2006)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.06.2008 16:15

Lainaus: Natassja

Mun on pakko päästä krav maga tunneille, se on suoraviivaista eikä tartte mitään ihme kuvioita miettiä.

Toi pitää kyllä piakkansa, mut Krav Maga on siitä huono "itsepuolustus" laji, että siinä pyritään tekemään vastustaja toimintakyvyttömäksi, ja usein vielä lopulliseti. Jos joku tulee puukolla uhittelemaan, jaa siinä sitten käpsäkällä "luontaisella" reaktiolla murrat tyypin käden kolmesta kohtaa, niin sä oot se joka silloin on pulassa.

Jos joutuu ******* tilanteeseen, aina kannattaa yrittää puhua itsensä tilanteesta ulos, sitten juosta, ja vasta viimeisenä käyttää voimaa.

Itselläni on jokunen vuosi Taidoa takana, ja sitten kaikki muu onkin vain kadulta ja käytännössä opittua, sen kummemmin ilman mitään erillistä harrastusta hankittua "tekniikkaa".
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.06.2008 18:32

Lainaus: Dragula

Toi pitää kyllä piakkansa, mut Krav Maga on siitä huono "itsepuolustus" laji, että siinä pyritään tekemään vastustaja toimintakyvyttömäksi, ja usein vielä lopulliseti. Jos joku tulee puukolla uhittelemaan, jaa siinä sitten käpsäkällä "luontaisella" reaktiolla murrat tyypin käden kolmesta kohtaa, niin sä oot se joka silloin on pulassa.

Se on kurja juttu, mutta suomessa taitaa kyllä pitää paikkansa

Siinä vaiheessa sitten tarvii kantaa seuraukset, jos joku kimppuuni erehtyy käymään ja hänelle pahaa teen. Mutta poliiseillekkin siinä tapauksessa pistäisin sanaharkan pystyyn ja seuraukset vain pahenisivat.
Omaan maailman katsomukseeni kuuluu että jos tulee uhkailemaan ja päätyy sitten lihoiksi, niin oma vikansahan se vaan on.

Minä maailma johtajana hallitsemassa rautaisella otteella. Oisin varmaan aika diktaattori.
Politiikkaani kuullu tapoja kuten väkivalta lopettaa ********* ja muutonkin uskon jokseenkin fyysiseen väkivaltaan, sillä se on äärimmäinen keino millä saa asiat tapahtumaan.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.06.2008 18:59

Lainaus: Dragula

murrat tyypin käden kolmesta kohtaa, niin sä oot se joka silloin on pulassa.
Toivottavasti harrastuspiireissä opetetaan vähän miedompia otteita, Israelin armeijan käytössä krav magalla tapetaan lähitaisteluissa. Toisen käden murtamisesta joutuu tosiaan itse poliisien kanssa tekemisiin.

Lainaus: Unholysacrament

muutonkin uskon jokseenkin fyysiseen väkivaltaan, sillä se on äärimmäinen keino millä saa asiat tapahtumaan.
Vallankumouksella ei voiteta mitään, tulee vaan aina uusia vallankumouksia. Väkivallalla saa aikaan vaan vihaisia ja pettyneitä kansalaisia. Siinä ei kukaan voita yhtään mitään. Toisia alistamalla saa vihamiehiä, ei ystäviä. Diktaattorit on ollu maailmanhistoriassa aina yksinäisiä. Jottei tämä olis ihan off topic -juttua, niin totean että sama pätee yleisestikin ihmisten välisessä kanssakäymisessä.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit