Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kirja-aarteita

Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 17.06.2009 16:32

Lainaus: SinofSatan

minullakin on tuo 1001 yön tarinat !

Tuo kuusiosainen, sini-kultakantinen? Jopas sattui.
Kirjoittanut: Scarlet Widow (Nimetön)
  • Lähetetty: 17.09.2009 20:03
Minä en koskaan pääsisi ulos tuosta palavasta talosta. Tai lauttani uppoaisi matkalla autiolle saarelle kirjojen painosta. Aarre-kirjoja on paljon, ja kirjojen keräilijänä haalin niitä myös mahdollisimman paljon omaan hyllyyni.

Yksi pitää kuitenkin mainita, etenkin tällä foorumilla. Tämä olisi sopinut sekä "lempikirja"-topiciin että "paras gootti-kirja" -keskusteluun, mutta kai huomioni saa täällä vähän enemmän painoarvoa... Eli siis maailmankirjallisuuden klassikko, satiirien helmi ja vieläpä hyvin paljon ainakin minun goottisieluani sykähdyttävä Mihail Bulkakovin Saatana saapuu Moskovaan. Ensinnäkin tuo hävyttömän tietäväinen paholainen esiintyy taiteilijanimellä Woland, kulkee kummallisessa seurueessa, johon kuuluu muun muassa puhuva musta kissa Begemot (tarkoittaa venäjäksi virtahepoa muuten). Kaupungin mielisairaala alkaa yhtäkkiä noiden päivien aikana täyttyä näistä poloisista, jotka ovat väärään aikaan ja väärässä paikassa lymyilleet ja herra Wolandin tai tämän toverien lähistöillä. Viittauksia Pontius Pilatuksen migreeniin päivänä, jolloin Jeesus teloitettiin. Surullinen taiteilijahahmo ja tämän rakastettu Margarita, joka lähtee luudalla lentämään ympäri maata ja lopulta emännöi Saatanan suuria tanssiaisia Moskovassa. Teoksessa on niin paljon hienostunutta pimeää aristokratiaa ja samalla herisyttävää huumoria, että uskoisin tämän iskevän goottiin kuin goottiin.
Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.05.2010 21:39
Joka ikinen kirjani on minulle aarre!
Olen säästänyt jopa kaikki satukirjani joita olen lapsena saanut. Löytyy 1001 yön tarinat, Andersenit,
Grimin veljekset jne.
Eniten kuitenkin ehkä olen ylpeä suht laajasta okkultisesta kirjakokoelmastani. Olen keräillyt niitä
kuitenkin jostain 16- vuotiaasta lähtien.
Myös muusikkojen elämänkertoja tulee keräiltyä ja elämänkertoja yleensäkin.
Runokirjat ovat myöskin lähellä sydäntäni.
Kirjoittanut: AlienSexGarden (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: AlienSexGarden
  • Lähetetty: 08.05.2010 22:18
Vaikka tykkään toki kaikista kirjoistani, jos pitäisi valita joitain tiettyjä joita pelastaa tulipalosta, niin valitsisin ehdottomasti kolme Wordsworth Library Collection -kirjaani. Näihin kirjoihin kerätään tiettyjen kirjailijoiden kaikki kirjoitukset, ja omistan sarjasta Edgar Allan Poen, William Shakespearen ja Oscar Wilden kerätyt työt. Ottaisin mukaan myös Patricia Cornwellin A Portrait of a Killer -kirjan, joka on historiallinen tutkimus Viiltäjä-Jackista.
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 09.05.2010 17:45
Ottaisin kuluneen, vanhan Noidan käsikirjan. Sain sen joskus kirjaston poistokirjojen joukosta ilmaiseksi. Klassinen teos.
Kirjoittanut: aNightingale (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 09.05.2010 22:07
Vanha suvun vieraskirja on jotain, mistä en luopuisi. Ikivanha nide, johon on vähän jokainen kirjoittanut. On hämmästyttävää, miten upeita runoja on eräs vanha, puolisokea nainen kirjoittanut, vaikka oli käynyt kuulemma vain vuoden kiertokoulua. Ja talvisodan aikana piirretyt pilakuvat "ryssäsotilaista" ovat hulvattomia. Välissä on lehtileikkeitä ja vaikka mitä muuta.

Ja haudan takaa saadut virsikirja ja "Wähä katekismus" joiden ikää en lähde arvailemaan. Kulkeneet suvussa ja nyt ovat minulla. Merkitsevät hyvin paljon ja minusta vanhat kirjaimet ovat lumoavan ihania.

Muita aarteita ei oikein ole, ainakaan korvaamattomia. Vaikka kirjoja rakastankin ja olisi vaikea luopua mistään.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 8 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit