Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kierrätysideat ja tee-itse niksit

Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.09.2008 14:34
Luin tässä että joku puhu jotain barbeista, Minäpäs pienenä uudistin ne pyyhkimällä niiltä silmät ja huulipunat pois kynsilakan poistoaineella :''D
Kirjoittanut: Dead disco dancer (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 25.09.2008 14:40
Minä parturoin Barbielleni silloin 80-luvulla kovasti muodikkaan punk-kampauksen. Äidiltä löytyi ripsiväriä yms. hiusväriksi. (Ei ilahtunut lainaamisesta.)
...Sitten tuli itku kun tajusin etteivät ne hiukset kasvakaan takaisin.
Kirjoittanut: kismet (Nimetön)
  • Lähetetty: 25.09.2008 14:48

Lainaus: Dead disco dancer

Osatat Tiimarin tms. kangasvärit ja siitä vaan maalailemaan

Paljonkohan tuommoiset suunnilleen maksavat? Ja saako esim. vain yhden värin? Tietysti pitäisi hankkia sitten musta kangastilkku mihin valkoisella taiteilee "Apulanta" - tarttuvatko kangasvärit ihan kaikkiin kangasmateriaaleihin?
Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.09.2008 21:03
Whihhihiii sain korjattua ja uudistettua yhden paitani
Rikoin sen joskus, kun yritin ottaa pois isoa kangasmerkkiä siitä etupuolelta, mutta se repes pahasti joka puolelta sitä merkin ympäröivää kangasta :''D
nyt ompelin reiät kiinni, hajotin jonkun kamalan housujen mukana tulleen kangasvyön, leikkasin pätkät siitä niin että sain ne ompeleet piiloo, ja laitoin narutukset siihen niiden vyön kappaleitten väliin, vaikka itse sanonkin, siitä tuli ihan hieno
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 25.09.2008 22:00

Lainaus: kismet

Neo_Shaman: Olisitteko ystävällisiä ja vääntäisitte rautalangasta miten oikein näitä bändipaitoja teette?

Apua, en olekaan huomannut tätä! No, yritän vastata nyt, jos siitä olisi edes hiukan apua
Minä ostan kangasvärini Sinooperista tai Kampin lähettyvillä sijaitsevasta askartelukaupasta. Käytän usein tummille kankaille tarkoitettuja värejä [Lefranc & Bourgeois -merkkiä, kohtalaisen halpoja ja riittoisia, värejä on helppo sekoittaa keskenään], koska maalaan useimmiten tummille pinnoille. Kohtalaisen hyvin ovat ainakin nuo L&B -värit tarttuneet kaikenlaisille kankaille, farkkukankaasta markettien halpoihin t-paitoihin, tosin kannattaa ottaa huomioon onko kankaassa esim. elastaania niin että se venyy, koska silloin maali voi rakoilla ja kuvio vaatii useamman maalauskerran. Kun värit vielä silittää kuivumisen jälkeen [usein lukee ohjeessakin] pysyy kuvio hyvin kiinni normaalissa konepesussakin. Tietenkin riippuu myös väristä, miten hyvin kuvio näkyy, esim. keltainen maali haalistuu nopeammin tummassa kankaassa kuin punainen.
Koska olen kohtalaisen hyvä piirtämään mallista ja olen maalannut paljon, teen usein kuviot ihan käsin suoraan paitaan, tosin jos omistaa kangasliituja on kätevä hahmotella kuvio ensin paitaan. Sabluunat ovat käteviä, niitä voi tehdä vaikka kontaktimuovista, piirtoheitinkalvoista [tätä metodia käytän useimmiten] tai pahvista. Netistä voi tulostaa kuvan/tekstin jonka haluaa toteuttaa, ja sitten leikkaa tuon samaisen hörskän muotoisen sabluunan, ja sitten vain riehumaan pensseleillä ja taulusienillä
Toivottavasti tästä oli nyt jotain apua
Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 26.09.2008 14:52

Lainaus: neo_shaman

Teen tätä ihan samaa koska a) se on niin paljon halvempaa ja b) en ikinä löydä lempibändieni paitoja, ja jos löydän kokohaarukka on XL-XXXXXL eli liian iso minulle.

Sama vika, varsinkin tuon koon kanssa. Joko niin, että kaikki ovat noita viiden hengen telttoja, tai sitten koot alkavat ihan kettuillakseen ämmästä. Ja kun ne S-kootkin ovat liian isoja! Halpa hinta on toki myös hymyilyttävä asia.

Lainaus: neo_shaman

Olen kuitenkin aika huono käsistäni ja täysin uuno ompelukoneen kanssa, mutta käsinompelemalla saa ihmeitä aikaan ja pensseli pysyy hyvin kädessä.

--> Olen jo matkalla kauppaan! Kuulostaa täysin minulle sopivalta. Ei kun tekemään itse bändipaidat! Tykkään maalaamisesta ja kaikennäköisestä värkkäämisestä, pelkkä tekoprosessi on jo ihanaa. Täytyy varmaan väsätä Cradle of Filthin paita, ellen sitä jostain löydä. Joskus laivalla maalasin itselleni paidan, joten homma ei ole edes täysin uutta. Oikeastaan minulla on ollut erilaisia ideoita paidoiksi jo pidemmän aikaa, eräskin johon tulisi taakse tekstiä. Tajusin tosin sitten huolelisesti suunniteltuani, että koska hiukseni ylettävät ihan alaselkään, selkäprintit ovat minulletäysin turhia. Kuva eteen tai letti lyhyeksi siis. (Jos teillä muuten on kuvia niistä itse tekemistänne paidoista, niin olisi kiva nähdä)
Kirjoittanut: Blackgreen96 (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 26.09.2008 15:29
Ite teen vanhoista niittivöistä rannekkeita...Leikkaa vyöstä vaan sopivan pätkän ja ompelee vaikka käsin siihen nepparit.

Ja muukin askartelu sujuu, mutta ompelutaito ei ole mitään huippuluokkaa

Moderaattori muokkasi tuplapostauksen yhteen. Vältetäähän näitä tuplapostauksia ja on-linereitä, viestejään voi muokata!
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 26.09.2008 18:00

Lainaus: Myria

Jos teillä muuten on kuvia niistä itse tekemistänne paidoista, niin olisi kiva nähdä

Tässä The Cramps-paita sekä maastokuvioiseen jakkuun sabluunalla tehty X-logo. Mainitsin keltaisen haalistumisesta, ja tässä esimerkki yhdestä paidastani. Ja tässä Lords of the New Church-paita, jossa näkyy maalin rakoilu venyvässä kankaassa.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 26.09.2008 18:03
neo_shaman

Uu, ihanaa - KUVIA! Tänne linkitetään aivan liian vähän niitä. :} Me lieks.
Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 26.09.2008 18:47
Jep, samaisesta syystä pyytelenkin niitä aina kun tilanne sallii. Kiitokset Neolle nopeasta toiminnasta. Kyllä tässä täytyy varmaan itsekin venyä samankaltaisiin suorituksiin. Tavallaan tuo haalistuminen & rakoilu ovat mielenkiintoinen lisä paidan kuvaan. Ei välttämättä ollenkaan paha juttu. Kyselen sitten sinulta, mikäli kohtaan ongelmia asiassa
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit