Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Goottityyli: Kierrätysideat ja tee-itse niksit

• Vastaa
Olen melko varma siitä ettei tällä aiheella vielä omaa viestiketjua ole, joten tehdäänpä semmoinen. Saa siirtää, jos on sopivampi paikka tai viestiketju, saa myös poistaa tarpeettomana.

Eli, oletteko kierrättäneet vaikkapa vaatteita tai esineitä tekemällä niistä jotain uutta? entäpä oletteko itse nikkaroineet jotain pientä ( tai suurta ) tai vaikkapa askarrelleet jotain?

Teen aina välistä jotain pienimuotoista. Viimeisin tekstiileihin ja kierrätykseen liittyvä oli antaa kunniakas päätös vanhalle rakkaalle t-paidalleni. - Kuvasarja varsinaisen tyynyn ompelemisesta on vielä työn alla. Olin liian innoissani tehdessäni tuota protomallia, että tärkeimmästä vaiheesta unohtui ottaa kuvat. *jotenkin tyypillistä*
Paidan uusi ilme--- heräsi henkiin TYYNYNÄ! Tunnen itseni idiootiksi, ompeluvaiheesta ei ole suuremmin kuvia. :P

Ja seuraava on vastaus siihen mitä voi tapahtua kun on tylsää, kotoa löytyy 2 kiloa askartelumassaa, joskus kauan sitten tehty paperipää, sovitusnukke, suuret määrät pakkausmateriaalina ollutta muovia, kaksi täyttä ja käyttämätöntä vessapaperirullaa ja aivan liian outoja ajatuksia ja liikaa vapaa-aikaa... Pää peruukille Viimeistellään hiomalla ja maalaamalla.

~ Uku

• Vastaa
Eipä minulla pahemmin mitään vinkkejä ole, mutta:

*Kirppiksiltä löytää löytää joskus jotain käyttökelpoista.
*Sukkahousuista voi tehdä kivan ohuen paidan.
  • Vastaa

Lainaus: Necroerotica

Sukkahousuista voi tehdä kivan ohuen paidan.

Mielenkiintoista... Täytyy olla aika isot sukkahousut, tai pieni ihminen. No, kai sekin onnistuu.
Sukkahousuista voi tosin tehdä armwarmerit tosi helposti.

I'm not your chambermaid. You're not my lord.

• Vastaa
Voi,mä värkkään vaikka ja mitä! Esim. housuista saa tehtyä hyvin hameen, vanhoja kenkiä saa uudistettua, ku niitä maalaa (siis nahkakenkiä), pienistä kangaspaloista saa kaikenlaisia pikkupussukoita yms.

Normaalista kierrätän kaikki roskat. Kotoa tarttunut se tapa Huuto.netissä ja kirpparilla myyn ylimääräiset roinat pois ja esim. lahjoiksi tykkään antaa itse tehtyä. Ja se tulee myös tähän opiskelijan budjettiin hieman halvemmaksi,kun pistää jokaiselle 10e lahjaan :S

Pääsisinpä niin pitkälle, että voisi vielä kerran alkaa kokonaan alusta. (Jouko Tyyri)

• Vastaa
"Mielenkiintoista... Täytyy olla aika isot sukkahousut, tai pieni ihminen. No, kai sekin onnistuu."

Enpä sanoisi. Ihan tavallisista olen tehnyt paitoja, tosin aika lyhyiksi ovat jääneet.

Jos joku ei tajunnut niin sukkahousuista leikataan jostain nilkan kohdalta osa pois ja haaraosaan tehdään reikä päälle. Makuasia kuinka paljon sitä kangasta sitten leikataan pois.
  • Vastaa

Lainaus: Necroerotica

Jos joku ei tajunnut niin sukkahousuista leikataan jostain nilkan kohdalta osa pois ja haaraosaan tehdään reikä päälle. Makuasia kuinka paljon sitä kangasta sitten leikataan pois.

Kaikista huvittavinta on että noita sukkahousupaitoja myydään backstreesissä kolmella kympillä, kun sukkahousut saa kympillä. Aika huvittavaa että kehtaavat pyytää niin paljon...

Mutta joo. Customoimalla saa vanhasta uutta. Harrastan myöskin kenkien maalaamista(juuri maalasin mustat sandaalit neonkeltaisiksi) Ompelen itse paljon vaatteita, joskus käytän materiaalina kirpputorilöytojä joita sitten tuunaan oman maun mukaan.
My little ponyja customoin myös(mukava harrastus) tuolla löytyy kuvia customeistani http://irc-galleria.net/archive.php?nick=AuroraBor ealis&album_id=1268544

Keräilen goggleja ja niitäkin tulee itse tehtyä. Väänsin tänä kesänä rautakaupan tarvikkeisa ihan kivat isolinssiset gogglet.

Periaatteena on: Jos jotain ei ole, sellainen tehdään

Teen kuitutukkaa ja vaatteita. Kysy kiltisti, niin saatan tehdä sinullekin.

• Vastaa
Tässähan alkaa masentaa. Itse kun ei oikein juuri mitään osaa tehdä. Mutta hyviä vinkkejä on kyllä, siis annettu tässä topikissa ;D

Jokainen meistä on itkenyt katkerasti, kun elämä ei olekaan antanut meille sitä, mitä hartaimmin olemme tahtoneet. Kaikella on silti tarkoituksensa, kyynelilläkin.

• Vastaa
Mie olen tehnyt viinipulloista mitä kauniimpia kynttilänjalkoja sulattamalla kynttilöitä pullonsuihin kiinni niin, että steariinit valuvat pitkin pullonkylkiä.

Vah! Denuone latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur.

• Vastaa
"Mie olen tehnyt viinipulloista mitä kauniimpia kynttilänjalkoja sulattamalla kynttilöitä pullonsuihin kiinni niin, että steariinit valuvat pitkin pullonkylkiä."

Minä myös, ja absinttipulloista kans.
  • Vastaa

Lainaus: Nina

My little ponyja customoin myös(mukava harrastus) tuolla löytyy kuvia customeistani http://irc-galleria.net/archive.php?nick=AuroraBor ealis&album_id=1268544

Sinäkin customoit my little poneja? Itse olen innostunut siitä ihan vasta. Oulussa on vain niin kurjan paljon keräilijöitä että pelkkiä baittejakin on vaikea saada.

//sori offi

Jotkut putoavat niin nopeasti että kuvittelevat lentävänsä

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.