Gootti.net

Vanha musiikki (60-luku ja vanhempi)

Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 22.12.2007 18:54
Minkäs verran täällä kuunnellaan mitään vanhaa musiikkia? Tarkoitan just 60-lukua ja vanhempaa, 70-luvun musiikkia nyt kuuntelee varmaan aika moni tämän foorumin käyttäjä mutta kun mennään 60-luvulle tai erityisesti sen alkupuoliskolle niin ei varmaan löydy suurta määrää bändejä/artisteja vaikkakin muutamat edellenkin vaikuttavista aloitti jo 60-luvulla. Ymmärtänette rajauksen idean? Jätetään klassinen pois, sille on oma ketjunsa.

Mä ainakin tykkään Doorsista, erityisesti alkupään tuotannosta, siinä on jotain selittämättömän maagista vaikka Morrisonista onkin tehty sellainen rokkijumala, idoli, legenda että menee jo vähän yli.

Velvet Underground, hienoa kokeilevaa musiiikkia ja todellinen edelläkävijäbändi. Kestää aikansa että siihen pääsee sisään ja muutamat jutut tuntuvat edelleenkin liian artsy-fartsyltä.

Noissa kahdessa on kiinnostavaa ainakin se jonkinlainen synkkyys ja sellaisen ärsyttävän kirkasotsaisuuden puuttuminen.

Se aina suitsutettu Beatles ei ole oikein ikinä ollut mun juttu.
Kirjoittanut: kalmakalle (Aktiivi)
  • Lähetetty: 22.12.2007 19:00
Doors on kyllä aika hämyistä menoa. kun toi jim oli aika sekaisin kokoajan. Näkee sen noista sanoituksista aika hyvin.

Ne osas aika hyvin tehdä musaa ja oli aikansa originelli bändi.

En muista oliko Jethro tull 70 vai 60, mutta se potkii.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 22.12.2007 19:15
Mä taas tykkäilen Beatlesista jonkun verran ja tuleehan sitä Doorsiakin välillä kuunneltua. Myös semmosesta 1940-1960luvun Jazzista(mm. John Coltrane ja Miles Davis on minusta hyviä) olen alkanut nykysin diggailemaan kanssa ja sitä tulee aina välillä kuunneltua. Stonesien tuotantoon olen ajatellut tutustua sitten, kun tilaisuus koittaa.
Kirjoittanut: Zeitgeist (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 22.12.2007 19:55
The Bonzo Dog Doo-Dah Band!
Kirjoittanut: Liisa Peililasimaassa (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 22.12.2007 23:52
Doorsit, Jefferson Airplane, Greatfull Dead, Bob Dylan, Janis Joplin jne. Aika hyvin menee tommonen rokkipsykeily ja hippifolkki.
  • Lähetetty: 22.12.2007 23:53
Joo bob dylan on kyllä tosi jees
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 22.12.2007 23:59
Beatles teki parhaat biisinsä sen jälkeen kun Bob Dylan opetti ne polttelemaan pilveä. Sergeant Pepper's Lonely Hearts Club Band on tehty pelkästä mahtavasta. 60-luvulle ajoittuu osin myös Hendrixin Jimi, joka nyt on niin ikään silkkaa sielua ja siistiä fiilistelyä. Siitä vielä vanhemmaksi menee mm. Ella Fizgerald, jolla on erinomaisen mainioita veisuja ja maaginen ääni.
  • Lähetetty: 23.12.2007 00:01
Ja Bob Marleyhän oli pilvessä melkein koko ajan.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 23.12.2007 00:11

Lainaus: kalmakalle

Ja Bob Marleyhän oli pilvessä melkein koko ajan.

Njoo, mutta en ole koskaan ollut Reggae-ihmisiä. Ei musiikissa sinänsä mitään, ja Peter Toshin (?) "Legalise it" on aika hauska. Mutta mitä en kertakaikkiaan jaksa sietää, ovat stereotyyppiset "college know-it-all" -hipit, jotka usein kuuntelevat myös reggaeta. Niin rasittavia, muka-valaistuneita ja tiedostavia, mutta silti asutaan äidin katon alla ja waretetaan leffoja, koska muka vastustetaan kaupallisuutta.

...anteeksi off-topic. Bob Marley ja muut Siionin Leijonat olivat tietty ihan oma lukunsa aikanaan. Ei niissä mtn vikaa.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 23.12.2007 06:38

Lainaus: Heetteri

Bob Marley

Mun olis tietysti pitänyt tämä mainita, muttakun herra ja The Wailers tekivät sen todellisen läpimurtonsa vasta siinä 70-luvun alussa niin päätin olla sanomatta. Mutta tosiaan julkashan ne esimerkiks One Loven sillon vuonna 1965, joka on yks minun henk. koht. suosikeistani.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit