Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Sanat ja Musiikki

Kirjoittanut: Morytania (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 08.11.2008 00:22
Keskityn yleensä siihen sävelten harmoniaan, muuten kuin itse sanoihin. Sanat ovat minulle lähes merkityksettömiä. Muutenkin kuulen sanoja väärin ja olen siinä aika huono (en mikään haka). Soittaminen kiinnostaa enemmän!
Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.01.2009 23:53
Kyllä sanoitukset biiseissä ovat tärkeät. Minusta sanat ovat koko biisin sielu ns.
Kirjoittanut: MOD (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 12.01.2009 01:12
No, sanotaan vaikka nyt sitten näin. : Voin kuunnella huonompaakin musiikkia
jos siinä on hyvät sanoitukset. Toisaalta voin kuunnella huonoja sanoituksia jos
taustalla soivat hyvät melodiat ja kaunis musiikki. Mutta jos ne Molemmat
yhdistyy niin sehän toki olisi paras vaihtoehto.
Kirjoittanut: Gilraen (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.01.2009 13:04
Ennen sanoitukset eivät kiinnostaneet minua pätkääkään, en välittänyt mitä laulettiin, vaan keskityin ainoastaan lauluääneen ja musiikkiin. Nykyään tulee kiinnitettyä hieman enemmän huomiota, ellei kyseessä ole japanilainen kappale. Niiden sanoistahan minulla ei ole aavistustakaan, ellen sitten jostain netin syövereistä löydä käännöksiä.
Minulla ei oikeastaan ole muita syitä sanoitusten kuunteluun kuin se, että haluan laulaa joitakin kappaleita. Silloin saatan alkaa syvällisestikin pohdiskella niitä ja miettiä niiden sanomaa, ellei niiden merkitys ole itsestäänselvyys, kuten monissa kappaleissa on. Muuten jätän ne omaan arvoonsa.
Kirjoittanut: Evilg (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.01.2009 00:05

Lainaus: MOD

No, sanotaan vaikka nyt sitten näin. : Voin kuunnella huonompaakin musiikkia
jos siinä on hyvät sanoitukset. Toisaalta voin kuunnella huonoja sanoituksia jos
taustalla soivat hyvät melodiat ja kaunis musiikki. Mutta jos ne Molemmat
yhdistyy niin sehän toki olisi paras vaihtoehto.

Eli huono musiikki yhdistyy kauniiseen ja hyviä melodioita sisältävään musiikkiin, jossa on huonoihin sanoituksiin yhdistetty hyvät sanoitukset? Kuullostaa... hmm... sangen keskinkertaiselta

Näin myöhemmällä iällä on alkanut erityisesti huonot sanoitukset ärsyttää. Yleensä tunnutaan ajattelevan, että laulaja kuuluu ilman muuta yhtyeeseen ja tuo itseisarvoisesti jotain lisää: Itse kuuntelen paljon mielummin solistista soitinta kuin typeryyksiä laulavaa laulajaa.
Kirjoittanut: LauriGhost (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.08.2010 21:54
Itse olen niin nirso että sekä sanoituksen että musiikin pitää olla vähintään kohtuullista. Mun mielestä kokonaisuus on se joka saa kuuntelemaan yhtyettä/artistia.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 29.08.2010 18:04
Minulla merkkaa lähinnä kokonaisuus. Se miltä biisi yleisesti ottaen kuulostaa. Hyvät sanat on aina plussaa, mutta varsinaisesti sanoihin keskityn harvemmin. Kuuntelen myös esimerkiksi Sigur Rósia, joka on islantilainen bändi. En osaa sanaakaan islantia. Mutta minun puolestani ei väliä vaikka laulaisivat kauppakuittinsa sisällöstä. Pääasia on, että miellyttää korvaa.

Paskat sanoitukset voi antaa anteeksi, mutta jos melodia ei viehätä korvaa, niin en minä ala itseäni kiduttaa vain sanoitusten tähden.
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 01.09.2010 13:33
Sanat ei oikeastaan merkkaa mulle juuri mitään, koska pianonsoittotaustani takia olen tottunut kuuntelemaan musiikkia, jossa ei ole sanoja, ja näin ollen kiinnitän eniten huomiota melodiaan ja rytmiin. En myöskään helpolla saa selvää edes suomenkielisistä laulunsanoista, joten jos sanat ovatkin huonot, niin ei se kuuntelukokemustani juurikaan haittaa.
Kirjoittanut: Nukke (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.09.2010 14:21
Sanat ei ole kovinkaan tärkeät mulle. Biisien nimetkin merkkaa enemmän. Biisien nimiin on kuitenkin kiteytetty myös se sanallinen ydin. Ja myös olen tottunut kuuntelemaan sanatonta musiikkia kuten Feliciakin. Äsken kuuntelin kaksi biisiä, joista en erottanut yhtäkään sanaa. Black Metal. Aaa, muistinkin juuri, että suomalaisessa goottirockissa sanat ovat tärkeitä. Varsinkin jos itse musiikki ei ole kovin kaksista.
Kirjoittanut: Pähkinähiiri (Jäsen)
  • • Muokkasi: Pähkinähiiri
  • Lähetetty: 17.09.2010 20:21
Minulle lyriikat ovat tärkeitä, vaikka ei kaikkea aina jaksa niin vakavasti ottaakaan. Tykkään erityisesti sanoilla leikkivistä sanoituksista (sanojen kaksoismerkityksillä jne.) ja toisaalta sellaisista vähän sarkastisista tai pilke silmäkulmassa tehdyistä teksteistä. Taitavat sanoittajat osaavat pukea sanoiksi fiilikset ja ajatukset, joita itse ei osaa, ja esittää ne jotenkin tiivistetysti ja iskevästi.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit