Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

kuinka vietätte pääsiäistä?

Kirjoittanut: Devilsbride (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 05.03.2008 22:52
Ah tätä mämmin, pääsiäistipujen, suklaamunien ja kaiken turhan krääsän aikaa!

Lähtevätkö perheenne pienimmät kenties virpomaan?
Minun lapsuudessani virpominen oli sillä seudulla todella tavallista, eikä sitä mistään hinnasta jätetty pois.
Hynttyyt niskaan, kasvomaalit naamaan ja menoksi, muutaman korttelin saalis oli antoisa ja ihmiset ystävällisiä, joka vuosi.

Nykyäänhän olen sen käsityksen saanut, ettei enää kovin paljoa ventovieraille mennä virpomaan, vaan sitten ehkä sukulaisille, oikeastaan sääli, mutta onhan se ovien avaaminen ventovieraille lapsille hiukan turhauttavaa.
Henkilökohtaisesti, me emme avaa ovea virpojille.

Oikeastaan oma mielipiteeni pääsiäisestä on melko neutraali, ortodoksisen kirkon tärkeänä juhlana se on ihan ok, ja muutenkin noin uskonnollisesti, mutta en nyt sitten munien piilottamisesti, pupuista ja tipuista tiedä.. Ehkä menee liian amerikkalaiseksi.
Toki lapset nauttivat ja siihenhän heillä on täysi oikeus.

Mutta mämmi-vastainen ihminen olen, sitä tököttiä en kertakaikkiaan ymmärrä, enkä myöskään sitä, että ulkomaalaisille mämmiä (sananakin se kuulostaa järjenvastaiselta) tarjotaan suomalaisten perinneruokana.

Mahdetaan meitä pitää outona kansana, stereotypioita ja mämmiä!
Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • Lähetetty: 05.03.2008 22:57
En perusta muusta kuin suklaamunista pääsiäisessä.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 05.03.2008 22:58

Lainaus: Devilsbride

Mutta mämmi-vastainen ihminen olen, sitä tököttiä en kertakaikkiaan ymmärrä, enkä myöskään sitä, että ulkomaalaisille mämmiä (sananakin se kuulostaa järjenvastaiselta) tarjotaan suomalaisten perinneruokana.

Mun on taas pakko saada mämmiä Pääsiäisenä. Sokeria ja maitoa päälle, niin avot
Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • Lähetetty: 05.03.2008 22:59
Näyttää pahalta ja maistuu pahalta.
Kirjoittanut: Rigis (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 05.03.2008 23:19
Pääsiäisellä, kuten muillakaan kristillisillä juhlilla, ei oo omassa elämässä sen erikoisempaa merkitystä. Rai-ruohon laitan itämään jos jaksan ja jokusen tipun sinne keskelle. Mämmistä en pidä, hyi sentään.

Lainaus: Devilsbride

me emme avaa ovea virpojille

Juu ei se ovi meilläkään aukea. Onhan se kiva, että lapset pitää tätä ns.perinnettä yllä, mutta itsellä menee pikemminkin hermot, kun joku on koko ajan sitä ovikelloa pimputtamassa. Taas tulee tämä "nykyajan lapset" bla bla, mutta eihän ne ole enää suloisia pieniä noitia ja kissoja. Ahneeksi ja röyhkeiksi ovat tulleet ja vitsatkin ovat kuin tiejyrän yliajamia. En minä semmoisille halua suklaamuniani antaa.
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Lähetetty: 06.03.2008 12:22
Minä olen palmusunnuntaina töissä, joten ei pääse virpojat yllättämään. Tosin kiva perinnehän tuo on ja muistan kuinka kiva oli sillon lapsena kun naapurin tädit antoivat suklaata eli sen taki kyllä voisinkin lapsille jotain karkkia ostaa, ei se nyt paljoa maksa ja toisille on siitä paljon iloa.
Eipä muuten mitään erityisempää, käyn varmaan äitini luona pääsiäispäivänä, koska hän tekee yleensä pääsiäiseksi täytekakun
Kirjoittanut: DarkMessiah (Aktiivi)
  • • Muokkasi: DarkMessiah
  • Lähetetty: 06.03.2008 14:52
Eiköhän tuo taas kulu Ämöriikän kaar shöyssä, eli messukeskus kutsuu kuten joka vuosi. Toivottavasti saan kavereista kasattua mukaan sopivan porukan, niin saan bensakuluja jaettua. Yksin matkaaminen hellsinkiin ja takaisin käy lompakon päälle aika rajusti.
Millään muulla tavalla en aio juhlistaa näinkin turhaa juhlapyhää.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.03.2008 14:54
Mignon-suklaamunia.... *homer-drool*

Onneksi olen menossa tänään kauppaan!
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 06.03.2008 16:23
Minä en varmaankaan vietä pääsiäistäni oikein missään merkeissä, kun isäni tai äitini ei kumpikaan oikein ole uskonnollisia tai muuten vain juhlapyhien perään. Varmaan jonkun pääsiäismunan ostan tsägällä. (Säälittävää) Ehkä joskus sitten kokkaan lammasta ja kutsun porukkaa syömään. :3
Kirjoittanut: Tuulentytar (Aktiivi)
  • Lähetetty: 06.03.2008 17:00
Koska on edes pääsiäinen ?

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit