Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mistä tuntee / tunnistaa toisen / itsensä gootiksi ???

Kirjoittanut: Emohippi (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 21.04.2011 00:51
En oikeastaan ole gootti.... kaiit.... Kun tyylini vaihteelee niin paljon ja musa makuni on tosi laaja.. Joskus mulla on jotkut kirkkaan vihreet minisortsit ja vaikka valkoharmaa raidallinen toppi!(??) Joskus saatan olla ihan mustissa ja minusta roikkuu kettinkejä sun muuta...... Että pukeudun ihan fiiliksen mukaan. Olen lisäksi myös "sugo-ihQ-kawaiii-yattaaa-ernu-otaku" (tai ainakin mulla on 140 manga-pokkaria) että taidan olla vähän friikki... Seppälän poikien osastolla on siedettäviä vaatteita...
Kirjoittanut: Ayuku (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.04.2011 11:09
Usein tunnistan gootin vasta jutellessani ja tutustuessani tyyppiin. Pukeutumisesta voi päätellä paljon että onko toinen gootti vai ei, mutta ei sekään absoluuttista ole. On tyyppejä jotka rakastavat goottityyliä ja gootteja jotka eivät aina näytä gootilta. Töissä ollessani ei minuakaan gootiksi tunnistaisi ah ihanan pukeutumiskoodin takia. Pitää näyttää normaalilta. Toisaalta en edes uhraisi kampaamon hulinaan ihanimpia vaatteitani, sotkisin ne kuitenkin blondarilla.

Tietty musiikki kuuluu goottiuteen, mutta ainakin itselle kolahtaa moni muukin artisti ja bändi. Toisaalta jos tyyppi kutsuu itseään gootiksi mutta ei ole ikänä musiikillisesta puolesta kuullutkaan, koen että puuttuu jotain.

Jos itseni pitää määritellä, kutsun gootiksi, mutta olen mitä olen ja pidän mistä pidän. Genreilä sinänsä ei ole minulle merkitystä esim. uusiin ihmisiin tutustuessa. Ja toisaalta ei kiinnosta pikkukivienkään vertaa mihin toiset minut sitten haluaisi luokitella
Kirjoittanut: Jade (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.04.2011 21:08

Lainaus: FrozenCorpse

Ehkä tällä haetaan sitä yhteenkuulumisen tunnetta tai omaa paikkaa, lokeroimalla ihmisiä tai itseään.

^ Näin

Eräs luokkalaiseni ei tiedä mikä on gootti: "Eikös gootit pukeudu pinkkiin...?" , tietenkin jotkut, joilla on esim. Lolita-tyyli.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 28.04.2011 08:39

Lainaus: Jade

"Eikös gootit pukeudu pinkkiin...?" , tietenkin jotkut, joilla on esim. Lolita-tyyli.

a) Sweet Lolitat pukeutuvat pastellisävyihin, eivät pinkkiin.
b) Lolita-tyyleihin kuuluu runsaasti alalajeja, joista osa on enemmän tummasävyistä ja viktoriaanista ja osa lapsenomaista.

Näin off-topic -huomautuksena! Pinkki kuuluu melko harvoin Lolitaan. Sen sijaan kyber-tyyliin pukeutuvilla gooteilla pinkki on yleinen valinta mustan seurana.
  • Lähetetty: 02.05.2011 20:53

Lainaus: Heetteri

b) Lolita-tyyleihin kuuluu runsaasti alalajeja, joista osa on enemmän tummasävyistä ja viktoriaanista ja osa lapsenomaista.

Lainaus: Heetteri

Pinkki kuuluu melko harvoin Lolitaan.

Olen kyllä nähnyt pari lolitaa pinkeissä vaatteissa... Sellaiset jännät pinkit mekot joissa oli valkoisia palloja... Minulla oli joskus 1 luokalla sellainen... C:
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 03.05.2011 08:37

Lainaus: Jade

Olen kyllä nähnyt pari lolitaa pinkeissä vaatteissa...

Tässä lienee nyt kyseessä teidän välisenne eriävä käsitys siitä, mikä on pinkki. Minäkin yleensä käsitän pinkin melkolailla tummemmaksi ja räikeämmäksi, cybertyyliin sopivammaksi, kun pastelli vaaleanpunainen jota sweet lolitat käyttävät on kovin hempeä. Mutta tämähän on nyt taas on sitä miten sanan käsittää, kai.
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.05.2011 17:19
Voin ihan rohkeasti myöntää, ettei varmaan kukaan foorumilainen tunnistaisi minua ensisilmäyksellä "gootiksi," vaikka sellaiseksi itseni miellänkin. MUN GOOTTIUS TULEE SISÄLTÄ!!!1

Ja koska olen ärsyttävä genrepuritaani pitää tähänkin nyt avautua, ettei nykyään truu old skool gootteja tunnista mitenkään katukuvasta, kun niin monet goottityylisesti pukeutuvat ihmiset kuuntelevat jotain heviä, EBM:ää tai industrialia, itkuvinkuparku.
'
(Huom: edellinen viesti ei pakosti kuvasta omia mielipiteitäni. Menköön nyt huonon läpän piikkiin.)
  • Lähetetty: 23.05.2011 21:50

Lainaus: BronzeRain

eriävä käsitys siitä, mikä on pinkki.

Näin taitaa olla
Kirjoittanut: UndyingDreams (Mister Halloween 2008)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 28.06.2011 22:39

Lainaus: Ratpick

ettei varmaan kukaan foorumilainen tunnistaisi minua ensisilmäyksellä "gootiksi," vaikka sellaiseksi itseni miellänkin.

Musta ainakin jätkä on niin true-gootti kuin olla ja voi Vaikka en yhtään tuntisi niin voisin arvata että tuossa menee tuollainen old school corporate goth jossa on jäänteitä menneistä deathrock-vuosista ja ripaus indietä
Kirjoittanut: Pointblank (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.07.2011 05:36

Lainaus: Ratpick

Voin ihan rohkeasti myöntää, ettei varmaan kukaan foorumilainen tunnistaisi minua ensisilmäyksellä "gootiksi," vaikka sellaiseksi itseni miellänkin. MUN GOOTTIUS TULEE SISÄLTÄ!!!1

No minen sinuu tunne, niin en tiedä minkänäköinen olet mutta olen samaa mieltä. Ei minuukaan kukaan varmaan gootiksi väittäisi mutta minulla kun on vähän sellainen ajatus, että gootteus on henkinen tila, ajatusmaailma ja maailmankatsomus ja pukeutuminen ja muut ulkoiset seikat taas on sitä miten jokainen haluaa tämän henkisen tilansa näyttää ulospäin muille ihmisille.

Jos taas tykkää, että oi kun goottivaatteet on niin ihania, tahdon pukeutua niihin, kun ne on niin näyttäviä ja sen jälkeen ollaan niin gootteja, niin sanon kyllä että metsään menee..
Ennenkaikkea se vaatii minusta semmoisen tietynlaisen vinoutuneen mielen, joka tulee tuskasta ja kärsimyksestä:P

Ei siitä nyt niin kauaa ole, muutama vuosi, kun tutustuin ensimmäiseen goottiini ja minun mielestä se oli kyllä niin über gootti ja vaatetuksena oli yleensä mustat farkut, niittivyö ja jonkin sortin mustapaita sekä sen lisäksi mustat hiukset ja normaalia tummemat silmät.. NE olikin kyllä aika nätit silmät ne.. huokaus..
Ja jatkuu asiasta, eli silloin muutama vuosi sitten tuolla vielä erottui massasta, nykyään kun katselee ympärilleen, niin puolilla naisista on tummat viirusilmät, joista on vissiin tullut oikein muoti, mustat hiukset sekä niittivyö.
Nykyään saa tehdä paljon enemmän ennenkuin erottuu goottina sieltä joukosta ja varsinkin tuskan aikaan näitä toppigootteja ilmestyy suorastaan pilvin pimein.

Mutta sama pätee moniin muihinkin asioihin, 5 vuotta sitten MINI (auto) oli harvinainen ja ihan peruskuosissa oleva mini erottui.. nyt niitä tulee vastaan kuin tojota corollaa ja Saat tehdä ihan hitosti duunia, että erotut sieltä joukosta tosi ministinä.
Huomaa tosin kyllä, että ne jotka ei moikkaa takaisin on vain jotain wannabe urpoja.

Mutta taas asiaan, mikäs sitten on kenenkin mielestä goottimusaa?
Itse en nimittäin laske mm. heviä täysiveriseksi goottimusiikiksi, gootti voi kuunnella heviä mutta jos kuuntelee pelkästään sitä, niin sitten joutuu hetken miettimään laskenko hänet nyt gootiksi vai en:P
Toisaalta miksi minä siitä päätän:P
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit