Gootti.net

Se oli vain valkoinen valhe....vai oliko?

Kirjoittanut: Mariko (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 25.02.2010 10:53
Mikä on pahin valheesi? Mitä siitä seurasi vai seurasiko mitään?
Pahimpia ei kehtaa kovin yksityiskohtaisesti edes kertoa, mutta en jäänyt ikinä kiinni niistä. Sanottakoon, että joskus olen sievistellyt yksityiskohtia siitä, missä olen, mitä teen ja kenen kanssa. Tarkoitusperäni on kuitenkin ollut valehtelun kanssa siinä mielessä hyvä, että en ole halunnut huolestuttaa ketään. Eli kyse ei ole pettämisestä tai mistään sellaisesta, lähinnä vain seurasta, jota kaikki läheiset eivät hyväksy.

Valehteletko pakon edessä vai onko siitä muodostunut tapa?
Valehtelen käytännön pakottamana. Oikeastaan en muista, että olisin mitään aivan täysin vailla totuusperää olevaa sepitellyt sitten päiväkotiaikojen.

Saitko läheisesi kiinni valehtelusta? Mitä siitä seurasi?
Silloin tällöinhän jotain pieniä valkoisia valheita paljastuu, mutta siitä on jo hieman yli vuosi, kun olen viimeksi harmistunut totuuden kertomatta jättämisessä. Exä oli tapaillut jotakin toista naista meidän vielä seurustellessamme. Tai no, tuo nainen oli käynyt kaverimielessä ja kohteliaisuuden nimissä exän kanssa pari kertaa ulkona, mutta exä oli jo rakennellut komeita pilvilinnoja. Vaivautui kertomaan mulle päivää ennen kuin pyysi naista kunnolla suhteeseen. Olin rehellisesti sanoen suhteellisen vahingoniloinen, kun paljastui, että nainen ei ollut ikinä ajatellut exääni muuta kuin kaverina, eikä halunnut seurustella exäni kanssa. Eli toisin sanoen, exä oli pitänyt mua vain "varalla" loppuaikoinamme, mutta hätäilynsä seurauksena munasi melko pahasti.

Onko läheisillä ihmisilläsi tapana valehdella?
Paha sanoa, koska kukaan ei ole ainakaan jäänyt mistään emävalheesta kiinni.
Kirjoittanut: Unholysacrament (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 25.02.2010 18:17

Lainaus: Mariko

Sanottakoon, että joskus olen sievistellyt yksityiskohtia siitä, missä olen, mitä teen ja kenen kanssa.

Mun on tullut nuorempana aika paljon valehdeltua olin paikasta ja seurasta kun oon ryyppäämässä ollut..
Ja tapahan siitä on tullut jonkun verran, että porukoille ei tule kerrottua missä oikeasti on. Kierrän asian usein sanomalla että olen jossain.
Ja toki kiinni jäin siitä sillointällöin kun tolkuttomassa krapulassa saavuin kotiin joskus.

Silloinkun olin pieni niin isosisko yritti aina huijata ja valehteli useista asioista.
Kirjoittanut: Mina (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 04.03.2010 14:56
Mikä on pahin valheesi? Mitä siitä seurasi, vai seurasiko mitään?
Kaikki valheeni ovat mielestäni samalla tasolla, ei ole pahinta tai "parhainta" valhetta. En jäänyt kiinni, joten ei seurannut mitään.

Valehteletko pakon edessä, vai onko siitä muodostunut tapa?
Hmm.. Niinsanotusti pakon edessä, lähinnä sievistelen sitä missä olen ja kenen kanssa, koska tiedän todellisen seurani ärsyttävän ja turhaan pahoittavan poikaystäväni mielen. Eli ns. hyvät tarkoitusperät valehtelussani on. Samoin jos ostan jonkun uuden vaatteen tjps, niin kerron poikaystävälleni äitini sponssanneen vaatetta, vaikka oikeasti olenkin ostanut vaatteen omilla rahoillani, toki huolellisten laskelmien jälkeen että onko minulla oikeasti varaa kys. vaatteeseen/tavaraan.

Poikaystäväni olen muutamaankin otteeseen saanut valehtelusta kiinni, hän on väittänyt ettei lue kirjeitäni tai txtviestejäni, mutta myöhemmin keskusteluissa on tullut selväksi että kyllä hän on niitä lukenut. Seurasi riitaa sekä mielipahaa.

Onko läheisillä ihmisilläsi tapana valehdella?
Poikaystävälläni on tuosta viestien jne luvusta, tosin nykyään en eroa kännykästäni hetkeksikään ja poistan viestit melkein heti kun ne saan. Samoin poikaystäväni saattaa valehdella esim. kissojen veden tarkistamisesta jne, mutta tuohon olen jo tottunut.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 04.03.2010 15:32

Lainaus: Mina

Poikaystäväni olen muutamaankin otteeseen saanut valehtelusta kiinni, hän on väittänyt ettei lue kirjeitäni tai txtviestejäni, mutta myöhemmin keskusteluissa on tullut selväksi että kyllä hän on niitä lukenut. Seurasi riitaa sekä mielipahaa.

en tarkoita tätä sulle tai kellekään henkilökohtaisesti, mutta en ymmärrä miksei siihen viestien lukemiseen voisi pyytää lupaa. Jos viestejään ei voi toiselle vaikka ääneen lukea niin kyllä silloin on osapuolella jotain salattavaa. Luvatta lukeminen joo, okei, se on kirjesalaisuuden rikkomista, mutta kyllä minusta on isompi paha jäädä kiinni pettämisestä tai valehtelusta.
Kirjoittanut: Mina (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 05.03.2010 18:15

Lainaus: Cata

Lainaus: Mina

en tarkoita tätä sulle tai kellekään henkilökohtaisesti, mutta en ymmärrä miksei siihen viestien lukemiseen voisi pyytää lupaa. Jos viestejään ei voi toiselle vaikka ääneen lukea niin kyllä silloin on osapuolella jotain salattavaa. Luvatta lukeminen joo, okei, se on kirjesalaisuuden rikkomista, mutta kyllä minusta on isompi paha jäädä kiinni pettämisestä tai valehtelusta.

Peesi, ihan samaa mieltä olen. Syy sille miksen viestejäni halua lukea, on yksinkertaisesti se, että henkisten ongelmien kanssa painiva ystäväni laittaa minulle aika useinkin viestiä, ja minusta on kunnia, että hän tulee pyytämään minulta apua vaikeassa asiassa ja muut eivät tästä asiasta tiedä. Toki lääkärit jne, mutta kuitenkin. Mielestäni nämä viestit ja asiat eivät poikaystävälleni kuulu, joten viestejä en aio pyynnöistä huolimatta hänelle lukea. Tai siis jos hän pyytäisi että saisi lukea. Anteeksi OT
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit