Gootti.net

Taidetta ?

Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 29.05.2011 19:16
Help needed once again! Miulla on ollut jo jonkin aikaa semmonen tilanne, että keskittyminen piirtäessä on tosi vaikeeta. Pikkuhiljaa on ahdistamaan jo jopa piirtämään aikominen, kun tietää ettei siitä meinaa tulla mitään. Harmistaa kovasti kun tuo on ollut rakas harrastus jo muksusta asti.

Mikä teitä auttaa keskittymään piirtäessä/maalatessa?
Kirjoittanut: Niflheim (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.05.2011 22:32

Lainaus: Verity

Itsehän osaan piirtää yhtä hyvin kuin simpanssi, mutta kirjottaessa auttaa musiikki. Mieluiten sellainen mikä herättää tunteita oli ne sitten mitä vaan, itselleen tärkeitä bändejä. Näin kesällä myös hyvä vaihtoehto on lähteä ulos, ottaa lehtiö mukaan ja vaan kävellä tai pyöräillä jossain ja pysähtyä piirtämään kun siltä tuntuu.
Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 29.05.2011 23:19

Miulla on ollut jo jonkin aikaa semmonen tilanne, että keskittyminen piirtäessä on tosi vaikeeta. Pikkuhiljaa on ahdistamaan jo jopa piirtämään aikominen, kun tietää ettei siitä meinaa tulla mitään.

Tän fiiliksen iskiessä en ole väkisin edes yrittänyt mitään. Jos alkaa olla todella pitkä pätkä piirustelujen välissä, saatan piirtää vaikka Aku Ankan mallista = tehdä jotain helppoa, ei-mielikuvituksellista ja nopeaa. Turha yrittää ihan väkisin piirtää tai maalata, silloin ei ainakaan suju, mutta toisinaan pikkusuhertelu saattaa auttaa oravanpyörään (ei inspistä -> ei tästä tuu mitään -> tälläkään kertaa ei tulis mitään ...).

Keskittymisessä Niflheimin mainitsema musa voi auttaa, samoin oma rauha. Ulos lähteminen ei yleensä mulla toimi, tällöin ympäristö itsessään tarjoaa liikaa virikkeitä.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.05.2011 19:11

Jokaisella on ne omat piirtämistä ja maalausta helpottavat tapansa, ja minullakin se on musiikki, eli musiikki on osana rakentamassa kuvia päässäni, ja kehittämässä niitä eteenpäin. Joten mitä sitten teetkään kun piirrät, mikä sitä helpottaa ja saa aikaan ideoita, niin teet vain niin.
Mutta koska en ole piirtänyt mitään vuoteen, siis mitään kunnollista piirrustusta, niin olen vain antanut asian olla, ja odottelen sitä hetkeä kun on aikaa ja kiinnostusta taas piirtää omaksi huvikseen. Toisaalta tuossa on myös isona vaikutteena taustalla se, että olen enemmäkseen maalannut kuluneen vuoden aikana, että piirtäminen on ollut pelkästään osana maalaamista luonnostelun muodossa.Voisit kokeilla tehdä jotain muuta luovaa välillä?
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 30.05.2011 19:19

Help needed once again! Miulla on ollut jo jonkin aikaa semmonen tilanne, että keskittyminen piirtäessä on tosi vaikeeta. Pikkuhiljaa on ahdistamaan jo jopa piirtämään aikominen, kun tietää ettei siitä meinaa tulla mitään. Harmistaa kovasti kun tuo on ollut rakas harrastus jo muksusta asti.

Itse käytän piirroksen/maalauksen teemaan sopivaa musiikkia. Olisiko sinulla ns. art block? Ei vaan onnistu/inspaa, vaikka kuinka yrittäisi, ja jos saa jotain aikaiseksi, se ei kelpaa? Sellaiset menevät yleensä ohi vain ajan kanssa, tai touhuamalla jotain ihan muuta kuin yleensä.
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.05.2011 19:43

Lainaus: Niflheim

Näin kesällä myös hyvä vaihtoehto on lähteä ulos, ottaa lehtiö mukaan ja vaan kävellä tai pyöräillä jossain ja pysähtyä piirtämään kun siltä tuntuu.

Tuo on ollut jo pitkän aikaa mielessä, mutten vain ole saanut aikaiseksi ulos lähteä. Jos vähän ottais itteensä niskasta kiinni.

Kiitos kaikille vinkeistä! Eiköhän tästä näillä eväillä ja ajan kanssa selvitä
Kirjoittanut: Yoa- (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.09.2011 20:36
Itse olen itseäni varten piirrellyt vuodesta 2007/2008 säännöllisen epäsäännöllisesti millon mitäkin. Pitkään tein vuodatukseen, mutta sittemmin siirryin devianarttiin. Teen myös käsitöitä. Kortteja ja ystävänauhoja pääosin. Niillekkin on oma blogi vuodatuksessa!

Tsek it out!

Piirtelyt:
http://yoaa.deviantart.com/
http://Yoa.vuodatus.net/

Kädentaidot:
http://yoaa.vuodatus.net/
Kirjoittanut: NemuritorNoapte (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.09.2011 19:46
Oon harrastanunt piirtämistä pienestä pitäen, ja taide on muutenkiin hyvin merkittävä osa elämästäni.
Allaolevasta linkistä löytyy muutamia töitä.

http://browse.deviantart.com/?qh=&section=&q=nemur itornoapte
Kirjoittanut: Morgan Blood (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Morgan Blood
  • Lähetetty: 23.06.2013 13:14
On aika herättää tämäkin ketju täältä sillä olen varsin tyytyväinen pieneen poikkeamaan joka ilmestyi maalaustapojeni tuttuun mattaan. Minusta tämä tarvitsee ihan erityisen esittelyn koska työ on minusta varsin hauska. (on allekirjoittaneesta muutenkin erittäin sääli, että on tällainen, mutta jossain foorumin syvyyksissä. Ja haluan herättää keskustelun takaisin eloon sillä hei! Kyseessähän on noin tärkein ihmiskunnan saavutus matematiikan ja filosofian lisäksi (; ).

Olen hirvittävän iloinen, että onnistuin erään taiteilijaystäväiseni kanssa etsiytymään samaan aikaan samaan kaupunkiin (eikä asiaa haitannut se, että kyseessä ei ole kummankaan kotikaupunki sillä löysimme ateljeen korvikkeen. Saimme myös jakaa komeita kommentteja STT:lle antikvariaateista (: )

Joka tapauksessa oli hauskaa, että yhteistyöskentelymme oli kehittynyt huomattavasti, vaikka vuoden aikana dialogimme on kaikin puolin ollut melko säälittävää, sisältäen lähinnä muutaman kirjeen sekä keskustelun Daniel Dennettin parrasta.

Aikaa meillä oli sattumista johtuen tasan vuorokausi, mutta se ei menoa haitannut. Ehdimme jopa pitää nuotiota ja nukkuakin, mikä on ollut reissuissamme aina jonkinasteinen merkkipaalu (;

Joka tapauksessa, tämä iloinen toimintamme synnytti teoksen Kalatonna, jonka nimi perustuu siihen, että ensin nimen piti olla Helvetin kalat! ja sisältää vihaisia kaloja, mutta teos jäikin täysin kalattomaksi, eikä siis ole enää surrealismia vaan satua.

Kruunuksi sanottakoon, että olen erittäin ylpeä teoksen koherentista luonteesta, mitä ei aikaisemmista yhteistöistämme ole lainkaan havaittavissa vaan ovat arsistienkin luvalla dualistisia. Riittäköön tämä kuitenkin pohjustukseksi ja tuijottakaa kuvaa alla:
Kalatonna
Kiitos

muoks ja ps. Klikatkaapas kuvaa niin näette sen järjellisen kokoisena!
Kirjoittanut: Vega (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Vega
  • Lähetetty: 27.02.2014 13:32
Innostuin jälleen piirtämään ja maalaamaan monen vuoden hiljaisemman vaiheen jälkeen x> Viime viikot en ole paljon muuta tehnytkään. Oikeastaan olen lähinnä saattanut vanhoja, luonnosvaiheeseen jääneitä töitä valmiiksi, mutta jahka siitä pääsen niin voin keskittyä uusien tekemiseen. Jos suinkin kinostaa niin täällä näitä olisi:

http://maremarginis.deviantart.com/gallery/

Eivät ne mitään hirveän hienoja ole, koska olen eittämättä vähän laiska eikä juuri mitään ole alunperin tehty/aloitettu yleisöä silmällä pitäen, mutta hiljaa hyvä tulee xP
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit