Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Nyt tilaisuus antaa mielipide

Kirjoittanut: VT86 (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 04.04.2007 18:25
Nyt olisi hyvä tilaisuus antaa mielipide gooteista, "hevareista", rokkareista...

Tulen käyttämään teidän antamia kokemuksia ja tietoja eräässä viestinnän työssäni hyväksi (kaikki tulee ns. nimettömänä). Eli Jos ette halua että kyseistä viestiä käytetään ilmoitattehan asiasta viestissänne.

Työni ideana on pitää puolustuspuhe "metallisteille"

Itse olen huomannut että hyvin monesti gootit, hevarit jne. ovat hämmästyttävän kohteliaita eivätkä huutele ihmisille kaduilla (toisin kuin erinäisiin muihin ryhmiin kuuluvat nuoret)

VT86
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 04.04.2007 18:37

Lainaus: VT86

Itse olen huomannut että hyvin monesti gootit, hevarit jne. ovat hämmästyttävän kohteliaita eivätkä huutele ihmisille kaduilla (toisin kuin erinäisiin muihin ryhmiin kuuluvat nuoret)

Olen huomannut samn asian. Mitähän se kertoo meistä ?
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 04.04.2007 18:50
gooteilla tuntuu jostakin syystä olevan käytöstavat hallussa, turhaa uhoamista ei juurikaan esiinny, eikä sitä esiintyessäkään arvosteta. hevareista ei samaa voi sanoa, mutta yksilöitähän kaikki vain ovat.

tämä vain mun mielikuvani...

Lainaus: poison

Mitähän se kertoo meistä ?

että kuvittelemme huutelevan henkilön kirkumaan verisenä alttarille?
pitänee joskus kokeilla, voisi pelastaa huononkin päivän...
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.04.2007 19:32
No goottien hyvat kaytostavathan kertovat tietenkin siita, etta goottivaatteet ovat liian kalliita jotta niihin haluaisi nyrkkitappelun jalkia!

Minkalaista "puolustuspuhetta metallisteille" aloittaja on ajatellut? Tai siis mika on ajatus tuon sanaparin takana? Kylla mielestani metallistitkin ovat paaosin hyvatapaisia, siita taitavat kertoa vaikkapa Tuskan tilastot, joissa itse festivaalin aiheuttamia poliisihalytyksia taitaa olla vahanlaisesti.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 04.04.2007 20:29

Lainaus: Piiskansiima

metallistitkin ovat paaosin hyvatapaisia, siita taitavat kertoa vaikkapa Tuskan tilastot, joissa itse festivaalin aiheuttamia poliisihalytyksia taitaa olla vahanlaisesti.

Joo. Viime vuoden Tuskassa näin tasan kaksi örisijää
Kirjoittanut: VT86 (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 04.04.2007 21:55

Lainaus: Piiskansiima

Minkalaista "puolustuspuhetta metallisteille" aloittaja on ajatellut? Tai siis mika on ajatus tuon sanaparin takana?

Aihetta puheenvuoroksi miettiessäni törmäsin kaupungilla joihinkin n.13-15 kesäisiin ylisuurissa vaatteissa ja lippikset vinossa hiiteleviin nuorukaisiin jotka huutelvat jollekin keski-ikäiselle naisihmiselle ja muutenkin käyttäytyivät noh jätetään sanomatta. Tästä sain kimmokeen, koska tuollainen käytös ei ole kovinkaan harvinaista, mutta enpä muista koska olisi tummiin pukeutuvat nuorukaiset moista harrastaneet.

Tuosta Tuskan tilastotiedosta olisin hyvin kiitollinen jos joku sen löytää.

VT86
Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 05.04.2007 12:38
Itse omassa porukassa on metalli/hevari-henkistä porukkaa ja eikä mitään örisiöitä tai "örkkejä" niin kuin jossain artikkelissa oli kuvattu mm. oulussa on hevareiden/metallistien ja goottien välistä naljailua.
Lähinnä leikkimielisesti miespuolisia metallisteja pideätään "örkkeinä" vaikka todella huonotapaisia olen huomannut ihan muissa ihmisissä.

Yksin kaverinkin on todella huumorintajuinen, suvatsevainen, sosiaalinen ja älykäs ns. metallisti ja hänenkin kaveriporukassaan paljon gootteja... mutta en meisin kilpailemaan ehkä kuka on suvatsevaisin, kuitenkin riippuu ihmisestä, kasvatuksesta...

Mie kuuntelenkin metallin lisäksi muutakin, että ei voi yksistään kategorisoida tietynlaiseksi, eli en sitten tasan ja tarkkaan ole vain ja ainoastaan hevari, metallisti tai gootti.

Luulisi, että hopparit olisivat nimenomaan suvatsevaisia mutta on siellä ilmeisesti paljonkin ennakkoluuloja. Riippuu taas ihan täysin ihmisestä.

Pissiksissä, joistakin hoppareissa sitten no jos lähdetään kategorisoimaan niin näistä pilihousu-pilotti-lenkkari-karjalan/karhu-lippis-p oppari-kato-mullon-
kakka-askona-ja-kakat-bassot-että-pelti-rämisee amiksista, jotka on yleensä raksapuolella ku älliä siellä ei tarvitse, niin nämä ovat jäänneet ainaaksi sinne 14-16 vuotiaan tasolle ja valitettavasti olen näitä aikuisiälläkin tavannut, ei minkäänlaista ammattitaitoa ja auttamattomasti alkoholistuneita, sovinisteja ja haukkuvat/arvostelevat MUTTA näitähän näkee myös muun tyylin edustajilla!

En ole tosin koskaan huomannut kenekään gootin, hevarin, metallistin huutelevan kadulla (mainailevat varmasti mielessään ja korkeintaan mulkoilevat muita).

Kaverinkin on asiakapalvelu työssä ja miten ystävällinen ja mukava on kaikenlaisia asiakkaita kohtaan. Tietysti työ vaatii sitä mutta ihan vapaallakin ollessa.

Minulla on opetettu lähinnä, että kohtele muita niin kuin haluisit itseäs kohdeltavan, että jos hyvin on kusipäinen, heittelee ****** ihmisten niskaan, huutelee niin sen kyllä saa takas! Ainakin joskus ja kolmin kertaisena. Onko sitten kiva olla ku kaikki vihaa, pitää *********. Kusipäistä ei kukaan tykkää ja ne jää useinmiten yksin. Pitää ostata pyytää ja antaa anteeksi.

Ja kuten tuolla vapaa kasvatuksen-osiossa on kauhisteltu miten nykyisin lapset puhuu vanhemmilleen ja jopa fyysistäkin kohtelua. Kavereillani on sentään kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan ja poikaystävänikin aina avaa ovia vanhuksille. Hirmu moni kuitenkin vaan sysää suurinpiirtein vanhuksen tieltään... mutta joo ei yleistetä ja suvatsevaisuutta!
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 05.04.2007 12:46

Lainaus: VT86

Itse olen huomannut että hyvin monesti gootit, hevarit jne.

Siis tarkoittaako tuo nyt sitä, että gootit ja hevarit ovat joko sama asia tai rinnastettavissa läheisesti toisiinsa? Jos näin on, niin minä en ole promillenkaan vertaa gootti.

Entäs tuo jne? Listaahan voi näin jatkaa mielensä mukaan. Gootit, hevarit, hiphopparit, punkkarit, rastafarit, uskovaiset, vapaamuurarit, epileptikot... Kohteliaita kaikki tyynni.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 05.04.2007 15:37
Mitä mä nyt voin sanoa, siis varsinkin moni aikuinen, koulutettu pitkätukka on erittäin kiltti. Kyllä on aina jokunen uhmaikään jämähtänyt uhoaja, mutta naispuoleisena hevarina moi on yllättynyt autatvasta käytöksestäni ja muutenkin avoimmuudestani.
Kirjoittanut: teksie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 05.04.2007 17:57
samal taval kaikki runkut aukoo, oli ne sit goottei tai hevarei tai hopparei.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit