Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Lempibändit (vain gootti)

Kirjoittanut: Gothica (Nimetön)
  • • Muokkasi: Gothica
  • Lähetetty: 22.06.2009 21:29
Hei, onko Deathstars goottia? Offffffff

Muoks. Laitan nyt tänne sitten Deathstarsin .
Kirjoittanut: Orthoxina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 14.07.2009 11:03
Heti ensimmäiseksi tunnustus; en lukenut viimeisiä kolmea sivua tästä topicista.

Syy; JUMALAUTA. Menen keittiöön keittämään kahvia ja itkemään jonnekin nurkkaan työtason alle. Meinaan tästä ketjusta jos kenen niin varsinkin vasta goottirockiin tutustumassa olevan genreistä melkein mitään tajuamattoman pienen ihmisraukan mieli menee sekaisin. Ihan kuin aiemminkaan olisin mitään mistään tajunnut, niin nyt en ainakaan tiedä kohta edes omaa nimeäni.

Traumoituin niin pahasti etten kutsu enää yhtään mitään gootiksi (ihan niin kuin kyseistä termiä en olisi jo lähes ylivarovaisesti käyttänyt aiemminkin) ihan vain koska pelkään jonkun ison ja kauan skenen kanssa tekemisissä olleen gootin tulevan ja murskaavan itsetuntoni niin että kuljen koko loppuelämäni neonkeltaisessa ja possunpinkissä koska en koe itseäni mustien vaatteiden arvoiseksi.</semioffangst>

Taidankin tästä eteenpäin pysytellä siellä Röllin parhaissa (kokoelma-cd parhaasta päästä) niin en ainakaan mene sekaisin yrittäessäni pohtia että mitäs musiikkia tämä nyt on. Ihan vierasta minulle, kun olen tottunut siihen että
A) Kuuntelen musiikkia, en artistia
B) Jos musiikki on hyvää, kuuntelen sitä
C) Siihen, onko musiikki hyvää ei vaikuta se, miksi sitä tai sen aikaansaaj(ia)aa tituloidaan.

Oli tässä ketjussa hyviäkin puolia! Latauksessa on paljon uutta musaa jotka olin jo unohtanut 'to-listen' -listaltani. Ja repesin ääneen ennen aamukahvia:

Lainaus: Deadboy

^Eipä määritellä. Siksi että örinämetallipändien laulajien henki haisee liikaa norjalaiselta turskalta.

Repeily johtuu lähinnä siitä, että asun 2,5 kilometrin päässä Norja-Suomi rajalta ja norjalaiset autokuskit on vaarallisia persnaamoja tuolla Nuorgamintiellä Ei ole vaikea kuvitella tuota turskanlöyhkää...

Joo, anteeksi pitkän viestin mittainen offaus mutta oli pakko tule vineemään siitä kuinka hauras mieleni vaurioitui. Nyyh. KAHVIA!
Kirjoittanut: Milia (Nimetön)
  • • Muokkasi: Milia
  • Lähetetty: 14.07.2009 12:16
Heh! Onpa tästä nyt tullut haloo ja rönsyilevä kun tulen pitkän ajan päästä katsomaan. Näinkin vanha topic vielä täällä ja joku (kuten minä nyt) jaksaa noistaa tätä.

Lainaus: Orthoxina

Taidankin tästä eteenpäin pysytellä siellä Röllin parhaissa (kokoelma-cd parhaasta päästä) niin en ainakaan mene sekaisin yrittäessäni pohtia että mitäs musiikkia tämä nyt on. Ihan vierasta minulle, kun olen tottunut siihen että
C) Siihen, onko musiikki hyvää ei vaikuta se, miksi sitä tai sen aikaansaaj(ia)aa tituloidaan.

Juurikin näin. Kahvia minulla ja kiitos/näkemiin.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 14.07.2009 15:01

Kukaan ei varmaankaan väitä vastaan tähän a-b-c -listaukseesi. Minusta on vain hyvä asia, että alakulttuurin sisällä pohditaan, mitä se itseasiassa sisältääkään ja mihin suuntaan ollaan menossa. Sellainen ehkä toisintaa mutta myös uusintaa tätä genreä, ehdottomasti tämän foorumin tärkeimmistä keskustelunaiheista. Itse seuraan suurella mielenkiinnolla tätä topikkia. Musiikki on kuitenkin oleellinen osa goottikulttuuria. Minun levyhyllyssäni on varsin vähän goottimusiikkia, nekin tosi vanhoja juttuja ja nykyisin nostalgiamielessä kuunneltuja. Täältä saa hyvä täkyjä ottaa kuunteluun jotain uudempiakin orkestereita. Jotain muutakin kuin London after Midnight ja Emilie Autumn...
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 14.07.2009 18:10

Väärin sen nimi on post-punk.

Tätä kahden soinnun pimputtelua, iänikuista tomikomppia ja ulisevaa laulua on pakko arvostaa jos väittää diggailevansa koottirockista. 8)
Kirjoittanut: Orthoxina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 14.07.2009 22:48

Lainaus: Natassja

Kukaan ei varmaankaan väitä vastaan tähän a-b-c -listaukseesi. Minusta on vain hyvä asia, että alakulttuurin sisällä pohditaan, mitä se itseasiassa sisältääkään ja mihin suuntaan ollaan menossa. Sellainen ehkä toisintaa mutta myös uusintaa tätä genreä, ehdottomasti tämän foorumin tärkeimmistä keskustelunaiheista.

En minä sillä tuota viestiä kirjoittanutkaan. Oli vain hajota pää kun menin ihan sekaisin kaikesta siitä ristiriitojen täyteisestä informaatiosta, johon varomattomasti törmäsin .
Kirjoittanut: UndyingDreams (Mister Halloween 2008)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 19.07.2009 17:14
Viimeisin gootti-ihastukseni on Uniklubin kokoelmalevy, jonka ostin huoltoasemalta. Luotisade

Ei vaan,

tuon (mulle) perinteisen LAM:in ja Sistersin lisäksi on tullut viimeaikoina kuunneltua aika paljon Sileneä. Ihan simppeliä musiikkia mutta tykkään aika paljon, varsinkin laulajalla on jotenkin söpö ääni No joo toisaalta kaikki goottimusiikki on aika yksinkertaista.

Vähän on tuo elektroninen "metalli" vieny aikaa goottibändeiltä. Etenkin Dope Stars Inc.iä ja Deathstarsia oon kuunnellu ihan liikaa viime aikoina. Ja sit on tää musiikki, minkä luokittelen "goottipopiksi". Tiedättekö, sellaista syntikkaelektropoppia, joka ei ole missään nimessä goottia, mutta kuulostaa ja etenkin näyttää kuitenkin liian gootilta päätyäkseen mainstream-klubeille. Sitäkin tullut kuunneltua aika mukavasti. Sellaisia bändejä kuin The Birthday Massacre, I:Scintilla, Tristesse De La Lune, Helalyn Flowers jne.
Kirjoittanut: Angel Of Death (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 20.07.2009 23:35
Sisters Of Mercy
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • Lähetetty: 21.07.2009 13:35

Lainaus: Angel Of Death

Sisters Of Mercy

Tähänkin ketjuun vähän pidemmät ja sisällöltään mielekkäämmät vastaukset olisivat mukavia...
Kirjoittanut: Cryptix (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 22.08.2009 20:40
itse kuuntelen Sirenia nimisen yhtyeen tuotosta ja mielestäni on aivan loistavaa musiikkia.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit