Warning: Use of undefined constant default_charset - assumed 'default_charset' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/kuopassa/public_html/keskustelu/index.php on line 3
Gootit Median Hampaissa! - Sivu 25

Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Gootit Median Hampaissa!

Kirjoittanut: Sharida (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Sharida
  • Lähetetty: 24.11.2009 20:13
Itse vahvasti epäilin, että Sofi olisi tehnyt noinkin rankan yleistyksen joten katsoinpa haastattelun sitten ihan itse, kun tuppaavat nuo iltapäivälehdet asioita aina vähän paisuttelemaan. Kyllä hän taisi mainita että hän ei pidä kaikkia suomalaisia väkivaltaisina vaan enemmänkin puhui siitä että suomalaiseen mentaliteettiin kuuluu väkivalta ja kyllä hän mainitsi positiivisiakin asioita Ja kukapa ei sitä voisi kieltää kun katselee menoa lauantai-iltana pilkun jälkeen ja kuulee näitä juttuja, kun kännissä on hakattu/puukotettu/kolkattu raivopäissään joku kanveesiin.
Kirjoittanut: azpzv (Nimetön)
  • Lähetetty: 24.11.2009 21:44

Lainaus: Sharida

Ja kukapa ei sitä voisi kieltää kun katselee menoa lauantai-iltana pilkun jälkeen ja kuulee näitä juttuja, kun kännissä on hakattu/puukotettu/kolkattu raivopäissään joku kanveesiin.

Niinpä.Täällä rovaniemellä ainakin sofin puheista väkivaltaiset miehet(kö) on 99% totta!!
Tää on omasta mielestäni faktaakin,koska täysin eri työpaikoista koottuja"kauhutarinoita"...on kuultu todella paljon.
Kirjoittanut: raato (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 24.11.2009 21:50
Olen aina itse pitänyt Sofi Oksasta feministipropagandan levittäjänä ja sen takia omat odotukseni hänen kirjaansa "Puhdistus" kohtaan olivat aika ala-arvoiset. Sainpa kirjan nyt luettua ja pidin paljon! Ei läheskään niin feministinen kuin kuvittelin. Toki kirja kertoo siitä, kuinka naisia sodan aikaan on alistettu Virossa, mutta lopulta naiset siitä kostivat. Luulen, että Iltalehti liioittelee huomattavasti (TAAS) haastateltavan sanomisia, vaikka Oksasella toki on aika tiukat mielipiteet, mitkä ovat osaksi oikeassa. Täytyy vielä muistaa, että Suomessa on myös näitä amatsooni-naisia mitkä juovat enemmän kuin miehensä ja pieksevät näitä sitten kännissä.
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.11.2009 21:57

Lainaus: raato

Luulen, että Iltalehti liioittelee huomattavasti (TAAS) haastateltavan sanomisia,

Näinpä ja jättävät joitain aika olennaisiakin asioita kirjoittamatta/kertomatta jotta juttu värittyy vielä entisestään.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.11.2009 22:47
Katsoinpa minäkin sitten tuon kyseisen haastattelun. Pakko sanoa, että vaikka lööppilehdet ovatkin oma lukunsa mitä toden kertomiseen tulee, niin tällä kertaa asia on ainakin ollut jonkinlaisella pohjalla. Kyllähän tuossa jo ihan alkumetreillä kävi selväksi mistä on kyse, eli haluttiin tuoda Suomesta nimenomaan kaikki mahdollinen negatiivinen esille.

Päällimmäiseksi ajatukseksi jäikin, että vaikka neiti Oksanen ei tästä maasta pidäkään, niin kumman helppo hänen on kuitenkin sitten asua täällä kritisoimassa kaikkea. Itänaapurissa moinen olisi kiikutettu valtion toimesta kadoksiin jo huomattavan aikaa sitten...

Onko tässä naispuoleinen Pentti Linkola?
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Severana
  • Lähetetty: 24.11.2009 23:39
En voi hyväksyä sitä, että suomalaisista miehistä puhutaan näin käsittämätöntä paskaa. En usko, että suomalaiset olisivat sen väkivaltaisempia, kuin muutkaan näillä leveyspiireillä elävät. Henkilökohtaisesti en ole koskaan joutunut yhdenkään miehen pahoinpitelemäksi tai edes uhatuksi, vaikka vietin nuoruuteni mitä epämääräisimmässä seurassa. Oman kokemukseni perusteella naisilla sen sijaan tuntuu olevan paljon matalampi kynnys vahingoittaa paitsi lapsiaan ja miestään, niin myös täysin vieraita ihmisiä esim. baarissa kännipäissään. Tottakai on miehiä, jotka hakkaavat naisiaan. On silti todella raukkamaista tuomita kaikki suomalaiset miehet, kun ehdottomasti suurin osa on kuitenkin täysin kunnollisia.

Lainaus: azpzv

Täällä rovaniemellä ainakin sofin puheista väkivaltaiset miehet(kö) on 99% totta!!
Tää on omasta mielestäni faktaakin,koska täysin eri työpaikoista koottuja"kauhutarinoita"...on kuultu todella paljon.

Tätä mä en kyllä usko alkuunkaan.
Kirjoittanut: Kedira (Nimetön)
  • Lähetetty: 25.11.2009 00:04
Ehkä jutut sinänsä väkivaltaisista miehistä, jotka hakkaavat naisiaan, on liioiteltua, mutta toisaalta Suomi kulkee kyllä itsemurhatilastoiden (myös väestöön suhteutettuina prosenttiosuuksina mitattuina) kärjessä. Samoin alkoholinkäyttö on verrattaen runsasta ja muut vastaavat lieveilmiöt ns 'kuuluvat' suomalaiseen kulttuuriin. Tietenkään ne jotka tässä kulttuurissa asuvat kok ikänsä, tähän ovat syntyneet ja tässä kuolevat eivät sitä eroa muuhun niin huomaa. Samalla logiikallahan alkoholistiperheen lapsi ajattelee muidenkin vanhempien juovan itsensä sammuksiin joka ilta ja pahoinpidelty lapsi olettaa kavereillaan olevan samanlaiset mustelmat vartalossaan.

Itse pidän kovasti Oksasen tyylistä, vaikka se onkin karrikoitua ja ääri-ilmiötä korostava. Monesti vain mitään parannuksia ei asioissa tapahdu ellei niistä pidetä suurta meteliä ja pienestäkin paisutella suurta härkästä. Hyvin vähänhän Suomessa oikeasti kaikille epäkohdille mitään tehdään, mutta puhetta ja etenkin sitä vaientavaa höpötystä on senkin edestä. (Koskee muitakin epäkohtia - poiketen aiheesti hiukan, anteeksi.)

Mutta se tässä Oksasen suhteen ärsyttää, että joku taho aina tahtoo vetää esiin Sofin goottiuden. Aivan kuin se jotenkin vaikuttaisi hänen mielipiteisiinsä tai tapaansa tuoda niitä julki. Ja valitettavaa on, että sekin mikä olisi asiallista sanottavaa ja ansaitsisi tulla kunnolla kuulluksi, jää ulkoisen habituksen varjoon ja lyödään liian helpolla sen varjolla syrjään.
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 25.11.2009 00:48
Vaikkei tämä liitykään juuri käsiteltävään aiheeseen, saati "kotiloihin" median hampaissa niin mielestäni _tämä_ taiteilija humonin teos kuvaa loistavasti suomalaisia sekä mentaliteettia. Pullo kourassa sekä terä toisessa.

And no offence to all ye finfags in here. :P
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 25.11.2009 14:21
En tiedä onko tätä asiaa jo hakattu hengiltä täällä jo tarpeeksi, mutta

Lainaus: Chrystalis

Mutta se tässä Oksasen suhteen ärsyttää, että joku taho aina tahtoo vetää esiin Sofin goottiuden.

...Miten minulla on sellainen käsitys että itse hän ei tunnusta olevansa gootti? Ei olisi ensimmäinen kerta kun olen väärässä, mutta mielestäni missään hän ei ole tunnustautunut gootiksi. No, en ole mikään Oksanen -fani että se kai siitä.
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 25.11.2009 14:59

Lainaus: azpzv

miehet(kö) on 99% totta!!

Mites väkivaltaiset naiset? Vai eikö niistä vaan puhuta...
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit