Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Sullo Gootti.net kännykkääsi, laita osoite www.gootti.mobi kirjanmerkkeihisi!

Goottifoorumi: Musiikki ja muusikot: Goottimusiikin määrittely..?

• Vastaa

Lainaus: Deadboy

Älä nyt prkl enää jatka tuota offaamista, menee mielenkiintoinen keskustelu ihan pilalle.

Joo, pidetäänhän tämä ketju musiikista keskustelemisena, vaatetukseen on sitten omansa.

pimeys=hulluus

• Muokkasi: phaeryen
  • Vastaa
antaa sitten tulla niitä musiikillisia määreitä mitkä tekevät kappaleesta industrialia tai goottia, esimerkiksi. turhaan tässä on neljä sivua väännetty jos on selvät, kiistämättömät tunnusmerkit löydettävissä.

Ximmot ja Hepzudet ja kaikki muut nyt liikkeelle. Miksi oli pakko alentua joihinkin imbesillin tyylisiin ad hominemeihin kun olisi suoraan voinut mennä itse asiaan eli kuvailla ja kertoa sitten nämä selvät goottimusiikin tunnusmerkit ja piirteet.
  • Muokkasi: Iiriva
  • Vastaa
Eiköhän näitä samoja asioita ole jo puitu turhankin monta kertaa.

Kaivelkaa nyt hyvät ihmiset vanhojakin juttuja vaikka kuinka vähän olisi aikaa takana tällä foorumilla, samasta jutusta on turha vääntää kättä miljoonaa kertaa.

Vah! Denuone latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur.

• Vastaa

Lainaus: LaLithium

Mitä te itse määrittelisitte goottimusiikiksi vai onko se teidän mielestä edes määriteltävä asia? ^__^

Eli tällainen on tämän ketjun varsinainen punainen lanka Koittakaahan pysyä asiassa.

pimeys=hulluus

• Vastaa

Lainaus: HepZusi

Mä olen edelleen sillä kannalla että Combichrist on Industrialia. Onhan the Lords of the New Churchillakin reggaehtavampipi biisi, josta ei saa goottia tekemälläkään, koska se on reggaeta. Ei ole väliä et LoNC on tehnyt sen ja gootit sitä saattaa kuunnella. Ei ole kiinni bändistä vaan musiikista. Got the point?

Onko sulla mitään kommenttia siihen, että miten Combichrist putoaa EBM:ksi Industrialista versonneeseen "genreen"? Tai siihen, että Combichristhän itse määrittelee oman musiikkinsa lokeroon "techno body music", joka taas peilailee omia jo julkituomiani tuntemuksia tyhjänpäiväisistä alagenreistä, jotka on silputtu jo valmiiksi marginaalisesta alagenrestä? vrt. esim HIM:n oma, itselleen rakentama Love Metal -karsina.

Vaihtoehtoisesti tapaus Combichrist Industrial-genren alkuperäisestä, puritaanisesta 80-luvun alun pääosin brittiläisestä avant garde -näkökulmasta?
  • Vastaa
Kyllä noita kaivattuja musiikillisia määreitä on netissä musiikkia käsittelevissä jutuissa ja kirjoistakin löytyy. Ne jutut vaatisi vaan ihan oman artikkelin että aihetta voisi käsitellä tarpeeksi monipuolisesti koska se sitä vaatii. Vain muutaman ja suppean määritelmän peliin heittäminen helposti vie vaan hakoteille asiaa tuntemattomia ja samoin mahdollistaa väärintulkintoja. Lisäksi harvoin mitään konsensusta noista jutuista on asiantuntijoidenkaan keskuudessa. Noista syistä johtuu että ainakaan minä en halua alkaa kirjoittelemmaan noita määrittelyjuttuja.

Wham Bam Thank You Ma'am!

• Vastaa
Niin, goottimusiikin määrittelyä käsittelevässä viestiketjussa ei uskalleta muuta kuin piiloutua "kyllä niitä on netissä" -kilven taakse.

Ja mitä se sitten voisikaan olla ihan selkokielisemmin, ettei asiantuntijoiden keskuudessa asiasta vallitse mitään konsensusta?
  • Muokkasi: Deadboy
  • Vastaa
Se on sun vuoro perustella kantasi kun kerran esitit sellaisen väitteen mitä ei yleisesti ole hyväksytty tai siitä ollaan eri mieltä eli:

Lainaus: phaeryen

koska gooteille on niin erilaista kamaa niin erilaisissa ja vaihtelevissa paketoinneissa niin sen voin jo sanoa heti kättelyssä, että mitään musikaalisia määreitä, aitauksia tai tunnusmerkkejä ei voi goottimusiikille asettaa.

Mites määrittelet tuon? Heitähän yritelmää kehiin niin katotaan onko siitä mihinkään, ennen kuin vaadit että muiden pitäisi jotain määritellä.

Tää alkaa mennä aika väsyneeksi jauhamiseksi.

• Vastaa
Nää, katsotaan ensin onko sun näkemyksistä mihinkään. Mä menen nyt, jälkeesi, sitä tietä, että olen oikeassa ja perustelut löytyvät kyllä netistä.
  • Vastaa
Mistäs ne sieltä löytyvät?

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.

• Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 13 vakoilijaa ja 6 goottiyhteisön jäsentä (Kedira, Agony, Lacy gloom, Vampiric_, Jacob, Piiskansiima). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23:23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!