Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Sullo Gootti.net kännykkääsi, laita osoite www.gootti.mobi kirjanmerkkeihisi!

Goottifoorumi: Musiikki ja muusikot: Gootin kesämusiikki?

• Vastaa
Olen pitkään miettinyt, mitä gootit kuuntelevat kesällä, nyt kun aurinko paistaa ja ulkona on hirveä helle (noh, leikitään että on)? Kun kävelee ulkona auringon paisteessa iPodin napit korvissa, sitä huomaa että joku Diary of Dreams ei kertakaikkiaan tilanteeseen sovi. Mitään Jamaikasoundeja en toisaalta kestä kuunnella, joten kysyisin teiltä arvon foorumilaiset: "Mikä on teidän kesämusaanne?". Vai kuunteletteko sitkeästi Sisterssejä mustien lasien läpi koko kesän?

Itse kun olen tuonne konemusiikin puolelle taipuvainen muutenkin, olen luukuttanut OhGr:n levyt jo melkolailla puhki. Siitä musiikista tulee vain aina jotenkin iloiseksi. Futurepoppia olen kokeillut, mutta siinäkin välillä mennään sen verran paljon melankolian puolelle, hilpeistä soundeista huolimatta, että se ei oikein kesäiseltä kuulosta. Flower stickkien kanssa leikkiessä tietty tulee kuunneltua Psytrancea

Kertokaa siis: Onko kesäistä goottimusiikkia edes olemassa?

(Tiedän, kysymyksessä on ajatusvirhe: gootithan eivät koskaan ole auringonpaisteessa ulkona)

If you're happy - you're not thinking hard enough

• Vastaa
No on tuota Volbeattia tullu kuunneltua...

Joo, minulla ei ole varsinaisesti mitään kausipainotteista musiikkimakua, poikkeuksena Viikate jota tulee mieli kuunnella aina marraskuussa.

Niin, eihän minun pitäisi edes tällaisiin vastata kun en ole gootti enkä kovikaan paljoa kuuntele goottibändejä. No joo...

"I reject your reality and substitute my own!" - Adam Savage

• Vastaa
No jaas, jotenkin mulla goottimusiikin kulutus ei hirveästi vaihtele kyllä vuodenajan mukaan, mutta kesäisin ei kyllä välttämättä toimi kaikki Xymoxit ja muut auringonpaisteessa kävellessä... Syksyn illat onkin jo eri asia Kotona kuuntelen kyllä ympärivuoden, mutta ulkona ollessa vaihdan yleensä kevyempään new-waveen tai johonkin. Indochinen new-wave popitus, Alphaville ja ihan vain kasari hard-rock on enemmän sellaista kesämusaa mulle

se on neo. || I'm so modern that everything is pointless. ~Nicky Wire

• Vastaa
Deadboy ei toimi toi kuva. :f Mutjoo ite olen huomannu saman jutun mm. jo keväästä ku alko olla tosi valosaa ni ei tule kuunneltua esim. Varjoa ym. sellasta "syksymusaa". Sisterssit menee tietty, kunhan on ne shadet päässä. Täytyy myöntää että, vähemmän synkkää musaa menee kesällä ja jamaika/suomi/brittireggaeta ym. eksyytyny iPodille vähän talvea enemmän.

"Boikotoidaan, Mellakoidaan, Sabotoidaan, Vastustetaan!"

• Muokkasi: Deadboy
  • Vastaa
Siis ei näy sulla vai vitsi ei toimi?
Mutta joo, ei mulla nuo vuodenajat nyt vaikuta, ehkä alitajuisesti saattaa jotenkin. Kuuntelen aika monipuolisesti muutenkin aika erilaisia juttuja, punkin jälkeen voi lähteä vaikka neoklassista soimaan. Yleensä kuuntelen levyt kokonaan jos ehdin, en skippaile biisejä. Koneelta en paljon kuuntele. Pitänee alkaa tarkkailemaan asiaa muuttuuko nuo kuuntelutaipumukset vuodenaikojen mukaan, tuskin ainakaan paljon kun en ole huomannut.

Wham Bam Thank You Ma'am!

• Vastaa
Kesällä näkeepaljon koulutovereita, ja koulutovereiden kanssa pitää kuunnella jaakko Teppoa ja Leeviä...

Muuten en usko kesän vaikuttavan mitenkään.

Impotenssin määritelmä: Maan vetovoima voittaa naisen vatovoiman.

• Muokkasi: Jayne Dahmer
  • Vastaa
Samaa olen itsekin pohtinut. Siis että mitä kuutit kuuntelevat kesäisin.

The Velvet Underground, David Bowie, Nick Cave & The Bad Seeds (uusin levy) ja klassinen musiikki tuntuvat ainakin tällä hetkellä toimivan erityisen hyvin.

Father, why are all the children weeping? They are merely crying, son O, are they merely crying, father? Yes, true weeping is yet to come

• Vastaa

Lainaus: Deadboy

Siis ei näy sulla vai vitsi ei toimi?

Ei näy mulla piti sanoa. Tosiaan yhen Islantilaislaulajattaren cover Velvet Ug:n Who Loves the Sunista pärähti soimaan samaan aikaan yhtenä pä'ivänä, kun bussi siirtyi rankkasateiselta alueelta aurongonpaisteeseen niin oli siisti tunne ja toimii ne muutkin.

"Boikotoidaan, Mellakoidaan, Sabotoidaan, Vastustetaan!"

• Vastaa
Tummarytminen synkistelymusa ei toimi tälle tytölle näin kesäisin - ainakaan kovin suurissa määrin. Yleensä innostun jo alkukeväästä kuuntelemaan elektronista tanssimusiikkia, new-wavea, etherealia ja yleensäkin kaikkea kevyttä ja/tai nopeatempoista ja energistä musiikkia.
The Doors, Nick Cave and the Bad Seeds ja muutamat muut bändit toimivat kuitenkin myös näin kesäisin.

"She wore far too much rouge last night and not quite enough clothes. That is always a sign of despair in a woman." - Oscar Wilde

• Vastaa
Täytyy sanoa, et tässä koneella istuessa, kun on lähteny pyörimään clan of xymoxia ja sisters of mercya ni tekee vaan mieli vaihtaa biisiä, koska ei vaan kertakaikkiaan uppoo ku on kuuma ja aurinko paistaa ikkunasta sisälle. Itellä on kauhea musiikkiongelma nyt, ku on tullu kesä ja mitään biisiä ei oikeen tee mieli kuunnella

Siks tässä onki varmaa soinu dancea ja jopa räppiäkin välillä. Mikä on kyllä erittäin outoa aika paljon industrialia/ebm:ää soinu kyllä kans ainaki tossa alkukesästä. Ehkä pitäis testata jotain perus rockia.

Life sucks, and then you die.

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 12 vakoilijaa ja 6 goottiyhteisön jäsentä (Kedira, Lacy gloom, Jacob, Piiskansiima, Vampiric_, Agony). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23:23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!