Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Sullo Gootti.net kännykkääsi, laita osoite www.gootti.mobi kirjanmerkkeihisi!

Goottifoorumi: Musiikki ja muusikot: Vanha musiikki (60-luku ja vanhempi)

• Vastaa
Minä taas rakastan vanhoja swing/jazz-laulajia 20-40-luvuilta! Helen Kane, Josephine Baker ja Cab Calloway ovat yhdet suosikeistani. The Beatles taas on ollut bändi, josta olen ylipäätään virallisesti aloittanut musiikin kuunteluni ja on siinä mielessä minulle tärkeä bändi. Tosin nykyään pidän enempi niistä heidän uusimmista levyistään ja jätä suosiolla Please,please me:t ja muut vastaavat välistä.

"But I don't want to go among mad people!"

• Vastaa
Janis Joplinista on tullut elämäni nainen

A nightingale in a golden cage.

• Vastaa

Lainaus: Riddler

Janis Joplinista on tullut elämäni nainen

Rakastuin

Mahtava ääni, eivätkä nuo kipaleet muutenkaan huonoja ole. Loistavaa tavaraa.

Father, why are all the children weeping? They are merely crying, son O, are they merely crying, father? Yes, true weeping is yet to come

• Vastaa
Doorsia kuuntelen minäkin jonkin verran. En uskonnollisella hartaudella kylläkään ja tuleehan sitä Paul Ankaakin kuunneltua aika paljon. Paul Anka tosin vaikuttaa edelleen, mutta aloitti jo 50 luvulla.

Jokainen meistä on itkenyt katkerasti, kun elämä ei olekaan antanut meille sitä, mitä hartaimmin olemme tahtoneet. Kaikella on silti tarkoituksensa, kyynelilläkin.

• Vastaa
Tässäkin keskustelussa on ollut pitkä tauko mutta ihan pakko mainita tänne henk. koht. jumalattareni Nico. Aina sydän lepattaa kun häntä kuuntelen. Ja The Velvet Underground and Nico tietty rokkaa kanssa mutta eipä pääse Nico siinä oikeuksiinsa yhtään...

Mustahuuli! >:F

• Vastaa

Lainaus: PolyUnsaturated Doll Blood

Ja The Velvet Underground and Nico tietty rokkaa kanssa mutta eipä pääse Nico siinä oikeuksiinsa yhtään...

Eipä, eipä. Pidän itse Nicon sooloista enemmän, erityisesti kappaleet "Vegas" ja "All Tomorrow's Parties" ovat aivan mahtavia.
Mä oon alottanut musiikinkuuntelun 60-luvun pop-bändeistä, ja siitä sitten siirtyny 70-luvusta alkaen eteenpäin. 60-luvulta on suosikeiksi jäänyt tietenkin the Beatles, the Rolling Stones [oli muuten aivan mahtava livenä viime vuonna!], Kinks, the Moody Blues, the Bonzo Dog Doo-Dah Band, the Who, Jimi Hendrix... Ja 70-luvulla kuuluisammiksi tulleiden Pink Floydin, T-Rexin ja David Bowien levyt. Kaikkia näitä olen vinguttanut vinyylilautasella ahkerasti pikkuisena. Tietenkin myös jenkkilän motown-poppia tyyliin Diana Ross, tuli kuunneltua, mutta se ei ikinä iskenyt niin lujaa kuin brittiläinen pop/rock-musiikki.
Pidän myös paljon vanhoista blues-kitaristeista, joita olen kuullut veljeltäni joka on kova blues-diggari. Freddy King, BB, Howlin' Wolf...
Erityisesti pidän myös vauhdikkaasta big band jazzista ja new orleans -tyylisestä pianoboogiesta; Fats Waller, Dr. Longhair, Louis Prima...
Ja eihän rockabillya saa unohtaa; Elvis, Carl Perkins, Buddy Holly, Chet Atkins, Eddie Cochran ja Johnny Burnette & the Rock'n'roll Trio!

se on neo. || I'm so modern that everything is pointless. ~Nicky Wire

• Vastaa
Nico. Saa ne kylmät väreet aina selkääni.
Mulla on sen soolotuotannosta The Marble Index, Desertshore ja The End. Kaikki varsin vaikuttavia teoksia. Biiseistä Janitor Of Lunacy on ehkä suosikkini, ja yksi synkimpiä kappaleita mitä olen olen kuullut. Kaunista synkkyyttä.

Wham Bam Thank You Ma'am!

• Vastaa
Hyvä että muutkin tykkää
Itse en oo koskaan diggaillut esim. Doorsista tms. vastaavista niin ei tarttenu kauaa miettiä ketä 60-luvulta kuuntelen kun ei niitä varmaankaan oo muita kun Nico. hehe

Mustahuuli! >:F

• Vastaa
Aika paljon tulee kuunneltua vanhaa musiikkia, 60-70-luvun hippeilyt ja progeilut ovat erittäin lähellä sydäntä.
Viime aikoina olen löytänyt klezmer-musiikin.

Love, peace and harmony ? Oh, very nice Very nice Very nice Very nice ...But maybe in the next world

• Vastaa
60-luvun psykedeelisestä rockista pidän paljon... Bändit kuten The Doors, Deep Purple, Pink Floyd, Jimi Hendrix, Jefferson Airplane, Cream ja moni muu. Ai niin, ja kyllä se Beatleskin iskee...

Blessed are they that mourn: for they shall be comforted.

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 9 vakoilijaa ja 2 goottiyhteisön jäsentä (Tillie, Severana). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23:23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!