Gootti.net

Mieleenpainuvimmat lahjat

Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 26.04.2011 23:46
Tämmöistä aihetta en ainakaan löytänyt tai sitten tuli katsottua hiukan epätarkasti, anyway..

Mikä on ollut ikimuistoisin lahja jonka olette antaneet tai vastaanottaneet? Jäikö lahjus mieleen hienoutensa vai kummallisuutensa vuoksi? Monet täällä näyttävät rakastavan materiaa. Onko paras lahja jokin konkreettinen tavara vaiko abstraktimpi asia?

Itse arvostan erittäin paljon jos lahja on viitsitty valita saajansa mukaan. Silloin se tuntuu paljon merkityksellisemmältä antaa/vastaanottaa. Sillä ei sitten ole paljoakaan väliä minkä verran rahaa siihen on käytetty vai onko ollenkaan. Upeita elämyksiä voi tarjota ilman rahaakin jos vain viitsii nähdä vähän vaivaa.

Joskus muutama vuosi sitten ystäväni innostuivat posliinimaalausta harrastaessaan tekemään miulle todella uniikin syntymäpäivälahjan. Ilmeeni taisi olla näkemisen arvoinen, kun paketista löytyi mustabikininen ja punahiuksinen posliinienkeli! Koreilee edelleen hyllyn reunalla

Toinen esimerkki vaatikin sitten hiukan vähemmän panostusta antajaltaan. Olin kaverin luona teellä, kun hän tajusi että miullapas onkin syntymäpäivä. Katselin työpöydän vetolaatikoiden kuumeista penkomista ja hetken jälkeen sain kuminauhalla kiinni pysyvän korurasian, jonka sisällä oli uistin :'3 Joskus se ajatus vain on tärkein.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 27.04.2011 08:46

Lainaus: Verity

Itse arvostan erittäin paljon jos lahja on viitsitty valita saajansa mukaan.

Täysin samaa mieltä. Ensimmäisenä tulikin mieleeni yksi "ikimuistoinen lahja", jonka sain silloiselta miesystävältäni: kirja Eläkeläisistä. Siis siitä orkesterista. Kirja oli kuvaus yhtyeen viinahuuruisista kiertueista ja kommelluksista, jotka eivät vähempää voisi minua kiinnostaa. Inhoan syvästi sellaista kännivammailua ja mies kyllä tiesi sen. Hän hankki kirjan oikeastaan itselleen, eikä minulle! Kirja on sittemmin jäänyt eräälle toiselle exälleni, enkä ole takaisin vaatinut kumpaakaan: en exää enkä kirjaa.

Samainen Eläkeläis-mies kyllä antoi minulle myös kivoimman lahjan, joten eipä moitita häntä enempää! Olimme Berliinissä Kreuzbergin kaupunginosassa markkinoilla ja mies osti tietämättäni sieltä pikkuisen, posliinisen siilin. Kun hän antoi sen minulle sorruin kyyneliin: siili näytti niin pieneltä hänen suuressa kädessään. Siili liittyi meidän välisiin hellittelynimiin, joten sillä oli tunnesidettä vahvistava merkitys. Se oli todella romanttista ja hellyttävää.

Parhaimpia ovat ehkä olleet tuollaiset yllätyslahjat, sellaiset joita saa vaikkei olisikaan mikään merkkipäivä. Eräs toinen exäni (noh, ei niitä nyt NIIN montaa ole ollut...) toi minulle Darkthronen uusimman levyn. Paskahan se levy oli, mutta ajatus oli aivan loistava!
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.04.2011 09:29
Yksi parhaista oli kaveriltani saatu kirjekuori. Oli itsellä hiukan kurja suvantovaihe menossa omassa elämässä, ja yksi päivä postiluukusta kolahti paksu kirjekuori. Se oli rakennettu samalla periaatteessa kuin hääpuvut, eli jotain lainattua, jotain sinistä jnejne. Siellä oli kirje kaveriltani, kaverin vanha lempijääkiekkokortti lapsuusajoilta ja kaikkea vastaavaa randomia ja jokaisesta esineestä selitys että miksi juuri tämä juttu. Tuon saamisesta on aikaa vuositolkulla, mutta edelleen kaivan sen monesti esiin kun on kelju päivä.

Toinen ihana oli kun minulla oli taas kerran huono päivä ja flunssakin kaiken lisäksi. Poikaystävällä oli muuta menoa ja hän ei ehtinyt paikalle tekemään kanakeittoa ja keittämään litroittain teetä kun örisin sohvan pohjalla. Ihmettelin kun jossain vaiheessa postiluukku kolahti vaikka oli jo ilta. Siellä oli kirjekuori, jonka sisällä oli paketillinen hunajavohveleita (OM NOM NOM) ja pieni lappu jossa luki käyttöohje. "Nautittava runsaan teen kanssa. Vaikutus: Parempi mieli." Poikaystävä ei ehtinyt käymään sen paremmin, mutta oli juossut nopeasti autosta tiputtamaan kirjekuoren postiluukustani.

Muita parhaita ovat olleet esimerkiksi se kun marisin irkissä kun ei ollut appelsiinimehua ja pyhäpäivien takia olisi pitänyt kävellä lumisateessa kauas sitä mehua hakemaan siltä ainoalta auki olevalta huoltoasemalta. Kaverit sitten toivat minulle appelsiinimehua. He tosin toivat sen mehun Lahdesta Turkuun, eli kun minä en jaksanut kävellä muutamaa kilometriä he ajoivat tänne 200km.

Ja sitten on tietysti Hipsu. Eli lempipehmoleluni. Vanhemmat olivat olleet häidensä vuosipäivänä matkalla Pariisissa ja me pennut olimme isoäidillä hoidossa. Olin muistaakseni 3v ja pidin jo silloin kauheasti hiiristä. Isäni oli bongannut jostain pienestä kulmakaupasta hiiripehmolelun jonka sain tuliaisiksi. Siitä tuli ehdoton lempileluni joka seurasi minua kaikkialle ja nykyisinkin nököttää makuuhuoneessa kunniapaikalla lipaston päällä. Sen jälkeen hiiriperhe kasvoi joka kerta kun oli synttärit tai joulu. Minulla on varmaan ainakin 15 erilaista hiirtä, joista uusimman sain vuosi sitten poikaystävältäni.

Toivon aika harvoin tavaraa lahjaksi, ja jos niin mieluiten tarpeellista. Olen niitä ihmisiä, jotka ovat innoissaan saadessaan villasukat, paistinpannun tai roskakorin synttärilahjaksi. En pidä tarpeettomasta roinasta erityisemmin. Kolmena vuotena peräkkäin kaverini ovat siivonneet asuntoni joululahjana minulle. On ihanaa tulla kotiin puhtaaseen kämppään. Rakastan myös kirjeitä tai sellaista, että lahja on esimerkiksi yhteinen ilta leffassa/ravintolassa.
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.04.2011 09:36
Mun ex osti mulle synttärilahjaksi nännilävistykset .

Nykyinen osti LED-suihkun.

Pidän tarpeeseen ostetuista lahjoista. Joskus olen saanut jotain paskaa, mistä huomaa että se on ostettu sen takia kun se on halpa (ruma muki, ruma halpistyyny, koriste-esineet....), ja vi.tuttaa kiikuttaa niitä roskikseen.
Olenpas kiittämätön .
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 27.04.2011 09:59
Kaikkein mieleenpainuvimmat lahjat on tullu hupsis kupsis yhdeltä naispuoleiselta ystävältä.
Tässä viikko sitten olin työhaastattelumatkalla Lahdessa ja sieltä kotimatkalla poikettiin moikkaamassa tätä ystävää Heinolassa. Käytiin ABC:llä syömässä ja kiertelemässä siinä vieressä olevassa Robin Hood- tavaratalossa. Kaveri maksoi ostoksensa ja jäin äidin kanssa miettimään, että mimmoset jäätelöt ostetaan jälkkäriks. Kun sitten tulin ulos kaverin luo, niin hän ojensi mulle pussillisen maitosuklaasydämiä ja lappusen, joka toivotti hyvää pääsiäistä. Olin vuosi sitten päsiäisenä onnistunut yllättämään tän samaisen kaverin suklaamunalla (tais olla vielä joku Disney prinsessa-muna ) ja kaveri halus ilmeisesti yllättää samalla tavalla minut tänä vuonna ja onnistui loistavasti.
Kaikkein mieleenpainuvin lahja kuitenkin tuli häneltä viime jouluna. Hän oli löytäny kirppikseltä semmosen pyöreän riippukorvakorun jossa oli hämähäkki seitissään ja sen korun se osa, josta se roikkuu korvassa, oli taivutettu lenkiksi. Ja korvis olikin näinollen riipus! Vielä, kun kaveri oli paketoinut sen pavin avulla vähän liian suuren kuution muotoon, niin se oli jotenkin niin vastustamattoman ihana pakettina jo, että en olis millään raaskinut avata.
Kirjoittanut: Drakan (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.04.2011 12:50
sain tyttäräriltäni joululahjaksi Erago -kirjan joka oli näyttävä ja sisälsi paljon yksityiskohtia. Tytöt tietää että kerään vastaaanlaisia teoksia ja se oli tosi kauniisti ajateltu
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Felicia
  • Lähetetty: 27.04.2011 14:13
Usein ne parhaat lahjat ei ole välttämättä sieltä kalleimmasta tai hienoimmasta päästä, vaan juuri ne persoonallisimmat, usein itse tekemät lahjat voittaa. Voi olla että on muitakin, mutta ekana mieleen tulee kaverini postissa lähettämä lahja: muki, johon oli painatettu kaverini piirtämä kuva kahdesta omakeksimästäni sarjakuva/rpg-hahmosta. Muki on "mun mukina" vanhempieni luona, eli juon aina siitä kun käyn heillä (koska minulla on aina tapana juoda yhdestä, samasta mukista aivan kaikki).

Itse antamistani lahjoista ehkä lempparini on vitsiksi tehty Ladojen kokoontumisajot-toppi jonka painoin koulussa kankaanpainantakurssilla ja annoin siskolle.
Kirjoittanut: Sumumarja (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.05.2011 16:22
Itse olen juuri sellainen, että väkerrän aina jotain omaa ja teen kaiken lahjansaajaa alusta loppuun ajatellen, sekä saatan poimia pitkin vuotta toiveita korvan taakse. Kuitenkin aina, kun olen jotain tälläistä antanut (mm. kirjeitä, kassillinen (itse tehty, lahjansaajan lempibändistä) kaikkea pientä tavaraa, esim. yhteisiin muistoihin tai vastaaviin liittyen, kirja kyseisestä henkilöstä, taikalaatikko, missä oli jokaiseen hätään jotakin (ikävään suklaata, kaipuuseen runoja, nälkään ateriaseteleitä, masennukseen linkkari..). No, ainahan lahjansaajan ilme on ollut pettynyt. Ja myöhemmin kommenttia, että josko ostetaan toisillemme vain levyjä ja lahjakortteja. Damn.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 02.05.2011 18:50

Lainaus: Natassja

Eräs toinen exäni (noh, ei niitä nyt NIIN montaa ole ollut...) toi minulle Darkthronen uusimman levyn. Paskahan se levy oli, mutta ajatus oli aivan loistava!

Viimeisimmät Darkthronen levyt ovat olleet aikaisempaa tuotantoa punk-vaikutteisempaa pafkaa, jonka kuunteleminen jo ajatuksena on huono. Höhhöhhöö. Kannattaakin ladata musasoittimeen vanhempaa synkkispenkkiä, kuten Transilvanian Hunger.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.05.2011 19:56

Lainaus: kuopassa

Viimeisimmät Darkthronen levyt ovat olleet aikaisempaa tuotantoa punk-vaikutteisempaa pafkaa, jonka kuunteleminen jo ajatuksena on huono. Höhhöhhöö. Kannattaakin ladata musasoittimeen vanhempaa synkkispenkkiä, kuten Transilvanian Hunger.

Olen täsmälleen samaa mieltä. Tässä minulta siitä asiasta vähän enemmänkin sanottavaa:
http://theawfulsoundofnothing.blogspot.com/2010/10 /darkthronesta-ja-black-metallin.html
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit