Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Vauvan vaatteita?

Kirjoittanut: JaniP (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 22.01.2011 07:37
Hei,

Asiat voidaan hoitaa monella tavalla, esim. jos lähetyksen pyytää kauppaa merkkaamaan lahjaksi, se ei niin helposti jää tulliin. Mutta tästä ideana, ehkä kehitämme palvelun jossa jos tilaa tietyn määrän mukaisesti tavaraa kauppa maksaa tullit jos niitä tulee . Se voisi olla hieman samanlainen juttu kun kauppa maksaa postimaksut isoille ostoille. Siksi juuri pidämme myös hintamme alhaisina joten tulli esim. 19e hameeseen (Vastaava suomessa 39-45e) ei tule olemaan kuin muutama euro (19e + 30% jossa alv.jo vaate tulli = n.6e). Joten hinta silti vielä halvempi. Jos hinta olisi jotain 35e paikkeilla se ei kannattaisikaan, siksi olen miettinyt hintoja juuri mahd. alas joka toki laskee omaa voittoani mutta sille ei voi mitään, toivon vain että volyymi ostoissa kasvaa ja se kattaa tuon pienemmän voiton.

- Gotik Korner
Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 22.01.2011 08:37
Huomenta Sun kannattais avata tälle oma ketju tuonne Kirppis&Tori -osioon, kun tämä vauvanvaate-ketju ei ihan taida olla oikea paikka...

Mutta asiaan.. minusta on uhkarohkeaa yrittäjänä mainostaa kiertävänsä veroja, se tuo vähän sellaisen epämääräisen kuvan toiminnasta, ja toisekseen, silloinhan täytyisi myös kikkailla kirjanpidon kanssa, joten suosittelen hieman miettimään miten tämän hoidatte. Tuollaisesta 19 euron hameesta ei mene maahantuontiveroa (12%) eikä alv:ia (23%), jos postikulut eivät nosta hintaa kovin paljoa. Maahantuontiverohan kannetaan vain tuotteen hinnasta, mutta arvonlisäveroon kuuluu itse tuote ja postimaksut.

Itse koen, että on kuluttajan kannalta paljon helpompaa, kun omassa kaupassani tuotteen kokonaishinta on esillä. Lisää kaupassa näkyviin hintoihin tulee ainoastaan postimaksut, jotka ovat postin hinnaston mukaan (ja tietyn summan ylittyessä kauppa tarjoaa postimaksut). Samaten noudan itse tuotteet tullista, niin asiakkailta säästyy tämäkin vaiva, kaikki kun eivät asu ihan tullipisteiden vieressä. Mutta kyllähän tosiaan noista arvonlisäveroista kertyy aika iso summa itse tuotteen päälle. Esim. tällä hetkellä hintavin australialainen korsettini maksaa 343,50 euroa, josta siis alv:tä on 63,83 euroa. Mutta toisaalta, jos asiakas tilaa sen suoraan valmistajalta hinnaksi tulee postimaksuineen, arvonlisäveroineen ja maahantuontiveroineen liki 40 euroa enemmän; ja tietysti silloin asiakas joutuu itse noutamaan sen tullista. Ja onhan aina helpompaa hoitaa palautukset tai vaihdot paikallisen yrityksen kanssa; EU:n ulkopuolelle palautettaessa joutuu sitten hoitamaan niitä tulliasioita toisinpäin (ja yleensä vielä itse maksamaan postituksen), eli byrokratiaa piisaa...

Mutta tsemppiä toiminnallenne, teillä näkyikin jo FB:ssä olevan joitain tuotteita...
Kirjoittanut: JaniP (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 22.01.2011 11:23
Meillä on myös niitä vauvanvaatteita, ja tulee lisää lapsille myös.... Niistähän oli kuvia kanssa...

Verokiertoa ei ole koska yritys ei ole Suomalainen, vaikka sitä pyörittävätkin. Jos tulee tulleja niitä tulee jos ei niitä ei tule...Eivät muutkaan ulkomaalaiset yrityksen sitä ajattele kun joku Suomesta tilaa vaikka USA:sta tuotteen, samalla periaatteella. Kirjanpito ei ole Suomessa.

Suomi on muuten varmaan ainoa maa joka kantaa veroa myös postimaksusta mikä on järjetöntä, moni ulkomaalainen tuttu on sitä ihmetellyt, siksi mahd. varasto jossain vaiheessa Viroon tai Saksaan ja sen kautta lähetykset Suomeen niin ei tule mitään tullejakaan.

Itse en ole Suomessa joten en voi hakea tuotteita, mutta tullin kanssa voi aina sopia soittamalla siihen ilmoitukseen mikä tulee että toimittavat ne (Ilman lisämaksua) lähimpään tulli pisteeseen.

Tuotteemme hinnat ovat sen verran halpoja että siksi voi olla valmis näkemään hieman vaivaa ja tehdä mahd. yhteistilauksia jotka ylittävät sellaiset summat että ei tule postimaksuja ja tulleja (Tai sitten tilaa juuri alle sen summan ettei tule), tämä on vähän niinkuin yksityishenkilöiden tukku.... Enemmän vaivaa vähemmän hintaa...niinhän se yleensä menee.

- GK
Kirjoittanut: The Trap-door lover (Jäsen)
  • • Muokkasi: The Trap-door lover
  • Lähetetty: 23.01.2011 03:38

Lainaus: JaniP

...diibadaapaa...

Eli toimit siis pimeänä bulvaanina yksityishenkilön ja ulkomaisen nettikaupan välissä ja keräät voitot, "asiakas" joutuu itse noutamaan tilauksensa tullista ja maksamaan tullit sekä ALV:t.
...ja syyllinen on "ulkomailla toimiva yritys" eikä ysityishenkilö tampereen suunnalta.
Helppoa joskin moraalitonta, mutta ole varovainen etteivät kela, verottaja ja asiakkaasi pääse tuosta perille.
Kirjoittanut: SuZiC (Jäsen)
  • • Muokkasi: SuZiC
  • Lähetetty: 23.01.2011 09:16

Lainaus: JaniP

tullin kanssa voi aina sopia soittamalla siihen ilmoitukseen mikä tulee että toimittavat ne (Ilman lisämaksua) lähimpään tulli pisteeseen.

Ulkomailta tulevat tuotteet lähetetään aina vastaanottajaa lähinnä olevaan tullin toimipisteeseen, joita on muistaakseni manner-Suomessa hieman yli 30.

Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin lain mukaan myös yksityishenkilön kuuluisi tehdä tulli-ilmoitus saapuvasta tavarasta, vaikka se tulisi "vahingossa" suoraan kotiin... Tämä tosin ei taida olla kovin yleinen käytäntö Yrittäjänä minut on pakotettu näin tekemään, jotta kirjanpito pysyy ajantasalla.

Ja kyllä ainakin Saksassa käsittääkseni maksetaan ALV myös postimaksuista, eli ei ole mikään vain suomalainen käytäntö...
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit