Gootti.net

Mitä lahjaksi ylioppilaalle?

Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 11.04.2008 13:49

Lainaus: Pic

Ideoita mitä pyytäisin kun mutsi huohuttaa jo niskaan?

Hmmmph. Silitysrauta ja -lauta, tai muuta vastaavaa hyödyllistä omaan kämppään?
Kirjoittanut: Pic (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 13.04.2008 09:51
Kiitos ideasta, Bronze.

Neon kanssa nykyään kun yksissä asun, niin suurin osa kodinkoneista ja astioista on kasassa mutta silitysrauta tosiaan puuttuu. Ja IMURI. Haluan imurin.
Kirjoittanut: The Evil Fairy (Nimetön)
  • • Muokkasi: The Evil Fairy
  • Lähetetty: 13.04.2008 10:51
Eräs tuttuni kertoi että he ostivat jollekkin sukulaispojalle rahapuun jonka lehdistä laittoivat kiinni rahanippuja. Siinä on kuitenkin otettava huomioon, että silloin lahjasta voi tulla hyvinkin hintava, joten kannattaa suosia esim 5 euron seteleitä.
Kirjoittanut: MissLaura (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.04.2008 12:29

Lainaus: Evelyn

Ja suurimman osan lukioajastani opintotukeni oli 50e, jolla ei kyllä kahta kirjaa enempää ostettu.)

Anteeksi off topic mutta grr kun ärsyttää pienet opintotuet. Itse en saanut mitään ikävuosina 16-19 kun opiskelin. Ihan hemmetin hienoa opiskella 0-tuloisena.
Kirjoittanut: Evelyn (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Evelyn
  • Lähetetty: 15.04.2008 10:43

Lainaus: MissLaura

Itse en saanut mitään ikävuosina 16-19 kun opiskelin.

Offaan lisää :P Sun porukoilla oli liian hyvät tulot? Yksi kaverini ei ainakaan saa sen takia opintotukea. Meidän yhteiskuntaopin opettaja joskus selitti meille, että opintotuki on suunniteltu niin, että kaikki mitä opiskelija saa tulee kyllä takas. Mulla ainakaan ei oo mennyt yhtäkään kuukautta, että opintotuesta olisi jotain säästynyt vaan kaikki on mennyt. Nytkin on 11 euroa tilillä jäljellä. Oon siihen pyrkinyt, että äiti joutuisi ostamaan mulle mahdollisimman vähän, yritän ostaa opintotuella tarvitsemani. (Ja mitä ei pystytä ostamaan, sitä ei tarvita )
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 15.04.2008 10:50

Lainaus: Evelyn

Sun porukoilla oli liian hyvät tulot? Yksi kaverini ei ainakaan saa sen takia opintotukea.

Enpä saa minäkään. Porukat tienaa melkein tuplasti sallitun tulorajan. Silti on jostain syystä muka niin tiukkaa rahasta että hyvä kun on vara ollut koulukirjat ostaa. Pihit paskiaiset. Vielä on reilu vuosi ennen kuin alkaa opintotuki juosta tälle tytölle.

Offia offia.

Haluaisin ylppärilahjaksi hyvän ompelukoneen. Nykyinen on ihan persiistä...
Kirjoittanut: MrLuckarin (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 16.04.2008 21:30
lahjaksi samaa mitä itsekin sain, tyhjä-ei-mitään.
Kirjoittanut: Cherise (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.04.2008 08:56

Lainaus: MissLaura

Anteeksi off topic mutta grr kun ärsyttää pienet opintotuet. Itse en saanut mitään ikävuosina 16-19 kun opiskelin. Ihan hemmetin hienoa opiskella 0-tuloisena.

Muutan kesäksi vanhempien luokse kesäharjoittelun ajaksi. Saan opintotukea vain 105€ asumistukea en ollenkaan, vaikka joudun maksamaan 270€ vuokran Kuopioon. Kivaa, mistäköhän sen 165€ repisi. Systeemi kusee aika pahasti.

Takasin aiheeseen. Sisko valmistuu tänä keväänä. Mutta en nyt mitään astioita viitsisi ostaa, koska hän ei ole kuitenkaan vielä muuttamassa pois kotoa. Mitäköhän ihmettä sitä keksisi.
Tuo rahapuu oli ihan hauska juttu
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 18.04.2008 11:20
Minä voisin toivoa vaikkapa mikroaaltouunia Minä nimittäin muutan elokuussa pois tästä opiskelija-solustani, ja kämpällä oleva mikro kuuluu yhdelle kämppiksistäni, joten oma olisi ihan kiva. Se kun säästää huomattavasti rahaa kun tekee kerralla suuren satsin ruokaa ja lämmittelee sitten annoksia mikrossa.
Kirjoittanut: MissLaura (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.04.2008 12:50
Joo porukoilla oli muistaakseni juuri sen verran että mä en saanut mitään. Ja reiluja kun ovat niin eivät maksaneet mulle mitään, välillä tapeltiin siitä maksavatko mulle edes bussikorttia että ylipäätään pääsisin sinne kouluun.

Yllättäenkin väsyin sit kouluun kun ei edes kirjoja ollut ja kesken jäi.
Tämä systeemi ihan oikeasti kusee, argh kun suututtaa!

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit