Gootti.net

Se oli vain valkoinen valhe....vai oliko?

Kirjoittanut: Not the nicest girl (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 01.07.2009 20:28
Eli täällä olisi tarkoitus keskustella aiheesta valehtelu. Tässä muutama apukysymys:

- Mikä on pahin valheesi? Mitä siitä seurasi vai seurasiko mitään?
- Valehteletko pakon edessä vai onko siitä muodostunut tapa?
-Saitko läheisesi kiinni valehtelusta? Mitä siitä seurasi?
- Onko läheisillä ihmisilläsi tapana valehdella?

Saa lukottaa jos jossain vastaava aihe
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.07.2009 20:53
-Mikä on pahin valheesi? Mitä siitä seurasi vai seurasiko mitään? Mieleen muistuu lähinnä väärinkäsityksiä joista seurasi hieman ikäviä seurauksia mm. juuri sitä että syytettiin valehtelijaksi vaikkei asia niin ollutkaan, onneksi kuitenkin asiat ovat aina selvinneet. Joitain pikkuvalheita on joskus ns. pakon edessä tullut kylläkin lipsautettua.
- Valehteletko pakon edessä vai onko siitä muodostunut tapa? Vain pakon edessä ja silloinkin pyrin välttämään viimeiseen asti, mieluummin rehellisesti sanon asiat niinkuin asiat ovat, kuitenkin niin etten loukkaisi ketään.
-Saitko läheisesi kiinni valehtelusta? Mitä siitä seurasi? Jotain pikkuvalheita on tullut joskus ilmi, muttei niistä ole seurannut sen kummempaa muuta kuin ärtymystä siitä ettei miulle tarvitse valehdella.
- Onko läheisillä ihmisilläsi tapana valehdella? Läheisillä ei ole juurikaan tapana valehdella ainakaan huvikseen. Pakon edessä hekin saattavat pikkuvalheita keksiä.
Muuten tuttavapiiriin riittää sitten pateettisia ja patologisia valehtelijoita joitten jutuista puoletkaan eivät ole totta. Tämä on johtanut siihen että suhtaudun ihmisiin ja heidän juttuihinsa pienellä varauksella.
Kirjoittanut: Not the nicest girl (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.07.2009 20:16
Noh, aiheen kiinnostuksen puutteessa (?) voisin itse kertoilla:
Mikä on pahin valheesi? Mitä siitä seurasi vai seurasiko mitään?
Pahin valhe...ei tule mitään erikoista mieleen, pakosta joskus jotain pieniä, valkoisia valheita sanon.
Kuten tuossa edellä jo sanoinkin, pakosta. Silloin kun ei oikeasti ole muuta vaihtoehtoa.
Joskus oon iskän ja siskon saanut kiinni valehtelusta. Ei niistä suuria seurauksia tullut, eivät ne niin vakavia olleet.
Kröhöm, pikkusysterillä se on suorastaan tapa tosiaan. Siksi aina harkitsen, uskonko hänen sanojaan.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 07.07.2009 20:48
Valehtelen kyllä, useinkin, varsinkin raha-asioista vanhemmilleni. Minusta on kamalaa pyytää heiltä rahaa, teen sen yleensä vasta viimehädässä, joten kun he kysevevät rahatilanteesta, kaunistelen tilannetta lähes aina.

Ukkoni pikkuveli on kamala valehtelija, hän valehtelee nykyisin aivan älyttömissä asioissa. Kun häneltä kysyy, laittoiko hän pyykit kuivamaan kuten pyydettiin, hän valehtelee, vaikka tietää että seuraava joka kodinhoitohuoneeseen menee, saa tietää totuuden. Hän myös valehtelee esimerkiksi siitä, onko hän syönyt tai käynyt tietokoneella.
Kirjoittanut: Little Vampire (Jäsen)
  • • Muokkasi: Little Vampire
  • Lähetetty: 05.08.2009 19:06
Mikä on pahin valheesi? Mitä siitä seurasi vai seurasiko mitään?: En ole koskaan tainnut valehdella niin että siitä seurasi jotain suurempaa.
Valehteletko pakon edessä vai onko siitä muodostunut tapa?: Yritän aina puhua totta koska yleensä valehtelusta seuraa vain sotkuja ja harmia. Joskus on kuitenkin pakko valehdella ja silloinkin yritän ehkä joskus myöhemmin kertoa totuuden. Valkoisia valheita tulee sanottua useammin pääosin sen takia ettei pahota kenenkään mieltä.
Saitko läheisesi kiinni valehtelusta? Mitä siitä seurasi?: Olen huomannut joidenkin ystävieni liioittelevan asioita melko paljon... se on ärsyttävääääää. vaikka sitä ei kai varsinaiseksi valehteluksi voi sanoa
Kirjoittanut: tharanthiel (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: tharanthiel
  • Lähetetty: 26.08.2009 19:20
- Mikä on pahin valheesi? Mitä siitä seurasi vai seurasiko mitään? en muista. En yleensä valehtele, ihan pikkiriikkisiä valkoisia valheita joskus... ja noh toki tää:

Lainaus: BronzeRain

varsinkin raha-asioista vanhemmilleni. Minusta on kamalaa pyytää heiltä rahaa, teen sen yleensä vasta viimehädässä, joten kun he kysevevät rahatilanteesta, kaunistelen tilannetta lähes aina.

- Valehteletko pakon edessä vai onko siitä muodostunut tapa? En mielelläni edes pakon edessä..

-Saitko läheisesi kiinni valehtelusta? Mitä siitä seurasi? "poikaystäväni" sain kiinni valehtelusta. Minun kanssa vehtasi 4-5 kk, vaikka omalla paikkakunnallaan olikin yhteensä jo vuoden seurustellu yhen naisen kanssa.. Muutti tämän kanssa yhteen kesäkuunlopussa.. kävi mun luona viikonlopun heinäkuun alusta!! Ja juu me pantiin..
Tänä aamuna kerroin kaiken hänen avovaimolleen. Ei varmaan muuten ois uskonu mua.
Mutta eräs kaulakoru jonka mies oli hänelle ostanut, roikkuu minun kaulassani Kuvake.netin kuvissa...
Olen kuukauden ollut masentunut, koska minulla oli epäilyksiä sen suhteen että mitä se mies tunsi. Ja erinäisiä muita juttuja ihmettelin ja olin varma että hän salasi jotain.
Epätietoisuus ja epävarmuus ahdistaa minua liian paljon..
Sanottasko näin että näillä näkymin masennuksesta ei ole jälkeäkään ja toivon ettei palaa. Häiritsi elämääni jo tarpeeksi..

Minun ei pitäisi haluta olla tuon miehen kanssa enää missään tekemisissä... mutta... toistaiseksi juttelen hänen kanssaan edelleen. Tosin avovaimo ei enää päästä häntä koneelle
En vihaa häntä tarpeeksi kai. Rakastuin häneen ikävä kyllä, ja minun rakkauteni on suurta ja vankkumatonta laatua -_-
Ja minä en helpolla ihastu. Saati rakastu.

Tosin... Vaihdoin hänen world of warcraft accountiensa salasanat ja rekisteröin ne battle.nettiin 8)

En osaa sanoa... ehkäpä..
Kirjoittanut: pekkaperkele (Nimetön)
  • Lähetetty: 27.08.2009 07:30
Mikä on pahin valheesi? Mitä siitä seurasi vai seurasiko mitään?
En ilmeisesti ole kovin hyvä valehtelemaan jotenka senkään takia en koskaan valehtele. Olen ehkä liiankin rehellinen ja sen seurauksena saatan laukaista jotain mitä toinen ei välttämättä tahdo kuulla.

.En Valheella on lyhyet jäljet. Niistä yleensä jää kiinni.

Ensimmäisenä tulee mieleeni exä. Valheista yms. seurasi ero. Niin valitettavaa kuin se onkin. Tähän sanoisin lisäksi. Miettikää tarkoin ennenkuin ryhdytte perustamaan perhettä.

Onneksi ei ole. Tai sitten mä en vaan ole huomannu moista asiaa laisinkaan(Vai onko ne niin hyviä valehteleen ?) Olen hyvin luottavainen ihminen kuitenkin. Eli ne jotka kavereitani/ystäviäni on, ovat yleensä luottamuksen arvoisia. Kiitos heistä.
Kirjoittanut: Drakan (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.01.2010 21:07
Valkoinen valhe on kyllä välillä aiheelistakin jos asit on sillä parempi tai toisin sanoen jättää kertomatta. Mutta valehtelu on minusta loukaavaa ja sillä saa paljon tuhoa aikaiseksi, totta kai olen valehellut toisinaan se on kannatanut mutta myös osunut pahasti omaan nilkaan....
Kirjoittanut: oneesan (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.02.2010 20:00
Itse en valehtele mielelläni, pakon edessä kaunistelen totuutta, mutta pysyn mahdollisimman lähellä totuutta, jos joku ei sitä kestä, niin sitten ei voi mitään, mutta valehtelu on viimeinen keino.

Exäni valehteli ettei hänellä ole muita... mutta kuinkas ollakaan, eihän hän maannut kuin kolmen (satavarmasti ainakin yhden) muun tytön kanssa. Ja jätkä on 28... Voisi vähän aikuistua... Mutta toisaalta, sain hyvä ystävän, joka oli yksi näistä kys. tytöistä, hänkään ei tiennyt miehellä olevan muita.. Menetin kusipää miehen (johon olin jo kerennyt rakastua), mutta tilalle sain elinikäisen ystävän Onneksi enää ei tunteita tuota miestä kohtaa ole.
Kirjoittanut: Euronymous (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 24.02.2010 20:45
Valehtelen jos sillä pääsee nopeammin tylsiltä vaikuttavista keskusteluista tai ns. pakon edessä. Yksi kavereistani valehtelee mutta koska hän on siinä surkea en edes mainitse asiasta vaan annan olla koska se on helpompaa ja siihen on tottunut 10vuoden aikana.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit