Gootti.net

pukuompelijaksi opiskelu

Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 19.06.2011 20:12
Vähän off topic, mutta mitä sanoisitte että pukuompelijaksi valmistunut voi hyvällä omallatunnolla veloittaa vetoketjun vaihtamisesta ja hiippahupun pienentämisestä? Siis sellainen pitkä huppu, jota lähinnä lyhennetään. Yksi tuttuni pyytää tuosta setistä 40e, ja se kuulostaa kyllä ihan törkeän kalliilta.
Nimim: Rähmäkäpälä joka ei itse osaa ommella pätkän vertaa.
Kirjoittanut: Chuuko (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 20.06.2011 19:05

Lainaus: Giffirt

Yksi tuttuni pyytää tuosta setistä 40e, ja se kuulostaa kyllä ihan törkeän kalliilta.

Kevyesti voi pyytää tuon verran. Omaa kädentaitoa kuitenkin pitää arvostaa, ja tunteja menee kuitenkin parikin. Huomioon täytyy lisäksi ottaa kaikki kustannukset langoista ja yleiskustannuksista lähtien.
Oikeat yritykset saattavat pyytää jo sen 25 euroa vetoketjun vaihdosta :>
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.06.2011 17:37

Lainaus: Chuuko

Kevyesti voi pyytää tuon verran. Omaa kädentaitoa kuitenkin pitää arvostaa, ja tunteja menee kuitenkin parikin. Huomioon täytyy lisäksi ottaa kaikki kustannukset langoista ja yleiskustannuksista lähtien.
Oikeat yritykset saattavat pyytää jo sen 25 euroa vetoketjun vaihdosta :>

Ite ottaisin vaan jonkun 20-30e, jos kyseessä on joku huppari tms. Menee tuon tekemiseen itellä max 30min.
Kirjoittanut: Chuuko (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.06.2011 18:50

Lainaus: Layil

jos kyseessä on joku huppari tms. Menee tuon tekemiseen itellä max 30min.

Unohdit kenties vetoketjun vaihdon kokonaan?

Ja silläkin tietysti voi olla eroa onko opiskelija vai jo valmistunut. Olin hieman järkyttynyt kun eräs kaveri totesi ettei ole veloittanut mistään korjauksista tai tekeleistä materiaalien lisäksi opiskeluaikana, nyt valmistututtuaan ottaa kuulemma vähintään jonkin summan. En ymmärrä ihmisiä. Eihän opiskelijana tietenkään täyttä hintaa voi vaatia tekeleestä, mutta mun mielestä on väärin tehä työtä ilmaiseksi. Vääristää kilpailua ja muuta liibalaabaa.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 21.06.2011 19:05

Lainaus: Giffirt

Yksi tuttuni pyytää tuosta setistä 40e, ja se kuulostaa kyllä ihan törkeän kalliilta.

Ainakin minun pikkusiskolleni sanottiin kouluaikana (opiskeli kylläkin kosmetologiksi) ettei kannattaisi edes opiskeluaikana tehdä muille hoitoja tai meikkauksia ilmaiseksi, saatika sitten kun on valmistunut. Varsinkin valmistuneena on täysin ammattitaitoinen henkilö, jonka kuuluukin ottaa työstään maksu, vaikka olisi kaveri tai perhettä. Eipä kukaan työpaikallakaan moisia ilmaiseksi tekisi...
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 21.06.2011 20:55
On totta että omalle työlleen pitää antaa arvo, ja kunnon tuntipalkka on paras tapa se hoitaa. Mutta minua yleensä kirpaisee pyytää se hinta joka joistain hommista tulee, sillä se että vaatteen korjaamiselle tulee hintaa melkein uuden vaatteen hinta, tuntuu väärältä. Ei oikein tue omia ekologisia arvojani että hinnoittelen korjausompelut siihen luokkaan että asiakas mieluummin menee ostamaan uuden. Siksipä käytän myös järkeä näissä ja joustan jonkin verran, kuten esimerkiksi annan paljousalennuksia reilusti ja arvioin aina sen vaatteen alkuperäishinnan. Yleensä sanon ihan suoraan kyselijälle että johonkin H&M:n liruhuppariin ei kertakaikkiaan kannata alkaa vaihtamaan vetoketjua, mutta teen sen jos hän silti haluaa. Korsettien korjauksia en tee kuin itsetekemiini takuulla, koska niille tulee helposti todella raaka hinta.
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.06.2011 18:35

Lainaus: Chuuko

Unohdit kenties vetoketjun vaihdon kokonaan?

Kyllä mä sen saan purettua ja ommeltua nopeasti takaisin uuden O.o Ite velotin huppariin vetoketjun vaihdosta 10€ ja vetoketjun asiakas osti itse. Tietty jos se hiippahuppu on tehty kaksinkertaisesta kankaasta niin sitten aikaa koko settiin menee ainakin tunti.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 22.06.2011 20:38

Lainaus: Iiriva

Ainakin minun pikkusiskolleni sanottiin kouluaikana (opiskeli kylläkin kosmetologiksi) ettei kannattaisi edes opiskeluaikana tehdä muille hoitoja tai meikkauksia ilmaiseksi

Eihän tässä ilmaisesta olla yhtikäs mitään puhuttu. Toki minä koulutetun ihmisen palveluista olen valmis maksamaan, tuo hinta vain oikeasti kuulostaa siltä, että nyt kusetetaan, koska odotin että maksaa ehkä parikymppiä. Mutta ilmeisesti ompelujutut vain ovat kalliita.

Lainaus: BronzeRain

Mutta minua yleensä kirpaisee pyytää se hinta joka joistain hommista tulee, sillä se että vaatteen korjaamiselle tulee hintaa melkein uuden vaatteen hinta

Tämäpä juuri. Ekohippi mieluummin korjauttaisi kuin aina ostaisi uutta tilalle, mutta joskus se ei vain kannata.

Lainaus: Layil

Tietty jos se hiippahuppu on tehty kaksinkertaisesta kankaasta niin sitten aikaa koko settiin menee ainakin tunti.

Yksinkertainen kangas. Ja itseänikin tuo vetoketju ihmetyttää. En ole alaa opiskellut, mutta joskus koulun rättikässässä jotain vetoketjuja säätänyt. Olin ihan käsi siinä hommassa, mutta en minä sitä nyt suinkaan vaikeaksi tai aikaa vieväksi operaatioksi luokittelisi. Omani oli aika tehokkaasti kaikkea muuta kuin siisti ja kaunis, mutta itse operaatio vaikutti siltä että vähänkin enemmän hommaa tekevältä kuvittelisi sujuvan kohtalaisen hutjakasti. Saattaahan se olla sitten tosiaan vaikeampaa saada se tehtyä siististi, mutta voisi kuvitella etteivät kaikki ole samanlaisia mämmikouria kuin meikäläinen.
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.07.2011 19:33
Whii! Toissapäivänä tuli kuukauden jännäämisen jälkeen tieto et mut hyväksyttiin sinne Metropoliaan vaatetusalan koulutusohjelmaan. Suunnitelma 1 siis toteutui. : > Nyt oon ihan onnesta soikeena mut viel pitäis kämppää keksiä jostain järkevien kulkuyhteyksien varrelta, luulen etten kauaa jaksaisi kahdella eri julkisella pelleilyä.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 07.07.2011 09:53
Tänne tuli samoin hyväksyntä Kuopion muotoiluakatemiaan. Kämpän haku siis täälläkin, itselle ja siipalle. Hajoilen lomakkeiden kanssa, mutta muuten onnesta soikeana!
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit