Gootti.net

Huomion hakeminen

Kirjoittanut: katavor (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.01.2013 18:51

Lainaus: Vega

Pukeudutko itseäsi varten?

Kyllä. Mä pukeudun enimmäkseen itseäni varten, muut tulee toisena. Mut kyllähän se aina on mukavaa kun saa toisilta positiivista palautetta pukeutumisesta ja vaatteista. Sekin on maku asia ja kauneus on katsojan silmässä.
Kirjoittanut: Capitaine Ina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 05.01.2013 16:18
Kyllähän ne katseet toki tuntuvat mieltäylentävältä, varsinkin ne 'miten tuo uskaltaa näyttää tuolta'-tyyliset. Yritän nyt olla hankkimatta itselleni mitään hybristä tästä xD Mutta pakko myöntää, että huomio on yleensä varsin jees, varsinkin kun yllättävän suuri osa siitä on positiivista. Ei se silti ole itseisarvo. Puen ylleni mustaa, röyhelöä ja niittejä koska itse vaatteet saavat minut kehräämään ja tuntemaan oloni hyväksi. Jos ihmiset eivät sitten jonain päivänä tuijotakaan, ei sitä hirveästi edes huomaa, enkä tavoittele ensisijaisesti shokeerausarvoa. Itsensä miellyttäminen on mukavinta tässä tapauksessa, kun ei ole ketään jota mieluummin miellyttäisin.
Jos haluaisin hyväksyntää, pukeutuisin mieluummin jollain muulla tavalla, mutta se ei toimisi kovin hyvänä hämäyksenä, koska keskustelutyylini tuntuu poikkeavan useimpien muiden tavasta eikä kirjakieltä solkkaamalla ennenkään kiivetty sosiaalisella asteikolla järin korkealle. Jos hakisin järkyttyneitä katseita ja pelkästään niitä, tietäisin kyllä keinot, mutten niitä käytä koska etusijalla on oma kotoisa fiilis kotoisissa kuteissa.
Kirjoittanut: xenablood (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.07.2013 23:24
Itselleni päällimmäinen syy pukeautumisessani se, että yksinkertaisesti pidän kyseisestä tyylistä. En vaan tunne itseäni luontevaksi missään "massavaatteissa". Mielestäni gootti/hevari kamat vaan on makeita. En yritä hakea mitään huomiota tai kehuja vaatteillani, tietysti jos joku kehuu se on ihan mukavaa, mutta jos joku haukkuu tai vastaavaa, I don't give a fuck. Mä vaan tykkään goottivaatteista ja tykkään laittautua gootiksi. Oikeestaan voisin sanoa et pukautuminen on mun harrastus jossain määrin.
Kirjoittanut: ixydor (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.07.2013 23:44
No itse vaan rakastan tätä tyyliä. On niin kotoisa olo kun olen tälläisissä kuteissa ja onhan se hieno olo kun saa positiivista palautetta. Mutta valitettavasti sitä negatiivista tulee montakertaa enemmän... Pidän itse tästä tyylistä enkä mieti mitä muut miettii
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.07.2013 00:01
Pukeudun aina itseäni varten, enkä ole ikinä halunnut pukeutua samalla lailla kun muut. En sinänsä hae huomiota, mutta en myöskään halua näyttää samalta kun muut kadulla vastaan tulevat. Olen muutenkin aina pitänyt mahtavana sitä, että ihmisellä on oma persoonallisuus, joka erottuu muista, ja jota uskaltaa näyttää.

Tuntuu, että nämä muotihirvitykset, jotka näyttävät kaikki samalta ja kaikilla samat vaatteet päällä, ovat persoonattomia tai sitten eivät uskalla tuoda sitä oikeaa itseään esiin. Olen myös huomannut, että monien tällaisten "mielipiteet" eri asioista on kopioitu suoraan jostain muualta, eikä heillä siis ole omaa mielipidettä mihinkään. En nyt yleistä, mutta omat massasta erottumattomat tuttuni ovat ainakin tällaisia.

Itse pukeudun niinkuin huvittaa, tunnen vain tämän tyylini olevan juuri sitä minua. Onhan se hyvä näyttää ajatusmaailmaakin pukeutumisella, vaikka ne "tavalliset tallaajat" sitten käsittävätkin sen ihan erilailla (esim. saatananpalvojaksi luullaan kun on vähänkin mustaa päällä..). Katseita tulee kyllä paljon, eikä kaikki todellakaan näytä mitenkään positiivisilta, mutta en välitä siitä, sillä pukeudun juuri niinkuin tykkään. Kehuja silti tulee useinkin, ihan täysin tuntemattomiltakin ja kyllä se piristää päivää
Kirjoittanut: misner (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 05.08.2013 20:17
Tottakai vaatteilla huomiohuorataan. Ja varsinkin lokeroidaan. Mä en ole ikinä käsittänyt ihmisiä jotka mukamas "eivät lokeroi ihmisiä". Totta hitossa lokeroivat, KAIKKI tekevät niin. Mutta asiaan.

Itse voin ihan suoraan myöntää että välillä suorastaan nautin siitä huomiosta minkä saan kun tälläydyn täysillä, oli se sitten negatiivista tai positiivista. On hienoa huomata että olemalla vain oma itsesi voit herättää aivan uskomattoman laajan skaalan tunteita ihmisissä. Ja vain pukemalla muutaman kangaspalan päälle ja tököttämällä maalia naamaan. Olen varma että en pukeudu enää 5 vuoden päästä tällä tavalla kuin nyt, vaan "päivitän" vaatevarastoni hieman aikuisempaan suuntaan.

Yleensä menen incognito koska aina en halua huomiota vaan tahdon käydä prismassa ostamassa viikon ruoat, painua kotiin ja koomata koneen ääressä ilman että minua tuijottaa miljoona silmäparia.
Kirjoittanut: von Berg (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.08.2013 11:49
Aikalailla samoja näkökulmia mitä muillakin tässä tullut esille. Mä pukeudun sellasiin vaatteisiin kun tykkään ja toisaalta ovat siistit. Meikäläisestä kulkee vaikka ja mitä p*skapuhetta kylillä pukeutumiseni takia ja koska olen vain muutaman vuoden vanha kasvo uudella paikkakunnalla, ei mua kiinnosta, pääasia että itse tykkään ja osaan tottakai valita vaatetuksen "radikaaliuden" tilanteen mukaan (vrt. koulu vs. työhaastattelu). Töissä kun kuulin yhdeltä toririnksan rallaajalta että musta höpötellään sitä ja tätä saatananpalvojasta aina uusnatsiin saakka (koska maiharit?), vastasin terveisillä että ihan sama mitä kukakin näkee suht tuntemattomasta ihmisestä vaivaa, jos jollain on henkisiä ongelmia tällaisen jantterin olemuksen suhteen niin kritiikkiä otetaan vastaan suoraan eikä pikkulinnuilta.
Sillä tavalla pukeutuminen tietysti on huomion hakemista että saman alakulttuurin edustajat tunnistavat toisensa, saada huomiota kanssagootteilijoilta. Sitäpaitsi oppiipahan ihmiset olemaan kun kaikki eivät mene massan pillin mukaan.
Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 22.08.2013 16:22
Minulla se jonkin sortin huomion hakeminenkin näkyy vain, jos lähden esim. juhlimaan, baariin, ravintolaan tjsp. Ihan tavallisena päivänä en kiinnitä vaatetukseeni niin paljoa huomiota itse, vaan lähden ihan peruskuteissa, farkuissa sun muissa liikenteeseen. Mukavuus on pääasia, mutta esteetikkona tykkään näyttää kauniilta kun siihen on mahdollisuus. Minun käsitykseni kauniista saattaa toki herättää huomiota enemmän kuin ns. klassinen kauneusihanne. Eikä se silloin saatu huomio pahalta tunnu - ellei se ole ylitsepursuavan negatiivista.

Summaten: pukeudun ensisijaisesti itseäni varten, mutta nautin huomiosta, mitä toisinaan pukeutumisellani saan.
Kirjoittanut: Daealis (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 10.11.2013 23:25
Myönnän vetäväni paremmat kuteet niskaan kun lähden ulos talosta. Johtuu tosin siitä, että tällä hetkellä kotiin saapuessani vaihdan hajoamispisteeseen asti kulutetu ja kauhtuneet vaatteet päälle. Toisissa laiskotteluhousuissa on maalattukin ja tehty muita remppahommia. Ja ne ovat tuolta hipihoppi-aikakauden kulta-ajalta, kun housuihin kuului mahtua vähintään kaksi itsesi kokoista ihmistä. Ja ne ovat sammaleenvihreät...

Joten ymmärrettävistä syistä vetäisen päälle parempaa kun lähden ulos. En halua näyttää siltä, että dyykkaan vaatteeni lahjoituskerääjien hylkäysroskiksesta. :P

Haenko huomiota pukeutumisellani? Kaksipiippuinen juttu, kuten jo kommentoitu.
Pointti 1: Kun lähdet miehenä baariin hameessa ja kajaalit luomissa, et ainakaan ole lähdössä "sulautuaksesi joukkoon". Tiedät aiheuttavasi reaktion. Olet tehnyt tietoisen valinnan valitsemalla vaatetuksen, mikä herättää huomiota.

Vasta-Pointti: Onko se huomionhakemista, vai onko se vain sen väistämättömän huomion hyväksymistä, kun pukeudut itsellesi miellyttävällä tavalla? Jos pidän mustista kauluspaidoista mustien housujen kera ja käännetystä rististäni kaulassa arkivaatteina, pukeudun kuten itseäni miellyttää ja etten irvistä myötähäpeästä peiliin katsoessani. Eihän se ole sitä mitä muut käyttävät, mutta se on mitä minä aion pitää.

Toisaalta edellisen kerran kun laitoin niittirannekkeet ja pannan, tunsin oloni teiniksi ja poistin ne puoleen iltaan mennessä. Kaippa sekin menee käsitykseen noloista vaatteista.

Ajatus 'oudosta': Vielä 10 vuotta sitten normista poikkeavat tyylit ovat nykyään arkipäiväisiä ja tavallisia. Miley ja kumppanit ovat "normalisoineet" sivukaljut kuosit ja olen nähnyt sellaisia jakkupukuisilla täti-ihmisilläkin nykyään. Lukioikäisenä en muista nähneeni sellaista kuin yhdellä naispuolisella henkilöllä syntymäpitäjässäni, mutta hänelläpä olikin uskomattoman kaunis pinkki irokeesi samaan aikaan, joten tämä nainen erottautui silloin koulussa muutenkin.
Kirjoittanut: Clock (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 21.11.2013 21:47
Itse olen yrittänyt herättää huomiota värikkäillä ja iloisilla vaatteilla joihin yhdistelen vaatekappaleita jotka ei sovi ollenkaan muuhun kokonaisuuteen. Kuten varmaan arvaa, kyseiset vaatekappaleet ovat tummia ja ehkä nukkemaisia.
Juuri huomion hakeminen on syy miksi en halua kuulua mihinkään tiettyyn tyyliin.
Haluan olla originaali.
Ongelmallista juuri on kun ei meinaa saada vaatehuoneen vähäisillä antimilla aikaan mitään 'uutta' tai 'erikoista' mitä kukaan muu ei käyttäisi.
Se onnistuu aina päätymään siihen että joudun naurunalaiseksi ja olen varma kaverienikin tirskuvan selkäni kääntyessä sitä että minulla sattuu nyt vain olemaan kirkkaan pinkki huppari, musta toppi, mustat shortsit ja värikkäät legginsit raidallisin sukkineen.
Muttei naurunalaisuus minua enää haittaa!

Osaan jo nauttia siitä kun kävelen kaupungilla virne kasvoillani, ihmiset kävelevät ohi, katson heitä pitkään silmiin. He saattavat milloinkin näyttää ärsyyntyneiltä, huvittuneilta tai pelokkailta. Tanssahdellessani kauppojen lattioilla voin kikattaa ja nauttia kun joku ajattelee minua hulluksi.
En jaksa enää välittää jos joku vihaa minua ja käytöstäni, sillä se kaikki on vain hyvää hauskaa!
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit