Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Tietokoneet ja netti

Kirjoittanut: kismet (Nimetön)
  • Lähetetty: 21.10.2007 13:16
Tämmöistä viestiketjua minä ainakin oisin monesti tarvinnut. Tässä voisi esittää tietokoneisiin ja nettiin liittyviä kymysyksiä. Myös esim. kysymyksiä jos pitäisi etsiä - ja myös löytää - jotakin netistä. Itse olen ylihuono niissä. Mut toivon et ihmiset jotka koneen ääressä ja netissä viihtyvät ja osaavat tehdä osuvia hakuja niin voisivat ojentaa auttavaa kättä.

Mun eka varsinainen onkkelma on et olen ymmärtänyt - ehkä väärin, ehkä en - ettei CD:lle voi tallettaa mitään mitä ei sinne voi tallettaa kerralla ja sitten jättää koskematta. Jos kirjoitan esseetä, tutkielmaa, artikekkelia tms. niin onko korppu (A-disketti) ainoa tallennusvaihtoehto jos haluan kirjoittaa prosessina - tosin jokaisen tekstin työstäminen tulisi suorittaa prosessina. Eli siis ensin kirjoittaa, antaa levätä, lukea, miettiä, kirjoittaa uudestaan osia, hioa... ja toivon mukaan teksti on joskus valmis. Jokaisella tarinalla - ja tekstillä - tulee olla alku, keskikohta ja loppu, kuten viisas Aristoteles on Runousopissaan painottanut.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 21.10.2007 13:33

Lainaus: kismet

Jos kirjoitan esseetä, tutkielmaa, artikekkelia tms. niin onko korppu (A-disketti) ainoa tallennusvaihtoehto jos haluan kirjoittaa prosessina - tosin jokaisen tekstin työstäminen tulisi suorittaa prosessina.

Eivät ne USB -muistitikutkaan niin kalliita ole, mutta A-disketti on vielä kohtuullisen validi tallennuskeino, jos muistat pitää sen hyvin suojattuna.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 21.10.2007 13:59

Mun eka varsinainen onkkelma on et olen ymmärtänyt - ehkä väärin, ehkä en - ettei CD:lle voi tallettaa mitään mitä ei sinne voi tallettaa kerralla ja sitten jättää koskematta

CD-R levyt ovat tosiaan kertatallenteisia, mutta CD-RW levyille pitäisi pystyä tallentamaan monessa osassa. Ja sittenhän myös pienet muistikortit on yks vaihtoehto
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 21.10.2007 14:02

Lainaus: Heetteri

mutta A-disketti on vielä kohtuullisen validi tallennuskeino, jos muistat pitää sen hyvin suojattuna.

Unohtamatta toki sitä faktaa, että nykyajan koneista puuttuu tuo 3½" levykkeelle kuuluva asema kokonaan... Niitä korppuja varten on sitten kyllä matkassa mukana kulkeva pieni lukija (muistaakseni semmoisen saa parillakympillä) joten mielestäni halvemmalla sekä helpommalla pääsee, jos ostaa usb-massamuistilaitteen... Muistelen juuri nähneeni 2gb'n tikun 25e, jonka ei pitäisi mielestäni olla ylitsepääsemätön hinta...opiskelijallekaan.. (: Mutta tosiaan, tää on vain mun mielipide, minen ymmärrä koneista paljon pastaakaan...
Kirjoittanut: Ilari (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 21.10.2007 14:58
3½" disketti eli vanha kunnon korppu on kuollut. USB-tikut on se uusi juttu, suosittelisin tässä yhteydessä käyttämään niitä. Isompi tallennuskapasiteetti pienempään fyysiseen tilaan, rock! Itselläni kulkee vakituisesti mukana Photoshop 8 muistitikullani .
  • Lähetetty: 22.10.2007 10:13
Jos ois joskus i framtiden kannettava kone niin niissä ei kai edes ole korppuasemaa..? Jotenkin minä olen ymmärtänyt ettei RW-levyllekään pysty samalla tavalla tallentamaan kuin korpulle. Oiskohan se sitten tutustuttava niihin ihmetikkuihin - en teidä niistä yhtään mitään! Missä te niitä säilytätte? Paljonko sinne suunnillee mahtuu tavaraa? (mitkään bitit, megat ym. ei mulle sano mitään) Mahtuuko kannettaviin yhtä paljon musiikkia kun tavan vanhaan järkäleeseen?

Mikä on muistikortti?

Pelottaa et tää mun kone hajoaa käsiin! Jo vuosi sitten ei aina tullut monitoriin kuvaa. Viimeksi se teki sen tänä aamuna. Sen lisäksi alkoi tuntua ikävä haju... Ei tää kyl enää oo syttymässä tuleen, mutta kuitenkin, pelottaa, tarvin tätä kuitenkin ihan joka päivä!

Onko ihmisillä yleensä musiikkia vain koneella, vai oletteko kopsanneet biisejä myös levyille - varmuuden vuoksi jos menee kovalevy?
  • Lähetetty: 22.10.2007 11:19
Voi hyvä ihme että olet eksyksissä. Nyt olisi kyllä korkea aika vähän alkaa seurata aikaansa... Opettele nyt edes googlettamaan, niin ei tarvitse etsiä vastauksia yksinkertaisiin kysymyksiin joltain GOOTTIFOORUMILTA. :P
  • Lähetetty: 22.10.2007 12:21

Lainaus: Heetteri

Voi hyvä ihme että olet eksyksissä. Nyt olisi kyllä korkea aika vähän alkaa seurata aikaansa... Opettele nyt edes googlettamaan, niin ei tarvitse etsiä vastauksia yksinkertaisiin kysymyksiin joltain GOOTTIFOORUMILTA. :P

Ei ole varaa ns. seurata aikaansa. Kysytään täällä tyhmempiäkin! Ja sitä paitsi minä en ymmärrä ellei näitä asioita väännä rautalangasta ja niin yksinkertaisin ja konkreettisen sanoin kuin mhadollista (mahdotonta). Mun on ihan turha kysyä esim. tyypeiltä jotka opiskelee tietokoneisiin liittyvää. Se on kuin he puhuisivat mandariinikiinaa. Fötlåt että olen näin tyhymä, mutta ehkä minä tiedän asioita mitä ihan kaikki täällä foorumilla ei tiedä. Sitä paitsi, millä tavalla mm. RUOKAPERVERSIOT liittyy gootteihin!? Ja on siellä hölmömpiäkin. *kismetiä v*tuttaa ja on loukkaantunut*
  • Lähetetty: 22.10.2007 12:38

Sitä paitsi, millä tavalla mm. RUOKAPERVERSIOT liittyy gootteihin!? Ja on siellä hölmömpiäkin. *kismetiä v*tuttaa ja on loukkaantunut*

Se onkin keskustelunaihe, tämä on tällainen "apuuva" -lauta. Sitäpaitsi aikansa seuraaminen ei vaadi muuta kuin sen, että käy netissä silloin tällöin, ei joku Googlen käyttö maksa yhtään mitään. Ehdin jo epäillä, josko olit trolli, mutta et sentään. Ei tästä nyt kande loukkaantua, mutta se on ihan fakta, että kun työelämäänkin alkaa vähitellen siirtyä, on pakko jo tietää vähän enemmän kuin se, miten tietokone käynnistetään ja nettiselain avataan. En vain ole ihan varma onko tällä ketjulla muuta funktiota kuin se, että autamme sinua - kaikki muut tuntuvat handlaavan perusjutut. Ellei sitten tänne laiteta vaikeampiakin kysymyksiä.
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 22.10.2007 13:00
http://fi.wikipedia.org/wiki/Muistitikku

Varma tallennusväline josta ei tiedot katoa eikä tarvitse pelätä että menee helposti rikki. Tikun tiedot kuitenkin kannattaa siirtää aika-ajoin kovalevylle.
Laitetaan koneen USB-porttiin, pitäis löytyä kaikista koneista ellei ole joku yli 10v vanha. Vanhemmissa koneissa tuo portti on vaan koneen takana eikä edessä joten sen käyttö voi olla hankalampaa.

Jos käytät tikkua pelkästään tekstin tallentamiseen niin tila ei käytännössä lopu kesken.

Tavalliseen CD-R levyyn menee noin 700 megaa eli kahteen gigaan menee vajaat kolme CD-levyllistä. Tuohon 2gb (gigan) tikkuun saat vaikka neljä tuntia videokuvaa (keskitason laadulla).
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit