Gootti.net

Mieleenpainuvimmat lahjat

Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 02.05.2011 20:25
Thänks lukuvinkistä. Käyn tavuttamassa.
Kirjoittanut: P-M (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.06.2011 14:48
Kiva aihe tosiaan, pitää kantaa omakin korteni kekoon. Onhan noita mieleenpainuvia ja "mieleenpainuvia" lahjoja tullut jos jonkinmoista, mutta tiedän jo nyt, että ei tässä listatessa voi kaikkia muistaa..

Hyvällä tavalla mieleen ovat jääneet ainakin gootikas musta kynttilänjalka, josta roikkuu mustia koristehärpäkkeitä. Sain sen toiselta kummitädiltäni lahjaksi muutamia jouluja takaperin ja mieleen se jäi siksi että yleensä olen saanut tältä ko. kummilta lahjaksi jotakin tarpeellista/hyödyllistä kuten esim. lakanoita ja keittiötarvikkeita. Arvostan toki käytännöllisiä lahjoja, niitä olen paljon myös toivonut, mutta joskus on kiva saada jotain täysin "turhaa". Täti osasi tässä tapauksessa myös valita just eikä melkein näköiseni lahjan.

Sain kaveriltani tuparilahjaksi pari vuotta sitten omilleni muutettuani kaksi liilaa viinilasia. Niin minun näköisiäni ja tulivat myös tarpeeseen, koska muuten laajasta lasivalikoimastani puuttui vielä viinilasit kokonaan. Toinen onnistunut viinilasilahjoitus tuli siskoltani tuossa keväällä tuliaisina. Toi sellaisen gootikkaan härpäkeviinilasin joka on (olevinaan) keskiaishenkinen. Tuollaista lasia olen kuolannut jo vuosia -kutakuinkin siitä asti kun olen goottikulttuurista ollut millään tapaa kiinnostunut.

Myös ajatuksella tehdyt/kirjoitetut kortit ovat mielestäni mahtavia lahjoja, meillä onkin ollut jo yläasteelta lähtien antaa toisillemme kortteja, jotka sisältävät esim. insidevitsejä ja muuta mielenkiintoista. Sen lisäksi olemme kyllä antaneet toisillemme tavaroita yms. lahjaksi. Yksi tällainen mieleenpainuva kortti oli ystävänpäiväkortti eräältä tuosta porukasta. Sydämenmuotoisessa kortissa koreili itse Antti Tuisku.. Loistavaksi kortin teki sen taustalla ollut inside vitsi siitä, että salaa "synkeän" kuoreni alla fanittaisin häntä. Kortin antanut kaverini teki samaa ihan julkisesti. Lisäksi minustakin tarjotut ateriat, leffat jne. yhteinen aika on aina mahtava lahja. Tuollaiset tarjoamiset ovatkin tässä samaisessa kaveriporukassa muodostuneet eräänlaiseksi trendiksi.

Vähemmän nappiin ovat sitten osuneet mm. rippilahjaksi saamani risti. Tasan yksille vieraille jäi sanomatta, etten tahdo ristiä ja heiltä sen sitten sain. Oli erittäin nätti itsessään, mutta kun en koe jutukseni käyttää ristiä, niin en käytä.

Toinen sitten oli tuolta kynttilänjalan ostaneelta kummitädiltä, osti minulle kyllä pussilakanasetin (sitä olin toivonutkin) mutta talvisessa maisemassa komeili lumilautailija. Ei _ihan_ minun näköiseni lakanat. Täti kuitenkin oli huomannut erehdyksensä kotona, mutta jostain syystä lakanoita ei voinut enää palauttaa joten pahoitteli kovasti kun tajusi itsekin ettei mennyt ihan nappiin nyt. Vakuuttelin tädille, että ei haittaa, sillä olisi mielestäni ollut kovin kiittämätöntä nyrpistellä lahjalle ja tarpeeseenhan ne tulivat kaikesta huolimatta.

Huh, tulisi mieleen vaikka mitä muutakin, mutta ehkä tämä romaani on hyvänpituinen näin.
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 14.06.2011 19:26
Kaverilla oli tuparit ja se oli toivonut seinäkelloa. Ostin mahdollisimman halvan seinäkellon, maalasin sen hopeiseksi ja oltiin pääsisäisenä juuri syöty suklaamunia, joiden sisällä oli ollut dinosaurusleluja. Maalasin sitten dinot aiheeseen kuuluvaan sävyyn ja liimasin ne kuumaliimalla kiinni kelloon. Siellä se on kaverin seinällä vieläkin, vaikka on pari kertaa muuttanut jo
Kirjoittanut: Chuuko (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 14.06.2011 20:49
Minulla on myöskin seinällä musta perus seinäkello koristeltuna pinkein ja hopeisin strassein, helmin ja ketjuin. Sain kyseisen kellon ylppärilahjaksi ystävältäni, joka verta hikeä ja kyyneileitä valuttaen oli askarrellut parina yönä kellon, kun valittelin etten osaa liikkua uudesta asunnostani oikeaan aikaan mihinkään, kun en omista seinäkelloa! Käytännöllinen, mutta silti niin ihanan persoonallinen ja kauniisti ajateltu

Eräs synttärilahjaprojekti uusituu samalla idealla joka vuosi. Ystävälläni ja minulla on samana päivänä syntymäpäivä, ja olemme kun yö ja päivä. Joka vuosi sovimme etukäteen minkä asian valmistamme tai tuunaamme, ideana tehdä jonkin omannäköinen tai toisennäköinen tuote, ja lahjoittaa se ja saada yhtä vastakkainen tapaus takaisin. Esimerkkinä minulla roikkuu kaapissa järkyttävän hörhelöinen ja yltiösöpö hame, ja kirjahyllyssä näköisk00ttibarbi, kun vastaavasti ystäväiselläni on mustapinkki batmankuvioitu hame, ja keijjukaisbarbi...
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 14.06.2011 22:37

Lainaus: SirMarylee

Maalasin sitten dinot aiheeseen kuuluvaan sävyyn ja liimasin ne kuumaliimalla kiinni kelloon. Siellä se on kaverin seinällä vieläkin, vaikka on pari kertaa muuttanut jo

Tuo oli aivan loistava! : D
Kirjoittanut: P-M (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.06.2011 13:25

Lainaus: Chuuko

Eräs synttärilahjaprojekti uusituu samalla idealla joka vuosi. Ystävälläni ja minulla on samana päivänä syntymäpäivä, ja olemme kun yö ja päivä. Joka vuosi sovimme etukäteen minkä asian valmistamme tai tuunaamme, ideana tehdä jonkin omannäköinen tai toisennäköinen tuote, ja lahjoittaa se ja saada yhtä vastakkainen tapaus takaisin.

Mahtava idea! Melkein tekisi mieli "lainata" sitä, mutta eipä kukaan eri tyylinen kaverini ole samaan aikaan synytynyt. Toisaalta yhden kanssa heittää vaan 8 päivää, että ehkä.. ehkä. Ko. kaveri on vieläpä sama, jolta sain sen aiemmassa viestissäni mainitsemani Antti Tuisku -kortin.
Kirjoittanut: Platinum (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.07.2011 12:18
Aivan ehdottomasti paras lahja mitä olen saanut oli 20-vuotis syntymäpäivänäni: oli tiistai päivä ja olin juuri muuttanut uuteen kaupunkiin opiskelemaan enkä tuntenut oikein ketään uudesta kotikaupungistani. Kaverini olivat sopineet asiasta aikaa sitten keskenään, he matkustivat 200 km junalla ja varasivat huoneen viereisestä hotellista ja tulivat ulko-oveni taakse yllättämään minut ja viettämään ilta minun kanssani! Voiko parempaa lahjaa edes toivoa? En usko, ja ilmeeni oli kyllä näkemisen arvoinen ja parasta tässä oli se että kaikki tuli videolle jonka ystäväni kuvasivat koko reissusta. Sitä onkin tullut katsottua usein kun on ollut surullinen mieli ja aina auttaa

Parhaisiin lahjoihin mitä olen itse antanut kuuluu ehdottomasti alennuksesta ostettu päiväkirja. Lahja ei suinkaan ole paras materialistisessa mielessä vaan sen palautteen takia mitä olen saanut myöhemmin lahjan saajalta. Ystäväni oli anoreksiaan sairastunut ja todella masentunut ja omakohtaisten kokemuksien perusteella tiesin että asioista kirjoittaminen auttaa pahaan oloon, tai itsellläni ainakin auttoi. Ystäväni ei ollut kovin innoissaan antamastani lahjasta mutta lupasi kokeilla. Jälkeenpäin kun ystäväni voi jo paljon paremmin, hän kertoi minulle että juuri kirjoittaminen oli auttanut häntä kaikkein eniten parantumisprosessissa. Olin tietenkin todella iloinen että ystäväni voi paljon paremmin ja oli parantumassa, mutta lämmitti mieltä tietää että oli osannut auttaa ja antaa jotain tärkeää
Kirjoittanut: Xavi3ri (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.09.2011 19:07
itse paras lahja taisi olla kun eräs taitelijä ystäväni maalasi minulle sellaisen metri x metri kokoisen talun, jossa possasin Ewan McGregorin kanssa joillain leffa festareilla. Ystäväni oli siis "kössinyt" luotani valokuvan kyseisestä tapahtumasta ja maalannut sen jättimäisenä. Tällä hetkellä se riippuu huoneeni seinällä.

Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit