Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Rajatilakokemuksia?

Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 15.04.2008 23:38
en tiiä että onko tämä joku ruumiistairtautumiskokemus vai mikä mutta silloin kun miua väsyttää niin pljon että on hankala enää pitää silmiä auki ja nukahdan niin että en huomaa. silloin usein tulee semmoinen tunne että näkee kaiken mitä ympärillä tapahtuu vaikka olenkin unessa. hetken päästä havahdun ja tajuan että olin nukahtanut.
Kirjoittanut: rumanaama (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.04.2008 20:21
Mielenkiintoisia asioita on teille tapahtunu, luin lävitte näitä tyyliin suu auki. Itelleni ei ole tapahtunu mitään yliluonnollista, mutta uskon niihin kyllä.
Tai onhan mulla yksi tapahtuma, mutta se on niin tylsä ja mitätön etten taida sitä tänne kirjottaa, menee hyvää palstatilaa hukkaan.
Toivottavasti kirjoitatte lisää kokemuksianne, odotan innoissani niitä.
Kirjoittanut: eyrie (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.04.2008 13:33
Heh, tuli näitä lukiessa ittellekin muutamia juttuja mieleen, vaikka kaikki omat "yliluonnolliset" tapahtumat on yleensä loppujen lopuksi kyllä osoittautuneet ihan joksikin muuksi.

Oudoin on kuitenkin varmaan juttu minkä äitini ja kummitätini innostuivat kertomaan mulle. Mun äidin vanhemmilla on mökki saaristossa jossa mun perhe vieläkin käy tosi usein ja, kun äiti ja kummitätini olivat nuoria he menivät sinne kerran kaksisteen viettämään lomaa viikoksi tai pariksi. No yhtenä iltana sitten oli semmosta sumusta ja hämärää ettei oikein kunnolla nähnyt pitkälle. Meidän sauna on aivan siinä rannalla ja, kun he olivat illalla tulossa saunasta alkoi yhtäkkiä kuulua outoa natinaa ja airojen läiskettä vettä vasten, ihan kuin joku olisi soutanut lähellä rantaa. Siinä pimeessä ja sumussa ei kuitenkaan näkynyt ketään ja hetken pelästyneinä seisottuaan äiti ja täti ottivat jalat alleen. Ei siinä vielä mitään, pahinta oli vaan se kun he myöhemmin kuulivat että tuona samana päivänä joku yksinäinen mies oli hukkunut oltuaan kai kalastelemassa. Ton tapahtuman ajatteleminen saa vieläkin molemmat naiset ihan varpailleen ja värisemään :P.
Kirjoittanut: cyberhz (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.04.2009 17:47
Itselläni vain yksi jota en jaksa ruveta kirjoittamaan...
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 05.04.2009 17:58

Lainaus: cyberhz

Itselläni vain yksi jota en jaksa ruveta kirjoittamaan...

Sitten voi jättää kokonaan postaamatta jos ei ole mitään sanottavaa.
Kirjoittanut: Little Vampire (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.04.2009 17:23
Näitä juttuja on tosi ihana lukea!! mielenkiintoisia. Itsekkin haluaisin kokea jotain yliluonnollista. haluaisin nähdä jotain mikä pistää miettimään. Kaikki yliluonnollinen ja henkiin liittyvä on niin mielenkiintoista ja jännää.
Kirjoittanut: Pumpkin (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.04.2009 17:52
Vähän offiksi menee, mutta täytyy kiittää Ninniä
Ennen kuin luin Ninnin stooria sieltä toisesta aiheesta, ajattelin hiljaa itsekseni ja hieman pelätenkin että mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Tapahtuuko mitään? Pelkäsin että meillä ei oikeasti ole mitään tarkoitusta mutta heti luettuani tämän Ninnin tapauksen rohkaistuin enkä enää pelkää

Ikuisesti kiitollinen Ninnille!
Kirjoittanut: Silence (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 10.04.2009 22:23
Oikeastaan olen tainnut, mutta vain muutamaksi kymmeneksi sekunniksi. Ei siinä muuta, tuntui suunnattoman rauhalliselta ja onnelliselta. En nähnyt lintuja tai kuolleita sukulaisiani edessä, se oli enemmän mielentila kuin mikään unentapainen.

Ja sitten näitä yliluonnollisia: Toinen isovanhemmistani kuoli vastikään. Olin kamalan surullinen, sillä sinä samana päivänä isäni kysyi, haluaisinko lähteä tervehtimään pappaa sairaalaan. Sanoin, etten nyt jaksa. Tuli niin suunnattoman syyllinen olo, tuntui ettei pappa saanut sanottua minulle hyvästejä.
Heti seuraavana yönä näin unta, että olin mökillämme maalla yksinäni. Olin kamalan peloissani, katselin ikkunasta kauhuissani. Näin, miten pappa ryömi maata pitkin henkihieverissä, hänellä oli sairaalan pyjama päällänsä, eli oletin hänen karanneen sairaalasta. Menin hakemaan papan sisälle rauhoittumaan ja palautumaan. Hän istahti sohvalle, hengähti pari kertaa, nousi ylös ja huusi vihaisena ja kovaa: ''sinä menet sitten tyttö taidealalle tai puusepäksi, kuten minä tein! Sinun on pakko luvata se minulle!'' Sopersin, että miksi hän ei halunnut seuraajakseen vaikka vanhempaa serkkuani, joka oli sukupuoleltaankin poika (=enemmän papan suosiossa). ''Sinä, ymmärrätkö, sinä! Sinusta tulee puuseppä tai taiteilija, tajuatko?'' pappa huusi raivoissaan, heitti lautasia seinään. Lupasin itkien, että sen teen. Seuraavaksi unessa pappa kuoli.
En tiedä että miten uni kuuluisi tulkita, mutta itse pidän sitä jonkinmoisena viestinä. Ehkä papalla oikeasti jäi jotain sanomatta, ehkä hän kertoi asian tuolla tapaa.. Sen kyllä tiedän, että hän ei olisi ikinä huutanut sitä minulle. Ehkä on hullua, mutta aion tehdä, kuten pappa unessa käski. Rupean taidealalle tai puusepäksi.
Kirjoittanut: Horned (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.09.2009 19:56
Huoneeni on talon kellarissa jossa on isäni työ-huone minun huone. Molemmat huoneista ovat tälläisiä betonikuutioita. yöllä joskus kahden aikaan isänityö huoneesta kuuluu sellainen töminä joka on aina saman lainen rytmi, sen jälkeen se sama tuoli kaatuu. se on alkanu silloi ku muutin alakertaa (tai sitte emme vaan ole kuullu sitä). yhtenä yönä kokeilin tuoda sen tuolin huoneeseeni, niin kuului töminä sen jälkeen kuului tuolin kolahdus vaikka tuoli ei ollut kaatunut, koska se oli huoneessani. aikaisemmin tämä pelotti ihan hirveästi nykyään se vain ärsytää.
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 27.09.2009 21:34
Monet luulevat olevansa kuolleita kun saavat unihalvauksen. Halvaus kestää yleensä muutamasta sekunnista pariin minuuttiin. Itse kokeneena voin sanoa että on todella pelottava -.-'
Unihalvauksen aikana henkilö saattaa kokea juuri irtautuvansa ruumiistaan, tuntea pahan läsnäoloa, nähdä näköharjoja,tuntea ahdistusta etc... Ja on tietysti halvaantunut.
Unihalvauksen syytä ei oikein tarkkaan tiedetä, mutta jotain siitä on tutkittu... Unihalvauksen saaja herää rem tai nukahtamis vaiheen aikana, jolloin aivot ei välttämättä pysy perässä. Eli vaikka kuinka tahtoisit liikkua ei se onnistu, koska aivot ovat silloin lepotilassa vaikka itse tiedostaakin hereillä olon.

Itselleni kävi näin pitkään jatkuneen stressin seurauksena. Eräänä iltana en millään meinannut saada unta ja olin ihan yliväsynyt. Olin sinä iltana itkenyt paljon ja miettinyt sen hetkistä tilannetta.
Kun uni lopulta tuli, se oli katkonaista ja levotonta, jossain vaiheessa tunsin olevani hereillä ja näin varmasti miten pääni yli lipui valkoinen huivi joka heilui ilmassa jonkun aikaa ja lopulta hävisi katon nurkkaan. Yritin tarttua siihen kädellä, enkä tuntenut siinä vaiheessa minkäänlaista pelkoa, mutta en silti saanut liikutettua itseäni. Harhan nähtyäni säpsähdin hereille ja tärisin kuin haavan lehti. Olin pitkään peiton alla käppyrässä ja loppuyön nukuin valot päällä välillä tuijottaen sitä huoneen nurkkaa

Wikipediassa on ihan hyvin kerrottu unihalvauksesta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus

Itse tutustuin aiheeseen tuttavien kokemusten kautta, jolloin aloin itsekin hahmottaa että en ehkä olekaan hullu tai kotona ei kummittele vaan omassa päässä. Joten älkää hyvät foorumilaiset nukkuko selällenne tai stressatko liikaa!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 6 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit