Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Taantuma ja sen vaikutukset.

Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 30.03.2009 23:03
Töitä vielä muutama kuukausi, sitten täytyy katsoa mitä oikeasti aikoo tehdä isona...
Lamat tulee ja menee, mutta siinä vaiheessa kun ihmiset lopettavat paskomisen, työ on pienin ongelma.
Kirjoittanut: Tristessa (Aktiivi)
  • Lähetetty: 31.03.2009 09:52

Lainaus: Heetteri

Ei laman aikana minkään hinta juuri laske, vaan päinvastoin, tietenkään.

Itse asiassa deflaatio eli hintojen lasku on nyt suuri vaara, joka kapitalismissa merkitsee mm. laman pitkittymistä ja velkojen maksun hankaloitumista.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/ kotimaa/2009/03/848230

Lainaus: BronzeRain

Minusta siivoojan työ on aivanhirveän aliarvostettua, se ei itseasiassa ole yhtään hassumpi homma.

Suomestakin löytyy kansainvälisen Oikeutta siivoojille (Justice for Janitors) -järjestön aktiiveja. Päävaatimuksena liikkeellä on vähintään 10 euron minimituntipalkka. Vastaava tavoite on onnistunut mm. Hollannissa. Porukka tekee yhteistyötä Palvelualojen ammattiliiton PAMin kanssa parantaakseen siivoojien palkkaa ja työoloja.

http://www.freewebs.com/siivoojienaani/

Brittiläinen "The Economist"-lehti on julkistanut tutkimuksen talouskriisin mahdollisista poliittisista seurauksista. "Economist Intelligence Unit"in mukaan 165 maasta 95 maassa on suuri tai erittäin suuri mahdollisuus, että talouskriisin seurauksena syntyy poliittisia levottomuuksia. 53 maassa vastaavalle on kohtalainen riski ja ainoastaan 17 maan suhteen tilanne olisi suhteellisen vakaa.

Euroopan maista vakavia poliittisia levottomuuksia raportin mukaan on odotettavissa maissa kuten Ukraina, Moldavia ja Bosnia. Espanja, Ranska, Irlanti, Iso-Britannia, Italia ovat keskitason riskimaita. Itse lisäisin listaan ainakin Baltian maat, Unkarin, Romanian ja Bulgarian. Yhdysvaltojen osalta riski nähdään olevan keskitasoa.

http://www.hintergrund.de/images//eiumar09.pdf

http://viewswire.eiu.com/site_info.asp?info_name=m anning_the_barricades&page=noads&rf=0

Otsikolla "Wir zahlen nicht für Eure Krise" (emme maksa Teidän kriisiänne) on ollut suurmielenosoituksia Berliinissä ja Frankfurtissa. Niihin osallistui Attacin tietojen mukaan 55.000 (30.000 Berliinissä ja 25.000 Frankfurt a/M). Saksan tv:n mukaan n. 27.000 mielenosoittajaa. Ylen tietojen mukaan luvut ovat seuraavat: "Attac-järjestön edustajan mukaan Frankfurtissa mielenosoittajia on vähintään 15 000. Berliinissä mielenosoittajia on poliisin arvion mukaan niin ikään tuhansittain."
Pääorganisaattoreina ovat olleet Die Linke-puolue yhdessä Saksan Attacin kanssa.Tässä hieman ARD:n uutiskuvaa
http://www.tagesschau.de/multimedia/video/video470 830.html
Uutisissa yritetään korostaa mielenosoituksen yhteydessä tapahtuneita väkivaltaisuuksia. Ne ovat jääneet ainakin vielä todella mitättömiksi, koska siitä ei ole edes minkäänlaista uutiskuvaa.
Attacin antamien tietojen mukaan monet mielenosoittajat olivat ensimmäistä kertaa liikeellä.

Lontoossa oli 35.000 mielenosoittajaa liikkeellä. Ylen sivuilla: "Poliisi arvioi, että mielenosoittajia on 12 000 - 15 000." Siellä yhtenä keskeisenä ogranisaattorina on ollut ay-liike. Lontoossa tunnuksena oli "Put People First".
Tässä http://www.tagesschau.de/multimedia/video/video470 826.html kuvaa.

Mielenosoitukset ovat alkua ensi viikon mielenosoituksille G-20 kokousta vastaan. Ylen sivuilla: "Lontooseen on suunniteltu useita mielenosoituksia ensi viikoksi sekä G20-ryhmän kokouksen alla että sen aikana. Poliisin mukaan mielenosoitukset ovat sille ennennäkemätön haaste."
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 31.03.2009 11:48
Tristessa, sun pitäisi btw tietää että 3x peräkkäinen postaus = no no. Muokkaan nuo yhdeksi.
Kirjoittanut: Jasmine (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.03.2009 14:12
Itseasiassa anoppini on siivousalalla ja SIELLÄKÄÄN ole pahemmin töitä. Anoppini on nyt ollut 2-3 viikkoa ilman töitä. Itse joudun suorittamaan mm. harjoitteluni palkatta mutta onneksi mulle sanottiin et saan olla tuolla yrityksellä töissä ainakin koulun loppuun saakka. Olen onnellisessa asemassa verrattuna luokkakavereihini, heillä ei ole sitäkään. Isäni laittoi oman firmansa kiinni samalla lailla kuin 90-luvun lamassa.

Kuitenkin yritän säästää mahd. paljon koska myös mieheni työpaikalla on jälleen YT:t päällä.
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 31.03.2009 22:42
En ole itse ainakaan huomannut että taantuma olisi pahemmin minua tai miestäni vaivannut... Vanhempiani varmaankin vaikka molemmilla on töitä tällä hetkellä.
Isällä omassa firmassa taantuma on näkynyt vain asiakkaiden vähyytenä, muttei mitenkään hälyttävänä. Äidilläni taas on aina matti kukkarossa kun ei osaa hallita omia raha asioitaan pätkääkään ja tuhlaa kuin mieletön.
Mutta omalla kohdallani olen kuluttanut siinä missä ennenkin, ruoka tuntuu kallistuneen taas tällä hetkellä joten siitä olen kitsastellut ja ostanut halvempia eineksiä, mutta muuten elämäni on ollut ihan samoissa uomissaan kuin ennen, johtuu varmaan siitä kun opiskelen vielä.
Kirjoittanut: Elvira (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Elvira
  • Lähetetty: 01.04.2009 15:22
Lama on vaikuttanut minun elämääni niin, että jouduin myymään kämpän pahasti alihintaan ja tappiota tuli. Ei voi mitään, elämä on seelaista.
Lisäksi meillä töissä on puhuttu lomautuksista, mutta varmaa tietoa ei vielä ole... Olen kaupungin hommissa ja niissäkin tosiaan lama vaikuttaa, vaikka lomautuskielto olikin päällä vielä vähän aikaa sitten.
Tavallisessa arkielämässä en näe laman vaikutuksia juuri lainkaan. Kulutukseni on pysynyt samana kuin aina ennenkin, eikä rahatilanteeni ole muuttunut miksikään. Katsotaan asiaa uudestaan sitten, jos joudun lomautetuksi...
90-luvulla olin vielä koulussa ja perheeni tilanteeseen silloinen lama ei vaikuttanut. Olimme jo valmiiksi köyhiä, isä oli sairaseläkkeellä ja äiti elätti koko perhettä, eikä hänen työhönsä lama vaikuttanut. Mutta muistan kyllä, että tuttavaperheitä kaatui ja joutui ahdinkoon.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 02.04.2009 08:51
Valtiolta julkaistiin 26.3. joku kehysarvio muutamaksi seuraavaksi vuodeksi. Sen mukaan työttömien määrä tulee ensi vuonna kasvamaan kahdella prosentilla. Nyt työtöntä elävää voimaa on 7% väestöstä. Tuo lukuhan ei karua todellisuutta vastaa, sillä siihen ei liene ynnätty niitä kaikenmaailman tempputyöllistettyjä, kursseilla olevia jne. Tuon raportin mukaan vuosi 2010 tulee olemaan haastavin, mutta sen jälkeen "syvän taantuman" ohi ollaan jo päästy.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 02.04.2009 10:00

Lainaus: kuopassa

Tuon raportin mukaan vuosi 2010 tulee olemaan haastavin, mutta sen jälkeen "syvän taantuman" ohi ollaan jo päästy.

Jep. Jospa saisi 2010 -vuodeksikin töitä, niin kaikki olisi sentään edes jotenkuten hyvin.
Kirjoittanut: Jasmine (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.04.2009 10:11
"onneksi" valmistun vasta 2011, mutta tilasto on aina tilasto. Siinähän viel kestää et mm. teollisuus ja muut työpaikat elpyy jne ennen kuin kansakin alkaa voimaan paremmin.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 02.04.2009 10:22
Niinpä, näinpä. Yksi tapa tempputyöllistää itsemme olisi katsoa josko Gootti.netille saisi jonkinlaista kulttuuriavustusta. Hehee. Valtiohan tulee tässä parin vuoden sisään jakamaan 30 miljoonaa euroa Svenska Teaternin tilojen korjaamiseen, rahaa palaa myös näissä kaikenmaailman Kiasmojen, Oopperatalojen ja muiden kultturellien proggisten parissa, joten luulisi sitä rahaa löytyvän jonkun alakulttuuritoiminnankin tukemiseen vaikka muutamia kymmeniä tuhansia euroja vuositasolla. Sillä saisi palkattua valvojia tänne ja toimittajia "kentälle", vuokrattua sille koottikahvilalle tiloja ja säädettyä keikkoja jne.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit