Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Sullo Gootti.net kännykkääsi, laita osoite www.gootti.mobi kirjanmerkkeihisi!

Goottifoorumi: Musiikki ja muusikot: Goottimusiikin määrittely..?

• Vastaa

Lainaus: Peikko

mitä sillä on väliä mitä musiikkia kuuntelee.voi kuunnella vaikka räppiä ja silti voi olla gootti.ei se musiikki ketään tee kenestäkään goottia.

Siis goottihan on henkilö, joka kuuntelee goottimusiikkia (ihan mitä tahansa ääripäätä, vaikka vaan paria bändiä, ihan miten vaan) ja haluaa ilmaista sen pukeutumalla asiaan kuuluvalla tavalla.
Kaikki muu (kuten esim. kirjallisuudessa, leffoissa yms. kauhun ja fantasian ja muun goottimaisen diggailu) on sitten vaan ekstraa. Koska kaikil gooteil on vissiin kai vähän erilainen käsitys siitä kaikesta muusta, niin sitä on paha ruveta määrittelemään tarkemmin...
Goottikulttuurihan on just musiikin ja pukeutumisen ympärillä pyörivä alakulttuuri. Ei siinä mitään muuta oikeastaan tarvitakaan ku se musiikki + vaatteet, joten miten joku joka ei kuuntele goottimusiikkia sanoa olevansa goootti??

Lainaus: Deadboy

Onko punkkari punkkari jos ei kuuntele punkkia? Onko hevari jos ei heviä ym.

Just näin. Gootti = henkilö, joka kuuntelee goottimusiikkia ja ilmaisee musiikkimakunsa asiaankuuluvalla pukeutumisella.

Heetti

• Vastaa
eli pitää pukeutua juuri gootti vaatteisiinkin ollakseen gootti?vaan kun en pukeudu...

- you will never realize what darkness lies inside my mind -

• Muokkasi: Deadboy
  • Vastaa
^No jos ei halua pukeutua goottimaisesti (mikä voi pitää sisällään vähän vaikka minkälaisen tyylin ja ulkomuodon) edes satunnaisesti niin ei sit varmaan ole gootti. (mun mielipide) Ja ei hei oteta tuota pukeutumisjuttua tähän mukaan kun oli musiikkiaiheinen topikki. Tuosta pukeutumisesta on ihan mielettömät määrät keskusteluja tuossa g-tyyli -osiossa.

Wham Bam Thank You Ma'am!

• Muokkasi: HepZusi
  • Vastaa

eli pitää pukeutua juuri gootti vaatteisiinkin ollakseen gootti?

Nosiis kyllä munkin mielestä. Mulla on yks kohtuu hippi/rokkari kaveri, joka kuuntelee myös goottivaikutteista rockia/post-punkia suht paljon. Silti se pukeutuu, ku renttu hippi ja kuunteleepi myös paljon muuta musiikkia, joka ei liity edes kaukaisesti goottimusaan. Näinollen, kun hänellä on hommassa vain jonkun verran tuota musiikillista puolta ja pukeutumiseltaan muistuttaa lähinnä ituhippiä ei hän siis ole gootti.

Mut kuten ylempänä todettiin pidetäämpä se pukeutuminen toisissa osioissa. Se on muuten itelläkin niin, etten ole vain goottigenreen rajoittanut kuunteluani, vaan kaiken näköistä rokkia, konemusiikkia(mukaanlukien EBM/Industriala yms. näitä on liikaa lueteltaviksi), punkkiaja reggae/ska musiikkia löytyy kokoelmista ja soittimista ihan mukavat määrät.

Sitä paitsi enpä usko, että kukaan pystyis rajoittamaan kuunteluaan yhteen tiettyyn tyylilajiin taikka sellaisen alalajiin musiikkimakuaan ainakin kovin pitkäksi aikaa. Tietysti eri asia on semmoset vaiheet, jonka aikana kuuntelee selkeästi enemmän jotakin tiettyä tyyliä.(Ainakin itselläni on tällaisia kovin usein.)

"Boikotoidaan, Mellakoidaan, Sabotoidaan, Vastustetaan!"

• Vastaa
no huhu jos ollakseen gootti pitää pukeutua gootti vaatteisiin...ja mun mielipide on että sisäinen gootti on ulkoista tärkeempi.mun mielipide ja nyt en sano enään mitään..

• Vastaa

sisäinen gootti on ulkoista tärkeempi.

Joo, siis tosiaan kerros kuitenki minulle lisää tästä "sisäisestä" goottijutusta.

"Boikotoidaan, Mellakoidaan, Sabotoidaan, Vastustetaan!"

• Vastaa
musta on vaan aika tyhmää sanoa että näh näh sulla ei ole morticiasta ostettuja vaatteita et sä ole gootti muta katos mun kuiteita kaikki morticiasta.yhdet housut mulla on jotka on tullut ostetuksi rockcootista jos nyt kiinnostaa.ilmaisin vain että goottius on muutakin kuin vaatteet.

• Vastaa

no huhu jos ollakseen gootti pitää pukeutua gootti vaatteisiin...ja mun mielipide on että sisäinen gootti on ulkoista tärkeempi.mun mielipide ja nyt en sano enään mitään..

Sisälukutaitosi taitaa olla yhtä olematon kuin kieliopillinenkin, koska tässä on juuri monta kertaa sanottu, että musiikki on tärkeää, samoin vaatteet (pienemmässä määrin tosin), mutta pelkät vaatteet eivät edelleenkään tee sitä goottia. Se, että kaikki vaatekaapin kuteet ovat Morticiasta taikka muusta vastaavasta ei tee toisesta sen parempaa goottia kuin vähävaraisemmastakaan.

No, mitä sisäiseen goottiin tulee, kaikki me olemme olleet jossain vaiheessa tsygoottina äitiemme sisällä, mutta ei siitä sen enempää!

Vah! Denuone latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur.

• Vastaa

musta on vaan aika tyhmää sanoa että näh näh sulla ei ole morticiasta ostettuja vaatteita et sä ole gootti muta katos mun kuiteita kaikki morticiasta.yhdet housut mulla on jotka on tullut ostetuksi rockcootista jos nyt kiinnostaa.ilmaisin vain että goottius on muutakin kuin vaatteet.

Älä nyt prkl enää jatka tuota offaamista, menee mielenkiintoinen keskustelu ihan pilalle.

Wham Bam Thank You Ma'am!

• Vastaa
en jatkakaan jos ei kyseltäisi kaikkea.

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 12 vakoilijaa ja 3 goottiyhteisön jäsentä (Tillie, Jacob, Severana). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23:23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!