Gootti.net

Suosittele teknisesti taidokasta goottimusiikkia (tekniikkafasisteille)

Kirjoittanut: Melia (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Melia
  • Lähetetty: 03.05.2008 11:46

Lainaus: Isnaard

jossa kaikki on mestareita omassa instrumentissaan ja jossa näitä kaikkia hyödynnetään hyvän konseptin tuella.

Tähän suohon uponnee kyllä Covenant kirkkaasti... vaikka pidänkin orkesterista, niin ei niillä kyllä mitään sellaista "wau-juttua" ole mielestäni missään. Vaikka tässä ei haettaisikaan mitään vuoden kikkailijaa, niin kyllä biisi musta vaatii vähän muutakin kun perus syntikat ja konetaustat ennenkun voidaan puhua omien (ja sanotaan vielä että keskimääräistä parempien) taitojen kokonaisvaltaisesta hyödyntämisestä.

Mä olen vähän päässyt tästä yli, lieneekö syynä oma vieraantumiseni musiikin tekemisestä... Osaan kuunnella useampaakin orkesteria, joissa iskee lähinnä se yleinen tunnelma vaikka mitään varsinaista koukkua ei löytyisikään. Jostain syystä tässä on tuota konemusiikki-puolta tullut enemmän kuvioihin... "kyllä se menee kun ei kuuntele sanoja", kuten toverini kerran totesi. Mutta top 2 syyt miksi joku bändi ei uppoa ovat 1) laulaja ei pysy nuotissa 2) biisi on niin simppeli, että mulle tulee sellanen "saakohan nuo soittajat tästä mitään irti" -fiilis.

Teknisesti hyväksi musiikiksi sanoisin kotimaisen Manboyn (kun kerran genre sai levitä tiukasta gootti-karsinasta eikö niin Iriva...? heh), mutta koska Placebon lämppärikeikka oli niin ala-arvoinen räpellys kuin se oli, niin en ookkaan enää ihan varma. Levyt on mielestäni tehty hyvin, ja biiseissä on vaihtelua. Tai Depeche mode lienee tuttu? Tosin kun mainitsit tuon Eternal Erectionin, niin en tiedä mitä tähän enää sitten heittäisi... Kun itse haluan kuunnella jotain teknisesti loistavaa, kuuntelen jazzia, eh.

Toisaalta taas on pakko korostaa sitä, että tietyntyylisten bändien turhallinen sliippaus ja silottelu on myös kohtalaisen hanurista. Pääsin kuulemaan The Vinyls -orkesteria livenä, ja mukaan lyötiin vielä studiorieskakin. Liveveto oli rosoinen ja rempseä, olematta kuitenkaan mikään huutoa, räminää ja räiskettä -pläjäys. Kotona kuuntelin levyn läpi, enkä meinannut tunnistaa sitä pumpuliin käärittyä, valmiiksi jauhettua mössöä saman bändin tuotteeksi. Mutta muuten se oli kyllä tehty hyvin...

Täähän menee jo ihan aiheesta ohi... mutta välillä oikein tekee pahaa kehua jonkun toverin "kellarista kajahtaa" -bändin treenikämpillä äänittämää hengentuotosta, kun puolessa välissä biisiä tuntuu siltä, että kuuloelimet surkastuvat päästä. Kaikkien pitää aloittaa jostakin, harjoitus tekee mestarin eikä kenenkään taiteellista yritystä saisi musertaa... että ei muuta kun (pikaista) kehitystä odotellen.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit