Gootti.net

Hautausmaalla...

Kirjoittanut: Chastel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.09.2006 17:55
Mitä mieltä olette siitä kun olen katellut netissä noita synkeämmän puoleisia kuvia, ja aika moni kuvaa itseään hautausmailla, niin onko se teistä sopivaa ? Oma suhteeni hautausmaihin on että välillä oon käyny tutun haudalla mutten kameran kanssa.. ja jouluna on ihanan monta kynttilää, silloin on kaunista... mutta jotenkin se, vaikka siellä onkin hienoa ja kaikkia metallisia portteja ja ne kuvat tulee hienoiksi, niin mua vähän arveluttaa koko touhu. voi kyllä olla sidoksissa siihenkin, että asioita joita pelkää tulee usein kunnioitettua... hmm
Kirjoittanut: liothe (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.09.2006 18:14
Turhaa angstia koko homma. Mua jotenkin on alkanut ärsyttää kuvat joissa porukka poseeraa hautausmaalla muka-niin-synkkinä. Äh!
Hautausmaat ovat kauniita ja ihanan rauhallisia paikkoja, mutten mie ainakaan mitään synkistelyä kuviin kaipaa.
Ymmärtääkseni kuvaaminen hautausmaalla ei kuitenkaan ole kiellettyä, joten mitäpä tuosta. Tuskin niiden kivien ja ristien alle haudatut henkilöt ottavat kantaa siihen kuvaatko vai etkö kuvaa.
Tietenkin hautoja pitää kunnioittaa siinä määrin, ettei hautarauhaa riko.

Lainaus: Chastel voi kyllä olla sidoksissa siihenkin, että asioita joita pelkää tulee usein kunnioitettua... hmm

Pelkäät siis hautoja vai niiden kuvaamista vai kuolemaa yleensä?
Kirjoittanut: Chastel (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.09.2006 18:28
niin ajattelen varmaan jotain sen suuntaista, että kun kuolema on vielä tuntematon ja tuollainen käsite ja hieman sitä pelkoa kai kaikilla esiintyy niin siitä johtuu se että kunnioittaa siihen liittyviä asioita, kuten hautausmaita. tai esim. kunnioittaa vanhempiaan pienenä kun pelkää että saa selkäänsä tms. =p
Kirjoittanut: liothe (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.09.2006 18:40
Juu. Luulen tajuavani mitä ajat takaa.
Kirjoittanut: Devilsbride (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 16.09.2006 22:46
Minun mieliputeeni asiasta on vähän 50/50 Saavathan ihmiset hautausmaalla kuvailla, mutten itse ole sellaista harrastanut. Kyllähän jotkut kuvat oikeasti ovat onnistuneita ja hienoja, jotkut taas liian "tekopyhiä"tms.
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 17.09.2006 00:02
myönnän ottaneeni pari (onnistunuttakin) kuvaa hautausmaalla, sen paikan kauneus oli vaan tallennettava itselleen. Mutta ymmmärrän keskustelun aloittajan pointin, ja muutenkin , jos hautausmaa on itselle tärkeä paikka sen mukaan että tuntee sinne haudattuja läheisiä ihmisiä, haluaa muistaa heitä, ajatella heitä siellä, ei sillon kuvaaminen tunnu kovin sopivalta.
Kirjoittanut: MenZurA (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 25.10.2006 20:44
minusta hautausmaa on kaunis alue kuvata. ei se ole mielestäni synkistelyä. mutta mielipiteensä kaikilla ^^
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 25.10.2006 21:43
Mä olen kuvaillut hautausmaalla, koska se on vain visuaalisesti niin upeaa. Tai siis sellaset vanhat hautausmaat.
Sit olen ottanut kuvia kuolleen rakastettuni haudasta. Musta siinä ei oo mitään epäsopivaa.
Kirjoittanut: MrLuckarin (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 25.10.2006 22:40
Kyllähän hautausmailla kuvailla saa, ja hyviä kuvia saakin.
Vaikka useissa yhteyksissä voi nähdä miten siellä murjotellaan tai mitä tahansa nyt tapahtuukaan, olisi mukavaa nähdä että asia kuvattaisiin taiteellisen tyylikkäästi. Tapansa tietenkin kaikilla.
Jep jep, ei mitään väärää tässäkään.
Kirjoittanut: Siikakala (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.10.2006 00:21
Ite oon ollu kolmena kesänä kesätöissä hautausmaalla (ku muualta ei saanu töitä....) joten se on menettäny täysin merkityksensä. koska sitä käveli just siellä missä tykkäs, koska oli hieman pakko jos aatteli nurmikkoo ajaa...

Mut mun moraali ei mee noin pitkälle, mut oon kyl samaa mieltä et hautausmaalla saa hienoja kuvia. Se tunnelma tekee kuitenkin aika paljon (vaikkei sitä heti tunnekkaan kun siellä on kuitenkin sen kolme kesää töissä ollu...).

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit