Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Irc...?

Kirjoittanut: Velvet Grey (Nimetön)
  • Lähetetty: 07.12.2006 16:46
Lainaus: Zettel "tuu irkkii"

Mä sanon noin kamuille irc-galleriassa.. Että tulisivat äm-irkkiin.
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • Lähetetty: 07.12.2006 18:59
Lainaus: Iiriva aaargh! nyt meni hermot 90-luvun tuotoksiin!

paha päivä, miten niin?

Kyllä se siitä. *taputtaa päälaelle* Muista verenpaine, muista verenpaine...
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 07.12.2006 23:20
Lainaus: Raivonkyynel Muista verenpaine, muista verenpaine...

ei mun siitä tarvitse huolehtia, lääkärit on huolissaan siitä miten matala se on
Kirjoittanut: Lenore (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.01.2007 12:10
Haluaisiko joku ystävällinen sielu ojentaa auttavan kätensä? Eli siis, jäi epäselväksi sellainen asia mitä tuolla irc-oppaassa sanottiin: "Muista lisätä serverin nimen perään kaksoispiste ja portin numero kuvan osoittamalla tavalla, esim. :6669. Avoimet portit ovat yleensä välillä 6660-7000." Eli siis mikä ihmeen portin numero ja mitä häh? Juuh, ei todellakaan tietokoneet ole vahvinta alaani tai yleensäkään mikään niihin liittyvä.. Ja neuvot kiitos suomeksi, ei ymmärrä tietokone-kieltä.
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 11.01.2007 13:50
ja minuakin voitaisi auttaa.. tuossa koneeni formatoinnin jälkeen ei enää suostunut avaamaan mirciä. tunnen oloni tyhmäksi, mutta onko muita irc-softia? alkaa käydä hermoille kun jäin irciin koukkuun
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 11.01.2007 16:24

Lainaus: Kuunsilta

mutta onko muita irc-softia?

Onhan niitä muutamia kymmeniä. Et maininnut käyttöjärjestelmää, joten tsekkaapa tuolta:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_IRC_clients

Suosituksia en pysty antamaan, mä itse käytän Irssiä, joka on suomalainen IRC-pääte Unix-järjestelmille. Windows/Mac on aika hakusessa tuolta osin, siis mulle.
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • • Muokkasi: Raivonkyynel
  • Lähetetty: 12.01.2007 16:16

Lainaus: Lenore

Haluaisiko joku ystävällinen sielu ojentaa auttavan kätensä? Eli siis, jäi epäselväksi sellainen asia mitä tuolla irc-oppaassa sanottiin: "Muista lisätä serverin nimen perään kaksoispiste ja portin numero kuvan osoittamalla tavalla, esim. :6669. Avoimet portit ovat yleensä välillä 6660-7000." Eli siis mikä ihmeen portin numero ja mitä häh? Juuh, ei todellakaan tietokoneet ole vahvinta alaani tai yleensäkään mikään niihin liittyvä.. Ja neuvot kiitos suomeksi, ei ymmärrä tietokone-kieltä.

Minä voin yrittää. Siis se on periaatteessa aivan sama, minkä numeron siihen laitat: eri numero vastaa siis eri porttia. Esimerkiksi Tampereen teknillisen yliopiston serverin numero on 6667. Mutta tuo on hidas yhdistämään, mutta ei sitten kyllä ole kaatunut meikällä kertaakaan.

Ja ei, en osannut tätä itse, eräällä toisella foorumilla on IRCin käytön perusohjeet taukeille Minäkin osasin, hetken miettimisen ja tuhinan jälkeen.

//Toimiikohan tuo, kun tuo toimii ainakin IRCnetin kanssa, muttei sitten Quaken kanssa. Täytyy pyytää joku nörddi abuun.
Kirjoittanut: Lenore (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 12.01.2007 16:26
Kiitos.. Mä en oikeesti tajua kuinka mä voin olla näin tampio kaiken tietokoneisiin liittyvän kanssa.. Jatkan säätämistä..
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 12.01.2007 21:45

Lainaus: Ximmo

Onhan niitä muutamia kymmeniä. Et maininnut käyttöjärjestelmää, joten tsekkaapa tuolta:

kiitoksia
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 02.01.2008 02:14
Upin tän aiheen, että jos joku on tässä lähes vuoden aikana sattunut liittymään foorumille ja ei ole vältsii huomannut tän kanavan/keskustelun olemassaoloa. Eli tervetuloa irkkaamaan!(koska aina on mukava sielläkin puolella nähdä uusia kasvoja.)
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit