Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Nu-metal

Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 28.02.2008 10:30
Korniin olen viime aikoina alkanut minäkin tykästyä, ja Slipknotia ja S.O.A.D:ia olen jo jonkin aikaa kuunnellut. Mukavaa aina joskus riehua.
Kirjoittanut: Banshee (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 28.02.2008 14:15
S.O.A.D on mahtavaa bilemusaa, muuten ei oikein innosta koko genre :p
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.02.2008 14:47
Luetaanko System of a Down muka nu-metalliin? Eihän siinä räpätä?
Kirjoittanut: Lenore (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 28.02.2008 15:00

Lainaus: Heetteri

Linkin Park ja Limp Bizkit ja mitä näitä nyt on näitä ärsyttävällä kajalisilmäjenkkiprettyboylla ja kiintiöräppärillä varustettuja tusinametalpoppibändejä

Kiitos. Mietinkin juuri, että miten näitä bändejä vois parhaiten kuvailla ja siinä se tuli.

Eli tästä voi varmaankin arvata, ettei nu-metal ole mun makuuni. Levy-yhtiöiden kokoon karsimaa angstia, jota esittävät muka-niin-vihaiset henkilöt. Jotain uutta ja erilaista niihin biiseihin, pliis.
Kirjoittanut: nahkarotta (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.02.2008 16:04
power metalli innostuksen jälkeen alkoi pomppu-metalli-vaihe. innostuin Limp Bizkitin kautta, se oli sillon niin mainstreamia ettei mitään rajaa. Sit Disturbed ja Korn tuli myöhemmin.

no kesän jaksoi kuunnella. sen jälkeen miellyin Mana Manaan ja sen jälkeen alkoikin suomi-metallivaihe.
Kirjoittanut: Jayne Dahmer (Aktiivi)
  • Lähetetty: 28.02.2008 16:35
Slipknottia olen kuunnellut jo aika pitkään, tosin nykyään ei nappaa enää niin paljon kuin ennen... KoRnilta tulee muutamaa biisiä kuunneltua, esimerkkinä Heetterin jo mainitsema Freak On A Leash.

Ai niin. Limb Bizkit ja Linkin Park OVAT kuraa. Heetteriltä tulikin jo aiheeseen noista bändeistä niin osuva mielipide, etten näe tarpeelliseksi kirjoittaa samaa asiaa eri sanoin.
Kirjoittanut: Trnquill (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.02.2008 00:57

Lainaus: Piiskansiima

Luetaanko System of a Down muka nu-metalliin? Eihän siinä räpätä?

Nu-metallia on löysästi laskettuna kaikki vaihtoehtorokkia, funkkia, grungea ja metallia thrasista muuhun runttaukseen asti yhdistelevää musaa. Ei siinä räpäytellä välttämättä tarvitse. Eli juu, kyllä, on SOADiakin joskus nu:ksi kuvailtu, vaikkei se minunkaan mielestä sitä kyllä ole.

Minun korvaai nu on nimenomaan sitä Limp Bizkittiä, jossa räpätään ja vinkutetaan vinyyliä. Tai laajemmin ottaen kaikki synkooppi-rytmihevi. Hyppymetalli.
  • Lähetetty: 29.02.2008 10:55
Kuten Klaus Flaming on joskus ammoin Metalliliitossa todennut, niin pomppumetalliin kuuluu olennaisesti pipo.

Itse olen käsittänyt asian niin, että nu-metal on nimenomaan räppi/hoppi plus metalli risteytettynä. SOAD on kyllä hieman mutkikkaampaa ja kiinnostavampaa.
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 29.02.2008 15:50
Omasta mielestäni System Of A Down lasketaan nü metalliin. Ja kuten aiemmin todettiin, aina ei nu-metallissa tarvitse räpätellä. Pääasiallisesti nu'hun lasketaan bändit joissa sekoitetaan erinäisiä 'urbaaneja' (en keksinyt kyseiselle sanalla suomenkielistä vastinetta, kaksikielisyyden iloja) musiikkityylejä tai -tapoja metalliin. Kuten juuri aiemmin mainittu rap(e) sekä hiphop on useimmiten käytetty yhdistelmä.

Mutta joo, työt jatkuvat. ->>
  • Lähetetty: 29.02.2008 16:15
Vähä-Aasialainen (Tai mistä ne SOADin sedät nyt sitten olivatkaan kotoisin...)
kansanmusiikki on erittäin urbaania. Itse kyllä sanoisin että ennemminkin turbaania.

No joo, tämän takia vältän yleensä musiikillisiin keskusteluihin osallistumista, kun tietoni aiheesta on erittäin mutu-pohjaista.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit