Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Protu

Kirjoittanut: Riddler (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 29.12.2008 23:43
Rippikoulukeskustelun puolella vilahtelee aina välillä sana "Protu" monissa muodoissaan, mutta omaa keskustelua sille en löytänyt. Hyvät leirin käyneet ja käymättömät, suommeko tälle aiheelle mahdollisuuden, vai suljettakoon tämä ketju?

Mikä Protu siis on? Prometheus-leirit ovat katsomuksiin sitoutumattomia aikuistumisleirejä eli toisin sanoen mahdollinen vastine riparille. Kuinka moni foorumilainen on saanut jakaa omanlaisensa mahtavan kokemuksen yhdessä samanhenkisten ihmisten kanssa seniorina tai teininä? Mitä pidit viikosta, mitä jäit erityisesti kaipaamaan? Riippuuko Protukoru vieläkin kaulassasi?

Itse kävin seniorileirin Asikkalan Antintalossa viime kesäkuun alussa, koska sain kuulla Protusta niin sanotusti liian myöhään. Se viikko oli rehellisesti yksi elämäni parhaista ja minun oli äärimmäisen vaikeaa päästä yli leirin loppumisen tuottamasta tuskasta. Antintalo oli kuin oma ulottuvuutensa, täydellistä pakoa todellisuudesta, enkä ole koskaan tuntenut itseäni niin hyväksytyksi kuin silloin. Yhteissaunat, leikit, keskustelut, ystävyyksiksi muodostuneet tuttavuudet ja kesän ainoa kokonaan lämmin viikko jäivät tietenkin parhaiten sydämeen, mutta eniten kaipaan sitä tunnelmaa. Se oli jotain niin ainutlaatuista.
Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 30.12.2008 02:09
Eikö tällä foorumilla ole jo tarpeeksi näitä ripari-keskusteluja? Olen niin kypsä näihin... Onko ripari teistä jokin suuri jees tai suuri yök-juttu? Ihan niinkuin netissä ei muutenkin olisi tarpeeksi näitä Protu-vaihtoehto keskusteluja ja '' mää en haluu et mamma ja pappa pistää mut riparille, mää kuuntelen Craddle of filthiä ja vedän religious angstia 4-evah''
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 30.12.2008 02:17

Lainaus: Berzerker

han niinkuin netissä ei muutenkin olisi tarpeeksi

Ihanniinku ei kaikkalla ylipäätänsä puhuttais ihan tarpeeks näistä turhuuksista. :f
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.12.2008 10:08

Eikö tällä foorumilla ole jo tarpeeksi näitä ripari-keskusteluja?

Yksi riparikeskustelu on, ja lisäksi aihetta sivutaan joskus uskontokeskustelussa. Aiheesta on siis huomattavasti vähemmän aloituksia kuin "mistä mä löydän niinq mustii sukkii" tai "Onx perätakahikiällä goottikauppoi????". Minun puolestani protuleirin käyneet voivat siis aivan mainiosti keskustella omassa ketjussaan.
Kirjoittanut: Berzerker (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 30.12.2008 11:36

Lainaus: Piiskansiima

Yksi riparikeskustelu on, ja lisäksi aihetta sivutaan joskus uskontokeskustelussa. Aiheesta on siis huomattavasti vähemmän aloituksia kuin "mistä mä löydän niinq mustii sukkii" tai "Onx perätakahikiällä goottikauppoi????". Minun puolestani protuleirin käyneet voivat siis aivan mainiosti keskustella omassa ketjussaan

Miten vain, olisin hivenen onnellisempi jos tälläisiä ketjuja ei olisi lainkaan taikka nuita mitä sanoit.
Kirjoittanut: MustaHukka (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 30.12.2008 11:48

Eikö tällä foorumilla ole jo tarpeeksi näitä ripari-keskusteluja?

Mutta kun tämähän on aivan eri asia kuin ripari voi LOL!!! Googleta sana prometheus niin tiedät enemmän...

Itse kävin nuorempana riparin kun en tiennyt vaihtoehdoista (en ole aivan varma että oliko -96 edes mahdollista valita protua). Oliko siellä seniorileirillä minkä ikäistä porukkaa? Minä ainakin olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia ja myöskin niitä ennakko-odotuksia...ihan mielenkiinnosta
Kirjoittanut: Blackrat (Jäsen)
  • • Muokkasi: Blackrat
  • Lähetetty: 30.12.2008 11:58

Lainaus: Riddler

Prometheus-leirit ovat katsomuksiin sitoutumattomia aikuistumisleirejä

Ehkä ajattelen asiaa liikaa mutta katsomukseen sitoutumattoman leirin nimeksi Prometheus on mielestäni harvinaisen ironinen.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.12.2008 12:01

olisin hivenen onnellisempi jos tälläisiä ketjuja ei olisi lainkaan

Sitten kannattaa ehkä suuntailla jonnekin sellaiselle foorumille jossa uskonnoista puhuminen on kielletty. Olisin minäkin onnellisempi jos täällä ei vilisisi kirjoitusvirheitä ja/tai typeriä postauksia, mutta aina ei saa mitä haluaa...
Kirjoittanut: Riddler (Aktiivi)
  • Lähetetty: 30.12.2008 16:35
Protu ei ole ripari, vaan jotain paljon parempaa. Kyseinen organisaatio on vielä suht tuntematon ainakin täällä pohjoisessa että leirin käyneitä on hivenen mahdotonta löytää läheltä ja saada aikaan keskustelua vaikka muun muassa mitkä asiat yhdistivät leirejä ja mitkä erottivat.

Lainaus: Blackrat

Ehkä ajattelen asiaa liikaa mutta katsomukseen sitoutumattoman leirin nimeksi Prometheus on mielestäni harvinaisen ironinen.

Jos kärsivällisyys ja mielenkiinto riittää niin lue Prometheus-myytistä http://www.protu.fi/leirit/myytti.html
Jos ei riitä niin wikipedia tiivistää asian: "Yhdistyksen nimi tulee uskontokriittisestä perinteestä: Prometheuksen nimeä ovat käyttäneet ja käyttävät monet vapaa-ajattelijoiden ja ateistien instituutiot ympäri maailmaa. Kreikkalaisessa tarustossa Prometheus-titaani antoi ylijumala Zeuksen vastustuksesta huolimatta ihmisille tulen, jotta nämä voisivat kehittyä. Tätä on pidetty järjestäytyneeseen uskontoon sitoutumattoman toiminnan vertauskuvana."

MustaHukka, FETO järjesti 1989 ensimmäisen Prometheus-leirin, että sinullakin olisi ollut mahdollisuus mennä Protulle. Oman leirini ikäjakauma oli 89-91 syntyneiden välillä ja minä loppuvuodesta maailmaan putkahtaneena taisin olla nuorimmainen osallistujista. Minulla ei ollut hirveästi ennakko-odotuksia leiristä ajatellessani etten ainakaan menetä mitään. Haluaisin myös mieluusti kuulla muiden kokemuksia
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 30.12.2008 19:34

Lainaus: Riddler

Minulla ei ollut hirveästi ennakko-odotuksia leiristä ajatellessani etten ainakaan menetä mitään.

niitä ei ollut oikein mullakaan, olin ihan kujalla kun joku luokkalaiseni aikanaan kysyin, että kun en aio käydä riparia, menenkö protulle.

Sinne sitten ilmoittauduin, ja leirini kävin vuonna -05 Korpilahdella, Vaaruvuoressa. En tiedä, mitä siitä enää osaisin jaaritella, mutta viikko oli kyllä varmasti elämäni parhaita.

Onko tämän foorumin porukassa sitten vaikka appareita tai ohjaajia? Tai tulevia sellaisia?
ite oon ollut Oulun paikallisprotujen tapahtumissa mukana, mutta valitettavan passiivista väkeä siellä on, aina välillä joka intoutuu taas pitämään sähköpostilistaa ym.

Ja niin, tämä ei todellakaan ole riparikeskustelua! Jos te olisitte käyneet protun, niin ette kyllä olisi täynnä näitä keskusteluja, riparin käyneet varmasti ovat. (minä en ole uskonnollisesti sitoutumaton.)
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit