Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Sivuston uudistus (ehkä helmikuussa)

Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.03.2008 13:18
Voisiko tuon sähköpostia tukkivan ilmoitustoiminnon vain räjäyttää pois? Ärsyttää kun säpo on täynnä sekä goottinetin että Facebookin turhia ilmoituksia vaikka kyllä, olen ottanut molemmista tämän ominaisuuden pois ihan itse.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 12.03.2008 14:19

Lainaus: Riddler

Kuopassa, vastailen tässä omasta ja hieman Marielinkin puolesta, että melkein kaikissa keskusteluissa on tämä ongelma.

OK, ryhdyn selvittämään mistä se johtuu. Voisitko vielä mainita onko käytössäsi Windows vai esim. Linux tai Macintosh käyttöjärjestelmänä ja mitä nettiselainta käytät (esim. Firefox, Internet Explorer, Opera)?

Lainaus: Riddler

Tätä kyllä huomasin tapahtuvan jo foorumin edellisen ulkonäön aikaan, mutta asia alkoi kiinnostamaan minua.

Tämä lainausongelma johtuu yleensä siitä, että vika on tuolin ja monitorin välissä. Lainaustoiminnossa ei ole minkäänlaista älyä, se kun ei tarkista millään tavalla kenelle lainattava teksti oikeasti kuuluu. Lainaaja itse valitsee lainattavan tekstin. Ennen viestin julkaisemista hän voi tarkistaa silmämääräisesti kenen nimi on lainauksen otsikkona. Kun lainaillaan, niin siinä aloittavan tagin puolella on systeemiä tällä lailla:

[quote=tähänlainauksenlähteennimi]Löllölöö.[/quote ]

Tuo koodi siis tuottaa tällaisen:

Lainaus: tähän lainauksen lähteen nimi

Löllölöö.

Lainaus: Piiskansiima

Voisiko tuon sähköpostia tukkivan ilmoitustoiminnon vain räjäyttää pois?

Ei pyge, ei pysty. Siinä asioita räjjäytellessä menisi saman tien myös nämä muut sähköposti-ilmoitukset. Foorumilaisillehan lähetetään sähköpostitse myös ilmoitukset foorumille liittymisestä, ohjeet salasanan vaihtamista varten, yksityisviestin saapumisesta jne. Tätä yksittäistä ominaisuutta ei saa irrotettua isommasta kokonaisuudesta, mutta ärsytyksen määrää voin lieventää ottamalla manuaalisesti pois niitä sähköposti-ilmoituksia, joiden takia mailiosoitteesi täyttyy.

Jos siis viitsit laittaa jossain välissä listan niistä viestiketjuista, joista saat sähköposti-ilmoituksia, ja joista et niitä halua saada, käyn sitten ottamassa nimesi pois niiden tilaajalistoilta.
  • Lähetetty: 13.03.2008 16:52
Tuo pitkien viestien yhteydessä ilmennyt tekstin katoaminen Internet Explorer -selaimella on nyt korjattu. Internet Explorerin käyttäjiä suosittelen vaihtamaan parempaan nettiselaimeen, kuten vaikkapa ilmaiseen Mozilla Firefoxiin. Firefoxilla tämäkin nettisivusto toimii paremmin ja nopeammin.
Kirjoittanut: CybellaTraurig (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 13.03.2008 17:12

Lainaus: kuopassa

Internet Explorerin käyttäjiä suosittelen vaihtamaan parempaan nettiselaimeen, kuten vaikkapa ilmaiseen Mozilla Firefoxiin. Firefoxilla tämäkin nettisivusto toimii paremmin ja nopeammin.

Tämä on täälläkin huomattu ja suosittelen oikeesti vaihtamaan kuten minä tein
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 13.03.2008 17:25

Lainaus: CybellaTraurig

Tämä on täälläkin huomattu ja suosittelen oikeesti vaihtamaan kuten minä tein

Minä käytän molempia, koska esim äänestykset ei avaudu tuolla Explorerilla
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 13.03.2008 19:25

Lainaus: poison

Minä käytän molempia, koska esim äänestykset ei avaudu tuolla Explorerilla

no miulla toimii explorerilla melko moitteettomasti.
Kirjoittanut: Riddler (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 13.03.2008 22:12
Muahahaa, mahtava juttu kun nyt Internet Explorerin käyttäjäkin näkee pitemmät viestit! Suuri Kiitos ja kumarrus. Mozilla oli kyllä edellisessä tietokoneessani, mutten ikinä oikein pitänyt siitä. Tiedän, olen pakana
Kirjoittanut: DarkMessiah (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 13.03.2008 22:45
Pari kitisemisen aihetta on tullut:
1. Tuo mainosbanneri tuossa oikeassa reunassa on viestien päällä, vaikeuttaen lukemista.
2. Tämä viestin kirjoitus laatikon ympäristö pomppii ja hyppii ihan miten sattuu ja mihin sattuu. Mikä milloinkin minkäkin päälle ja alle ja ylle ja...
  • Lähetetty: 14.03.2008 19:47
Yritän todellakin tehdä töitä sen eteen, että foorumi ja sivusto kokonaisuudessaan toimisi mahdollisimman hyvin. Teillä jokaisella on vähän sellainen omanlainen kokoonpanonne siinä tietomasiinassanne, joten jos yhdelle kokoonpanolle laitan sivuston kuntoon, se saattaa olla niiin persiillään jollakin toisella kokoonpanolla. Tämä huolimatta siitä, että ma teen sivut vallan Web-standardien mukaan. Sääntöjen mukaan.

Jos ulkoasussa on jotain vialla, on hyvin suotavaa, että mainitsette mitä nettiselainta käytätte ja mikä on nettiselaimen versionumero. Myös käyttöjärjestelmänne nimi olisi hyvä saada selville, samoin kuin se, käytättekö foorumia tietokoneella vai kännykällä. Ilman näitä tietoja on kuin etsisi heinää neulasuovasta.
Kirjoittanut: Mindreal (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 14.03.2008 20:47
Tosiaan nuo mainokset puskevat tekstin päälle. Ja käytössä internet exploder...Versiota en tiedä En ole mikään nero näiden koneiden kanssa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit