Gootti.net

Pyörägootit hoi!

Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 26.09.2011 12:32
Joskus harvoin tulee pyöräiltyä, koska miehekkeeni on ns. ryöstänyt pyöräni, eli se on jatkuvasti hänen käytössään. Pyöräni on kuitenkin aika goottiuskottava, sillä se on tuunattu ikivanhasta jopontapaisesta. Runko on musta, ja ns. keskitangon molemmin puolin lukee punaisella "XA-180" ja etuhaarukassa on myös osa punaista ja sillä taas musta pääkallo. Renkaiden venttiilitkin ovat pääkallonmuotoiset. En tehnyt tuota itse, sain edelliseltä poikaystävältäni joskus lahjaksi.

Nyt satula on niin korkealla miehen sitä käyttäessä, etten itse edes ylttäisi polkemaan ilman plattereita. Vaatetus ei ole ollut ongelma, sillä pidän aina housuja, eivätkä ne leveälahkeisetkaan niin leveät ole. Kypärä asustaa kyllä eteisessä, mutta ei se ole vanhasta tottumuksesta eksynyt päähän, sillä viimeksi ala-asteella olen tainnut kypärää pitää. Ei se minua varmaan edes nolottaisi, varsinkin kun lähes kaikki pyöräilijät Tampereella tosiaan pitävät kypärää, ja meninhän minä tosiaan pyörällä kaatumaan kuukausi takaperin. Ehkä pitää taas opetella silloin harvoin kun pyörääni saan taas käyttää. Tai pakottaa miestä käyttämään sitä, hän kun pyöräilee lähes päivittäin.

Viime talvena, kun vielä pystyin käyttämään omaa pyörääni, opin viimein myös ajamaan talvella! Silloin käytin kyllä ihan vain kunnon pipoa korvilla, mutta kyllä joskus silti viima tuli läpi.
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.09.2011 12:45

Lainaus: Cata

Oulu on pyöräilyyn hyvä kaupunki, mutta on täällä silti näitä hulluja autokuskeja joitten mielestä jokainen pyöräilijä ja jalankulku on vaan heidän tiellään.

ajoin autotien vasemmassa ("väärässä") reunassa.

Kypärää en käytä

Ööh...? Ei kuskillakaan järki päätä pakottanut, mutta onhan tuo vähän koomista moittia muiden liikkennekäyttäytymistä jos ei itsekään noudata niitä sääntöjä

Helsingissä autoilijat tuntuvat tajuavan kevyen liikenteen olemassaolon ihan hyvin. Tosin aika monta semisti läheltä piti -tilannetta on menty ilman että autokuski on edes huomannut koko asiaa, useimmiten pysähtyessään keskelle suojatietä. Näistä 90% tapauksissa on ollut kyseessä taksi tai se, anteeksi nyt vain, hametta käyttävä sukupuoli. Olen oppinut että jälkimmäisten ei kannata odottaa antavan tietä, oli etuajo-oikeus sitten kenellä tahansa. Ennemmin heiluttelen keskisormia kuin murran luita muiden välinpitämättömyyden vuoksi. Jalankulkijat sen sijaan ovat ihan tasaisesti urpoa porukkaa, jolle on täysi mahdottomuus dekryptata ne maahan piirretyt polkupyörän- ja ihmisen kuvat ja päätellä kummalla puolella tietä heidän kuuluisi kulkea. Kellonkaan soitosta ei tarvitse välittää, eihän se kuitenkaan heitä koske. Tai jos koskee niin siihen reagoidaan pysähtymällä ja katselemalla monttu auki pyöräilijää, aivan kuin eteen olisi laskeutunut jokin toinen tietoisuus universumin vastakkaiselta laidalta. Skoottereiden, mopoautojen ja muiden epäliikennevälineiden käyttäytyminen tuo mieleen Jakartan kadut.

Itsehän olen liikenteessä aina oikeassa kulkuvälineestä riippumatta
Kirjoittanut: ykskoottivaan (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 26.11.2011 14:49
Kypärän kanssa on tosiaan aika hankalaa kehittää mitään hyviä kampauksia, mutta tuolla liikenteessä sattuu sen verran paljon läheltä piti -tilanteita muutenkin, että on kiva ajatella pään olevan edes hieman suojassa mahdollisen asfalttikosketuksen varalta. Vedin kerran kunnon sivuluisurypemisen mopon kanssa, polvi laahasi maata kunnolla ja jalka oli pelkkää mustelmaa (onneksi siinä tien reunassa oli se yllättäen eteen tullut kevään viimeinen jää...) ja pää kolisi samaten. Vauhtia ei silloinkaan ollut paljon. En halua edes ajatella samaa tilannetta ilman kypärää tai mitään muutakaan onnettomuustilannetta ilman kypärää, vaikka fillarikypärä ehkä voikin olla vähän heppoisampaa tekoa. Autojen kanssahan nyt lähtökohtaisesti tulee varottua aika paljon, kun eivät ne kuskit ehdi reagoida kuitenkaan. Viimeksi kuukausi sitten olisi lähtenyt taas yksi henki törkeästi punaisia päin ajaneen kuskin takia, elleivät tietä toisesta suunnasta ylittäneet pyöräilijät olisi reagoineet vilkaisemalla siihen suuntaan. Pääsi vielä perhana karkuun, vaikka yritin fillaroida tyypin kiinni seuraavissa valoissa. En ehtinyt nähdä rekkaria kokonaan.

Äh, onpas musta tullut saarnaava. Takaisin tyyliongelmiin: mulla on musta miesten mallinen Trekin hybridipyörä, joten pitkän hameen kanssa ei paljoa ajella. Lyhyempi hameilu onnistuu, ja voihan vaihtovaatteita ottaa sitten hätätilanteessa mukaankin. Valitsinkin pyörän ensisijaisesti liikuntaa varten, joten aika epägoottina tulee poljettua usein. Haaveilen myös maantiepyörästä joskus kauniissa tulevaisuudessa. Sit vois ostaa mustia trikoita. Korkkareilla oon ajanut, mutta platformeilla en, kun en arkena niitä kaupungilla käytä.
Kirjoittanut: korpinsiipi (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 27.07.2012 22:10
Mulla on verenpunainen Tunturin trekking pyörä. Halusin siitä paremman mallin mutta tuo v.punainen oli niin ihana väri ettei ne ylimääräset tangon kallistimet ja etuhaarukan jousitus niin tärkeitä ollu. Mulla on pinkki pyöräilykypärä. Ainakin ihmiset osaa varoa . Oli ainut mikä meni päähän täydellisesti ja muissa kuviuonneissa ei ollu kuin jotain nalleja yms kun nuorisomallistoa oli. Jos pidän pyöräillessä hametta, se on noin polvipituinen tai pikkusen lyhyempi. Pyöräillessä pidän lenkkareita tai converseja.
Kirjoittanut: iPOP (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 28.07.2012 21:09
en pyöräile talvella,mutta pohjoisessa on keväällä kylmä silti.
joten kypärän alle menee ihan paksu pipo.
ja ei ole ollut ongelmia ainakaan mulla.....vielä....................
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 31.07.2012 20:58
Tartteisin pyörään laukut sillä on tämän kuun lopussa edessä melkoista tavaroiden roudaamista edestakaisin. Huuto.netistä katselin mutta aika heikosti näkyi noita laukkuja olevan. Onko jollain kokemusta hyvistä merkeistä ja malleista? Tuollaiset joutuvat aika kovalle käytölle, joten olisi kiva saada jotain esimerkkejä hinnoista ja laaduista.

Hyvä olisi saada myös kori pyörän eteen, mutta pyörässäni on sellaiset vanhanaikaiset kaareutuvat sarvet. Tuntuu olevan tosi vaikeaa löytää sopivaa koria noihin sarviin. Ei kai se auta kuin mennä pyöräilyliikkeeseen ja maksaa itsensä kipeäksi.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit