Gootti.net

Suosittele teknisesti taidokasta goottimusiikkia (tekniikkafasisteille)

Kirjoittanut: Isnaard (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 17.04.2008 22:39
Ketjussa "Metallia, mistä goottikin voisi pitää" rönsyillyt (pre-referoitunut? ) idea.

Yksinkertainen idea: kaivakaa minunkaltaisille hinthapeleille, joille nuotissa hyvällä äänellä laulaminen, vireessä olevat kitarat, joilla tehdään muutakin kuin kolme säveltä biisin aikana, v*tun hyvät soundit, übertarkat rummutukset ja groovaavat bassoriffit ovat musiikissa yleensä elinehto.

Kaiken pitää olla hyvää; heikko lenkki yhtyeessä tai artistin ominaisuuksissa ei kelpaa. Tähän ketjuun haetaan sellaista bändiä/sellaisia bändejä, jossa kaikki on mestareita omassa instrumentissaan ja jossa näitä kaikkia hyödynnetään hyvän konseptin tuella. Sellaisia kuten vaikkapa Martin Lopezin aikainen Opeth tai supisuomalainen funk-yhtye Eternal Erection. Konseptin pitää tietysti olla über-ist-krieg-GOOTTIA. Duh. Se, joka saa minut ihastumaan, saa veto-oikeuden kaikkiin musiikkia koskeviin argumentteihini loppuelämäkseen - "muistatko, että tutustutin sinut...".

Ready? GO!
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 17.04.2008 22:45
Kokeile Fields Of The Nephilimin Elizium:ia, ellet ole jo kuullut tuota levyä?
Curen Disintegration voisi olla myös aika lähellä?

(Sori, mutta mun pitäis muokata tuo otsikkoa vähän tylsempään mutta informatiivisempaan muotoon. Siksikin, että idis on varmaan suositella hyvää goottimusiikkia (metallin kuuntelijoille), yleisestikin, ei pelkästään sulle. Tämä siksi että ketjuilla olisi tarpeeksi yleistä mielenkiintoa. Lisäksi on kivempi että otsikosta saa nopealla vilkaisulla tiedon mitä siinä on. Onko sulla parempaa nimiehdotusta ketjulle? laita vaikka yksäriä. Vai ymmärsinkö mä oikein?)
Edit: muoksin vähän ketjun otsikkoa kun en saanut sulta vastausta.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 17.04.2008 23:18

Lainaus: Deadboy

Kokeile Fields Of The Nephilimin Elizium:ia, ellet ole jo kuullut tuota levyä?
Curen Disintegration voisi olla myös aika lähellä?

FotN kyllä, Cure ei Leolle uppoa. Näin kokemuksesta. Nephilim saattaisi vielä tuurilla mennäkin.
  • • Muokkasi: Isnaard
  • Lähetetty: 18.04.2008 00:15

hyvää goottimusiikkia (metallin kuuntelijoille)

Väärin. Ketjun tarkoitus on suositella TEKNIIKKAFASISTEILLE goottimusiikkia. Siinä, että yrittää puhua minun tai Heetterin kaltaisia musiikkielititistejä yli pitäisi olla tarpeeksi yleistä kiinnostusta. Jos ei ole, ei tarvitse kirjoittaa ketjuun. Avasin ketjun täysin itsekkäistä syistä. En tahdo "goottimusiikkia, josta metallisti voisi kiinnostua", koska se ei osu mitenkään siihen, mitä haen.

Ketjun otsikko on nyt "ihan ok", mutta lisää se sana tekniikkafasisti sinne. Nätimpi ja huumorikkaampi. Nyt tää ketju ei ole yhtään aloittajaansa, eikä siinä siksi ole niin paljon järkeä. Melkoista moderaattorifasismia, btw. Kivat sulle

Lainaus: Heetteri

FotN kyllä, Cure ei Leolle uppoa. Näin kokemuksesta. Nephilim saattaisi vielä tuurilla mennäkin.

Totta. Cure ei osu lähellekkään teknisesti pilviä hipovia suorituksia.
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 18.04.2008 00:19
Siig hail vaan sinnekin, fasistikollegani. Voin mä sen tekniikkafasisti-jutun sinne laittaa. Mutta oikeasti, eihän tämä nyt ole mode-fasismia kun mä ekä kysyin sulta uutta ehdotusta.

Mun mielestä Curen synkistä levyistä Disintegration on ainakin soundeiltaan todella hyvä ja mun korvaan teknisestikin aika hyvä.
  • • Muokkasi: Isnaard
  • Lähetetty: 18.04.2008 00:21

Siig hail vaan sinnekin, fasistikollegani. Voin mä sen tekniikkafasisti-jutun sinne laittaa. Mutta oikeasti, eihän tämä nyt ole mode-fasismia kun mä ekä kysyin sulta uutta ehdotusta.

OFF TOPIC SEIS NIIQ OLIS JO!
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 18.04.2008 11:43
Itse olen huomannut saman, jos laulajan ääni heittelee edes vähän ulos nuotista, heitän yleensä koko bändin menemään. Hmmm, tuo saattaakin olla osasyy siihen, ettei minulla ole lempibändiä, en tunne bändejä, ja kuuntelen vain muutamaa eri artistia. (joista suurin osa itseasiassa soittaa klassista ).

Eli, minäkin otan noita ehdotuksia oikeastaan melkeinpä mistä tahansa genrestä vastaan, vaikkei minusta itsestäni olekaan ehdottelijaksi
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 21.04.2008 02:07
Kokeile The Fallia.

Kokeile Fields Of The Nephilim

Hm on kyllä totta, että kunnon teknisesti taitavaa ja soundeiltaan älyhyvää goottimusaa on ehkä vähän vähemmän, mutta jos sitä lähentelevä musa kävis myös niin kannattanee kokeilla mm. The Smithsiä, New Model Armylta High(2007) levyä(soundit on namit) ja ehdottomasti The Missionilta esim. Aura taikka Carved In Sand.
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 21.04.2008 08:31
z11z n11Q HIM j@ sikstinainais!!12oneone!1eleven

Öh, Covenant ?
  • Lähetetty: 22.04.2008 22:42
Päivitän ketjuuni mielipiteitä kunhan tuotokset ovat valuneet näppeihini.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 5 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit