Gootti.net

Alchemy Gothicin korut

Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 16.06.2009 12:47
Alkuperäinen viesti käsitteli sitä miten koruja löytää, mutta aihe voisi paremminkin kattaa mielipiteet, kokemukset, hankintapaikat jne.
Kirjoittanut: Lycantrophia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 18.06.2009 00:30

Lainaus: Deadboy

sormuksia en ostaisi, kulahtaa nopeasti aika huonon näköiseksi ja on vähän kömpelön oloisia sormissa

Minulla on vähän samoja ajatuksia Alchemyn sormusten suhteen,lähinnä tuosta kömpelyydestä.Tilasin reilu vuosi sitten pari sormusta jotka kumpikin olivat pettymyksiä,toinen oli liian iso eikä ollenkaan niin siro kuin olin kuvitellut kuvan perusteella ja jotain möhkälemäistä oli myös toisessa sormuksessa.Ensinmainitun palautin ja voi kun olisin tehnyt samoin toisellekin,ei sitä tule käytettyä.Mikäli nyt muistan oikein niin taisin sittemmin lukea EMP:n kokotaulukoista,että Alchemyn sormuskoot ovat millin isompia kuin väittävät olevansa.Sinänsä varsin tärkeä tieto joka ei ole kyllä tullut vastaan HooPeella,josta kaikki Alchemyni olen tähän mennessä hankkinut.Oletteko huomenneet että asia olisi näin?Ylläkuvattu suppea oma kokemukseni puoltaisi tätä kyllä.

Kaulakoruista mielipiteeni on vähän kahtia jakautunut.Omistan pari oikein sievää joista paljon pidän,ne ovat täsmälleen kuvansa veroisia,mutta kun tulin vaihtaneeksi sen pettymyksen aiheuttaneen sormuksen kaulakoruun sain vain pettyä uudelleen.Koru ei ole aivan niin yksityiskohtainen kuin toivoisin ja korussa oleva "kivi" on todellisuudessa erivärinen kuin näkemässäni kuvassa.Lisäksi se on melko pieni,mutta se kyllä mainitaankin tuotetiedoissa.

Ovatko ketjut kestäneet ehjinä kaulakoruissanne?Itselläni on niin vähän käyttöä etteivät ole vielä rikki menneet,mutta hieman kuitenkin joskus arveluttaa,että niinkin voisi käydä.Tokihan oma riskinsä on missä tahansa kaulaketjussa kun vain sopivalla tavalla onnistuu reuhtomaan .
No,täytyy kai mainita aihetta sivuten,että ensimmäinen Alchemyni oli löytölapsi,joka oli ilmeisesti pudonnut jonkun kaulasta ketjun rikkoonnuttua.(Minähän kilttinä tyttönä aioin viedä sen löytötavaroihin,mutta ystäväni provosoi itsekkäitä puolia minussa ja tuossa se nyt roikkuu,ankh,vajaan puolen metrin päässä minusta ketju korjattuna.Voi minua tuhmaa lasta.)
Lisäksi lähes kaikissa omissa koruissani on minulle epäkäytännöllinen ketjun pituus,yleensä himpun verran liian pitkä.Cult of Isis on tästä mieluisa poikkeus

Korvakoruja omistan vain yhdet,Black widow-napit ja niihin olen melko tyytyväinen.Yksityiskohtaiset ja huokeat.

Olen tosiaan HooPeeta suosinut hankinnoissani,heillä on laaja valikoima ja halvimmat hinnat.Kalliimpia ja erikoisempia olen katsellut Rockgootin sivuilla sekä jo mainitulla EMPllä,mutta ihanuuksien hinnat ovat sen verran suolaiset etten ainakaan toistaiseksi ole tullut mitään erikoisempaa hankkineeksi.
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 23.06.2009 12:05

Lainaus: Lycantrophia

Tilasin reilu vuosi sitten pari sormusta jotka kumpikin olivat pettymyksiä

Huusin just pari viikkoa sitten Alchemyn sormuksen huuto.netistä ja luulin sen olevan sormeeni liian pieni, mutta onkin juuri sopiva! Minusta se on aivan ihana, eikä yhtään kömpelö.
Alunperin ostin kaksi kaulakorua huutonetistä, joista toisen olen jo myynyt eteenpäin vain siksi, koska sitä ei vain tullut käytettyä. Toinen on yksi rakkaimpia korujani. Siinä on samettinen kaulanauha ja lepakkokoru. Minulle juuri passeli ja todella kaunis.

Ajoittain tulee surffailtua netissä kun tekisi mieli ostaa enemmänkin Alchemyn koruja mutta on erittäin harmillista, että niitä joita juurikin haluaisin heidän valikoimastaan, ei oikein löydy mistään...
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.06.2009 20:07

Lainaus: Lycantrophia

Ovatko ketjut kestäneet ehjinä kaulakoruissanne?Itselläni on niin vähän käyttöä etteivät ole vielä rikki menneet,mutta hieman kuitenkin joskus arveluttaa,että niinkin voisi käydä.Tokihan oma riskinsä on missä tahansa kaulaketjussa kun vain sopivalla tavalla onnistuu reuhtomaan

Omistan joitakin alchemyn koruja ja käytän kyllä niitä aika vähän, mutta silti olen vähän negatiivinen laadun suhteen. :S Omissa ketjuissani ainakin kävi niin että menivät ihan ruskeaksi hikoilun takia (varmaan johtui myös hajuvedestäni) ja laatu on aina vähän niin ja näin... Välillä kestää ja välillä ei Että kyllä noi alchemyn korut minun mielestäni sopivat sellaiseen satunnaiseen käyttöön, mutta eivät varmaan kestä koko päiväisessä käytössä?
Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.06.2009 20:12
Mulla on kyllä kaikki ketjut kestänyt vallan hyvin mutta sellaset pienet metallirenkaat tuppaa aukeileen ja siten tippuu osat kauhean helposti..
Kirjoittanut: Ardath (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.06.2009 22:50
Vhoi vhoi... alchemy kun suoltaa bulkkiroinaa markkinoille minkä kerkiää... Noh, tämä on kultasepän (siis minä olen kultaseppä mielipide. On mulla ollut muutama koru, joista toinen oli itseasiassa ihan hopeaa (semmonen tappara) ja toinen sitten kuparia ja hopeaa (semmonen miekka jossa punainen synteettinen kivi keskellä). Tuo tappara kyllä kesti hyvin ja pienellä kiillotuksella oli aina kuin uusi mutta tuo miekka tahtoi aina haljeta kahtia (hiivatin liimapelleilyt). Ketjut näyttivät alkuun hopealta mutta käytössä paljastuivatkin kupariketjuiksi jotka olivat vain hopeoitu ja siksi muuttuivat ruskeaksi aikansa käytettyään.. ja värjäsi kaulankin ihan karmeeksi :S

Ihmetyttää tuo kommentti että ovat olleet lyijyseoksia, tai no aika monet tuollaiset halppiskorut vissiin ovat mm. Nightwish-kaupan roinatkin. Lyijyhän on myrkyllinen metalli (pahempi kuin nikkeli), myös seoksissa, ja sen käyttö koruissa pitäisi ehdottomasti kieltää (ellei käytännössä ole jo kielletty. Anteeksi huono muistini . Jhännä miten firmat tahtoo ehdointahdoin myrkyttää faninsa...

Pitäis vissiin perustaa firma joka tekisi kunnon kamaa järki hinnoilla. Ja tiätty kotimaista tyylikästä muotoilua Nuo alchemyt kun tuppaa yleensä olemaan ainakin omaan makuun aivan liian lapsellisia taikka muuten vaan mauttomia.

Pah, vuodatimpas.
Kirjoittanut: Lycantrophia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Lycantrophia
  • Lähetetty: 24.06.2009 00:04

Lainaus: Ardath

Pitäis vissiin perustaa firma joka tekisi kunnon kamaa järki hinnoilla

Se voisi olla menestyksekäs liikeidea .Itse ainakin olen kaipaillut laadukkaista materiaaleista valmistettuja koruja,joissa on jokin synkkä tai vanhanaikainen,historiallinen vivahde tyylikkäästi toteutettuna.Ei oikein tunnu löytyvän samassa paketissa laatua ja tyyliä joka vetoaisi minuun.Kultasepänliikkeiden tarjonta on vähän turhan pliisua ja erikoisliikkeiden tarjoamat korut taas eivät ehkä ole niistä kestävimmistä materiaaleista.Kalevalakorulla on kyllä joitakin kauniita malleja joista pidän,he saavat hyväksyntäni.

Äitini aina joskus ehdottelee,että voisin lukea itseni hopeasepäksi.Pientä mielenkiintoa aihetta kohtaan tuntisin,mutta en silti taida olla ratkaisu ongelmaan.Joten kun avaat liikkeesi,Ardath,kutsu minut avajaisiin

Anteeksi taas tämä offaus.Jospa sitä joskus oppisi pysymään asiassa.

Satunnaiskäytössä minäkin uskon Alchemyjen kestävän suurin piirtein sen mitä tarvitsee.Pientä värin muutosta olen kyllä havainnut yhdessä korussa kun se on käyttämättömänä seissyt.

En taida nyt saada lainattua tekstiä kun tätä muokkaan (tai en vain osaa,tyhmä),mutta siinä löytökorussani oli pettänyt siis se pieni rengas joka liittää toisiinsa ketjun ja riipuksen,kuulostaa siis vähän samalta kuin Vampiric_illa.
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Lähetetty: 24.06.2009 14:16

Lainaus: Ardath

omaan makuun aivan liian lapsellisia taikka muuten vaan mauttomia.

Minä taas olen Alchemyn omilta sivuilta löytänyt vaikka kuinka hienoja koruja, erittäin naisellisia ja näyttäviä, mutta niitä tosiaan ei näytä löytyvän minkään yritysten sivuilla olevista valikoimista...Joiltain suomalaisten yritysten, niin kuin tuo aiemmin mainittu RockGootti, löytyy ehkä hyvällä tuurilla yksi koru joka olisi nätti.
Eli kyllä Alchemylta löytyisi vaikka mitä, jos yritykset vaan hankkisivat niitä koruja enemmän valikoimiinsa...
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.06.2009 19:45
Miun koruhyllystä löytyy kaksi riipusta, Canine Ankh ja St. Luciferin punainen veriristi. Sekä Mori Choker-samettikaulapanta. choker ja Ankh-risti ovat olleet ahkerassa käytössä jostain '00 lähtien jolloin nuo ostin eivätkä ole menneet oikein miksikään. Ehkä aavistuksen tummuneet/himmenneet ajan ollen mutta omaan silmään ne näyttää vaan kivalta niinkin, vähän kuin antiikkikäsitellyiltä.
Luciferin risti taas on muuten hieno mutta ilmeisesti eri materiaalia kuin vanhemmat koruni, shiningia liikaa ainakin vielä mikä tekee korusta muovimaisen näköisen.

Ai niin ja sitten on yksi ranne(ke)korukin joka on päivittäin käytössä. Sekin on pysynyt samanlaisena vuosikaudet, ainoastaa ketju on muuttunut hopeisen värisestä kupariksi.

Tykkäsin myös vanhasta valikoimasta enemmän vaikka onhan siellä nyttenkin toinen toistaan upeampia koruja. Mutta jotenkin muistuttavat nykyään enemmän jotain koristeita kuin koruja, liikaa krumeluuria omaan makuun.:/

Lainaus: Polyunsaturated Doll Blood

Minä taas olen Alchemyn omilta sivuilta löytänyt vaikka kuinka hienoja koruja, erittäin naisellisia ja näyttäviä, mutta niitä tosiaan ei näytä löytyvän minkään yritysten sivuilla olevista valikoimista..

En tiedä onnistuuko nykyään vielä, kuvittelisin ainakin, mutta itse ainakin tilasin Stuntmanin kautta Alchemyn kuvastosta katsomani kivan korun. Ilmeisesti ottivat kyseiset korut myyntiinkin samalla koskapa sen jälkeen löytyivät Stuntmanin omastakin valikoimasta. Kannattaa ainakin tiedustella asiaa.
muoks. Näin lukee Stuntmanin sivuilla "TUOTTEIDEN TILAUS:
Kaikkia Alchemyn tuotteita voi tilata Stuntmanin kautta ilman eri veloitusta aivan normaalisti käyttämällä Alchemyn tilausnumeroita!" Joten onnistuu.
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.06.2009 20:28

Lainaus: Malys_

Näin lukee Stuntmanin sivuilla "TUOTTEIDEN TILAUS:
Kaikkia Alchemyn tuotteita voi tilata Stuntmanin kautta ilman eri veloitusta aivan normaalisti käyttämällä Alchemyn tilausnumeroita!" Joten onnistuu.

Stuntman vaan pitää ihan järjettömiä riistohintoja noilla alchemyn koruilla. En ole koskaan ostanut heiltä yhtäkään korua. Enkä nykyään osta enää mitään. On ihan naurettavaa yritykseltä että postikuluja ei voida hinnoitella tilattujen tuotteiden määrän/painon perusteella. (Onhan se hyvä keino tietenkin saada rokotettua vähän ylimääräistä kuluttajalta) Ja myös stuntmanin asiakaspalvelu on mielestäni ollut vähän kehnonlaista. Silloin joskus kun ostin heiltä, sain monesti odotella pakettia pitkään ja kun tavarat tuli, oli paketissa ihan väärä tuote kuin mitä olin tilannut... Jeesh.
Että en itse ostaisi tuolta stuntmanilta. Aika useassa nettikaupassa olen noihin alchemyn koruihin törmännyt ja melkein aina halvemmalla
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit