Gootti.net

Pyörägootit hoi!

Kirjoittanut: Orthoxina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 17.09.2011 09:22
Etsitään siis pyöräileviä gootteja, pääsääntöisesti kypärää käyttäviä (toki muutkin saavat liittyä seuraan).

Miten ratkaista pään alue? Kävellessä toki pärjäisi aika pitkälti ilman pipoakin - vaikka korvaläpillä, mutta pyöräillessä viima pakottaa suojaamaan kuupan tehokkaasti ja harvoin kypärän alle mahtuu korvaläpätyksiä. Ehdotuksia viritelmiksi, jottei pipo-otukset joita hyllystä jonkin verran löytyy riko koko tyyliä?

Pipo muutenkin on siitä niin inha kapistus siinä kohtaa, kun se pitää riisua. Tukka pörrössä ja sähköinen ja varsinkin jos sen on laittanut kiinni jotenkin nätisti, kaikki vähänkin lyhyemmät hiukset pörröttää inhasti. Puhumattakaan siitä, että kaikki tukkaviritykset eivät edes mahdu sinne kypärän sisään, mikä olisi ainakin tälle synkiölle ongelma kun liukkaat kelit tulossa. (Järkeä on päässä, ja haluan mieluusti säilyttää asianlaidan niin.)

Ja kengät. Koroilla kyllä pyöräilee, mutta entäs platformit? Minun aivoilleni ja maalaisjärjelleni mahdoton yhtälö. Onko asia todellakin näin, vai enkä vain huomaa jotakin mahdollisuutta?

Leveät helmat? Muut pikkuasiat? Kuiturastapöheikkö?

Jos jollakulla on mitään järkevää sanottavaa, olkaatten kilttejä ja jakakaa ne täällä. Ja vaikka olisi vähemmänkin järkevää, on se tervetullutta .

(Tietenkin, jos jossain on vastaavasta aiheesta keskusteltu, otan linkin kiitollisena vastaan enkä mukise aiheen sulkemista vastaan. Nöyrä kun olen moderaattorijumalien keskellä. )
Kirjoittanut: Aralynia (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.09.2011 12:44
Platformeilla olen ainakin minä pyöräillyt, täytyy vain satulan olla tarpeeksi korkealla ettei tarvitse polvet suussa polkea. Helpoiten onnistuu pyörällä, jossa on vain käsijarrut, ettei käy vahinko jos kesken jarrutuksen jalka lipsahtaa. Leveiden helmojen varalle omaan pyörääni on asennettu se verkko takapyörän sivuille, koska hyvin äkkiä oli helmat riekaleina ilman sitä... Korvien palelemiseen suosittelen Hööksin korvanlämmittimiä, jotka on siis suunniteltu ratsastuskypärään kiinnitettäviksi, mutta en näe mitään syytä miksi niitä ei saisi kiinni myös pyöräilykypärään. Kuiturastapöheikköön en kyllä keksi muuta kuin isomman kypärän...

http://www.hooks.fi/product.aspx?productid=160051
Kirjoittanut: kannuskäsi (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.09.2011 12:49
Kypärän alle parhaimmaksi väittäisin ns.putkihuivia, joista laadukkain ja tunnetuin on varmaan Buff.URL
Toimii hyvin niin prätkä kuin polkupyöräkäytössäkin. Buffy on kätevä pyöräyttää monenlaiseen muotoon, voi vaikka peittää ne pörröiset hiuksetkin. Värejä ja kuvioitkin löytyy vaikka millä mitalla, jopa goottihenkisiäkin.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Giffirt
  • Lähetetty: 17.09.2011 16:46
Itselläni on BELLin kypärä.

Näyttää päässä semisti vähemmän urpolta kuin monet muut kypärät. Tuon edessä olevan mainostarran saa nypättyä pois. Omissa suunnitelmissani olisi iskeä sen tilalle jotain superhienoa, kuten esimerkiksi Batman-logo, kun kohta on juuri sopivan mallinen sellaiselle. Noissa on myös tarroilla kiinnitetyt pehmusteet. Paksu pipo suojaa jo sen verran, että pärjännee jos pehmusteet ottaa pois ja iskee kypärän päähän. Silloin kypärän uskoisi myös mahtuvan pipon päälle ilman liian suuria ongelmia.

Käsittääkseni juurikin sen helman takia naistenpyörien tanko menee viistosti alas, eikä vaakatasossa suoraan kuten miehille suunnitelluissa kulkupeleissä. Samasta syystä monissa naistenpyörissä on (joskin tämä alkaa nykyisin olla jo harvinaisempi näky) nk. "skirt guard". En tiedä miksi kyseistä systeemiä sanotaan suomeksi, mutta Googlen kuvahaku kertoo parhaiten millainen systeemi on kyseessä. Tuollaisen pystyy varmaan myös ihan hankkimaan jostain pyöräliikkeestä, jos sellaista ei pyörässä oletusasetuksena ole.
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 17.09.2011 19:50

Lainaus: Giffirt

Samasta syystä monissa naistenpyörissä on (joskin tämä alkaa nykyisin olla jo harvinaisempi näky) nk. "skirt guard"

Tuo olisi kyllä niin tullut tarpeeseen silloin kun yläasteen alkupuolella sain useampaan otteeseen repiä täyspitkän kellotetun vakosamettihameeni helmoja irti ketjujen välistä. Onneksi ei ollut mikään H&M-hametta kummosempi.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.09.2011 16:08

Lainaus: Giffirt

BELLin kypärä.

Tämä ja kannuskäden suosittelema putkihuivi on havaittu hyväksi yhdistelmäksi. Mitään kampausta nuo tuskin suojaavat, mutta huivi pitää ainakin meikäläisellä karvat pois naamalta ja korvat tuulelta suojassa. Päätä suurempana ongelmana ovat täällä päässä jalat, joista olen tainnut avautua jo useampaankin kertaan. Hipin lahkeet kun ovat jatkuvasti ketjuissa tai takertuvat siihen ketjujen suojapeltiin, mikä ikinä se nyt onkaan nimeltään.
Kirjoittanut: Chuuko (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 18.09.2011 18:13

Lainaus: Nordis

Hipin lahkeet kun ovat jatkuvasti ketjuissa tai takertuvat siihen ketjujen suojapeltiin, mikä ikinä se nyt onkaan nimeltään

Mitenkä olisi ne kauniit ja käytännölliset kaun pyykkipojat? Niitähän saa nykyään ties millä lepakkokuvioinnilla jne

Olen luovuttanut suosiolla yrittämästä yhdistää pyöräilyn ja pitkät hameet ja kovinkin korkeat korkkarit, yltiötiukoista perseheruhameista puhumattakaan. En osaa pyöräillä suoraan edes housut ja tennarit jalassa ja naama on ruvella suoralla tasaisella tielläkin.
Kirjoittanut: Radioaktivität (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.09.2011 04:00
Mulla on pikimusta etujousitettu dirt-pyörä. Sinkula, eli ei mitään vaihteita. Levyjarrut edessä ja takana, kuten kuuluukin. Toinen vaihtoehto on violetti BMX joka kestää jään ja tuulen. Ajelen suht lyhyitä matkoja, joten vaihteeton suht groteski kestävä pyörä on paras vaihtoehto.

Jotku cruiseritkin on tod hienoja, mutta vaatii liikaa ylläpitoa, eikä mulla ole aikaa joka jutulle. Mad maggotilla on vitsin hienoja malleja. Löytyy toki muualtakin.

Olen jonkintason polkupyöräfriikki ja voin sanoa, että vaihteet sux. Yksinkertaisuus kaunistaa.
Kirjoittanut: Radioaktivität (Jäsen)
  • • Muokkasi: Radioaktivität
  • Lähetetty: 25.09.2011 04:08
Mulla on pikimusta etujousitettu dirt-pyörä. Sinkula, eli ei mitään vaihteita. Levyjarrut edessä ja takana, kuten kuuluukin. Toinen vaihtoehto on violetti BMX joka kestää jään ja tuulen. Ajelen suht lyhyitä matkoja, joten vaihteeton suht groteski kestävä pyörä on paras vaihtoehto.

Jotku cruiseritkin on tod hienoja, mutta vaatii liikaa ylläpitoa, eikä mulla ole aikaa joka jutulle. Mad maggotilla on vitsin hienoja malleja. Löytyy toki muualtakin.

Olen jonkintason polkupyöräfriikki ja voin sanoa, että vaihteet sux. Yksinkertaisuus kaunistaa.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 26.09.2011 11:55

Lainaus: Orthoxina

Ja kengät. Koroilla kyllä pyöräilee, mutta entäs platformit? Minun aivoilleni ja maalaisjärjelleni mahdoton yhtälö. Onko asia todellakin näin, vai enkä vain huomaa jotakin mahdollisuutta?

Häh? Musta kai tolppakoroilla tai piikkareilla pyöräileminen on arsesta, pohjat luistaa ja pysähtyminen on kamalaa. Plattareilla meikä pyöräilee ympäri vuoden. Satulan korkeus on säädettykin niin, että ilman plattareita en yllä polkimille : D

Kypärää en käytä, näytän muutenkin jo tarpeeksi ääliöltä. Anteeksi lapsellinen asenteeni, mutta niin se vain on. Meikäkin rullailee kodin, kahden koulun ja keskustan väliä välillä melkoinen määrä kasseja mukanani, niin kyllä se kypärän mukana roudaaminen olis liikaa. Lamppua kyllä käytän, tottakai.

Oulu on pyöräilyyn hyvä kaupunki, mutta on täällä silti näitä hulluja autokuskeja joitten mielestä jokainen pyöräilijä ja jalankulku on vaan heidän tiellään. Tuossa viime perjantaina eräs papparainen yritti TAHALLAAN ajaa päälleni, koska ajoin autotien vasemmassa ("väärässä") reunassa. Näytin tietysti keskisormea perään, sillä olin lentää penkkaan. Tämän jälkeen pappa yrittää peruuttaa päälleni. Että varokaapa Karjasillalla himmeän vaaleanpunaisella autolla ajelevaa mahakasta papparaista!
//quit whining

Minusta hame päälle pyöräily ei ole sen kummempaa kuin housujenkaan kanssa. Lyhyttä hametta voi vähän liikennevaloissa kiskoa alaspäin, pitkän hameen helmaa taas pidellä ylempänä polkiessa. :]
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit