Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Hautausmaalla...

Kirjoittanut: kalmakalle (Aktiivi)
  • Lähetetty: 07.12.2007 15:23
Joo hautuu maa on pidettävä rahaoitettuna. Mun mielestä saa ottaa kuvia ja oleskella saa. Jos saisin kiinnui jonkun hautakiven potkijan niin saisi kuulla siitä ja poliisi juttu siitä tulisi.
Kirjoittanut: The Evil Fairy (Nimetön)
  • Lähetetty: 07.12.2007 15:33
Mä itse olin pienenä ihan haltioissani kun näin jota kuvia missä joku poseerasi hautausmaalla, nyt olen nähnyt niitä jo niin paljon ettei jaksa innostaa...ennemminkin rupeaa nykyään ärsyttämään.
Tiedän tapauksen jossa eräs henkilö joka asui täällä paikkakunnalla ennen oli hautausmaalla "riehumassa" ja hänen tyttöystävänsä kuvasi tapahtuman videokameralla.
Mietin vain että kuinka ylpeäksi se henkilö tunsi olonsa sen jälkeen..
Kirjoittanut: Raven Darkstar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 12.02.2008 06:28
Hautausmaa kuvat ei viehätä niinkään, mutta onhan niissä paikoissa tietty viehätys. Sellanen arvokkuus, rauha ja kauneus, varsinkin jos on hienoja ja vanhoja hautoja. Vanhimmat haudat mitä itte oon bongaillu on ollu 1780-1810v. Ne on siitä kiehtovia että ne on seissy siinä samassa paikassa sen 200v.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 12.02.2008 06:36

Lainaus: Raven Darkstar

Ne on siitä kiehtovia että ne on seissy siinä samassa paikassa sen 200v.

Joku kivi on voinut nököttää maassa aikojen alusta lähtien. Puutkin voivat olla vallan ikiwanhoja.

Lainaus: The Evil Fairy

Tiedän tapauksen jossa eräs henkilö joka asui täällä paikkakunnalla ennen oli hautausmaalla "riehumassa" ja hänen tyttöystävänsä kuvasi tapahtuman videokameralla.
Mietin vain että kuinka ylpeäksi se henkilö tunsi olonsa sen jälkeen..

Joo-o. Toivottavasti häntä hävettää myöhemmin. Eipä se kovin fiksua toimintaa ole riehua missään kuolleiden lepopaikassa. Varmaan se on ajattelemattomuudesta tai näyttämisen halusta johtunut, tai sitten tyyppi on vain jotenkin nyrjähtänyt. Oli syy tuohon tempaukseen mikä tahansa, voisi häntä rangaista ihan jo senkin takia, että oppii olemaan ihmisiksi. Tähänkin tapaukseen sopisi pesarilla pahantekijän hutkiminen. (Pesismaila on Tie ja Totuus.)
  • Lähetetty: 12.02.2008 07:00

Lainaus: kuopassa

Joku kivi on voinut nököttää maassa aikojen alusta lähtien. Puutkin voivat olla vallan ikiwanhoja.

Tarkoitinkin lähinnä muistoa mikä on tallentunut siinä kiven kaiverruksessa
Kirjoittanut: Trnquill (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.02.2008 09:05

Lainaus: Raven Darkstar

Tarkoitinkin lähinnä muistoa mikä on tallentunut siinä kiven kaiverruksessa

Sitten olet varmasti aivan pähkinöinä luolamaalauksista...?

No juu, tosissaan. Kyllä hautausmaissa jotakin kiehtovaa on, kunhan ovat näitä vanhoja "kaiva se kuoppa vaikka tohon, siinä taitaa olla laihan miehen mentävä rako vielä jäljellä"-tyyppisiä, eivätkä uusia 2x4m karsinahautausmaita. Valokuvassa tosin tavallinen suomalainen hautausmaa näyttää vain... noh... hautausmaalta, ja jos siellä kivien lomassa tapastelee vaikkapa näyttävästi puettu henkilö, ei voi kuvaa katsoessa välttyä ajatukselta: "Mitähän tuokin tuolla harhailee?" Aivan toista maata ovat toisten maitten yltiökoristeelliset monttumaat, joista ei kaikista vielä toisellakaan katsomalla arvaisi, että nehän on ruumiita täynnä. Toki pieniä yksityiskohtia valokuviin poimimalla samaan tunnelmaan pääsee myös täällä meillä.

Mitä tulee joidenkin ihmisten yli-varovaiseen suhtautumiseen hautausmaihin: ei siellä sentään henkeään tarvitse pidättää, kiviä ne vaan on! Joskus muinoin olin tovin hautausmaalla töissä ja se todella avasi silmät. Jos kivi oli tiellä, se kaadettiin tai nostettiin syrjään. Ja jo pelkkä pikkutraktorilla eestaas pitkin hautausmaata kruisailu näyttänee sivullisen silmään epäsovinnaiselta, mutta jollakin ne montut vaan on kaivettava. Huvitti tässä taannoin erään rouvashenkilön yleisönosastokirjoitus, jossa hän kauhisteli kaadettuja hautakiviä paikallisella hautuumaalla. Alla oli paikan työntekijän vastine: "Kaadoimme kivet viereisen haudan kaivamisen ajaksi ja ne nostettiin operaation jälkeen takaisin pystyyn". Ihmeen herkkiä ovat jotkut.

Ja onhan hautausmaasta miljöönä minulla sikälikin erityisiä muistoja, että vuosia sitten "alettiin oleen" avovaimoni kanssa hautausmaan penkillä, ilta-auringon laskiessa kirkon katonharjan taa.
Kirjoittanut: Kyumin (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.02.2008 11:25
kyllähän ne kuvat on hienoja, voisin ehkä itsekkin haluta.

rakastan hautausmaita, loputtomia inspiraation lähteitä yöllä. Voisin piirtää siellä tuntikausia. nyt kun omat mummot ja ystävä makaa mullan alla niin ne ovat muodostuneet vielä tärkeämmäksi.

hautausmailla on kaikilla ihmisillä tietynlainen yhteenkuuluvuuden tunne, kaikki ovat menettäneet jonkun tärkeän ihmisen. kaikki ovat siellä tavallaan samalla viivalla huolimatta, iästä, sukupuolesta, ulkonäöstä tai tuloista.

...selitän TAAS. anteeksi -.-'''
  • • Muokkasi: Raven Darkstar
  • Lähetetty: 12.02.2008 13:48

Lainaus: Trnquill

Sitten olet varmasti aivan pähkinöinä luolamaalauksista...?

Olisin kyllä todentotta jos sellasen näkisin
Kirjoittanut: Harajuku (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 21.03.2008 19:59
Ah, olisi niin ihanaa illalla istua hautausmaalla jonkun ison puun alla, ja sulkea silmänsä ja samalla kuunella ääniä... Mutta toisaalta minulla on hirveä fobia zombeja kohtaa ;D
Kirjoittanut: Ghorgul (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.03.2008 20:56

Lainaus: Harajuku

Mutta toisaalta minulla on hirveä fobia zombeja kohtaa ;D

Juu, kannattaa varoa. Mä olen tiiätkö hirveesti aina miettiny et miks ei laiteta hautausmaille varoituskylttejä, ties kuinka moni ajattelematon on jo menettäny henkensä..

Itse kyllä tykkään kanssa hautausmaiden tunnelmasta, on jotenkin niin pysähtynyt.. Ei sitä voi oikein kuvailla, vähän haikea. Pakostakin ajattelee sitä, että elämä loppuu kanssa joskus. Varmaan olisin itse ottanut kuvia hautausmaalta joskus, mutta on jäänyt tekemättä kun on niin "trendikästä". Olen niin vastarannan kiiski etten tee mitään sellaista mitä kaikki muut tekee.
Mutta todella mukava on hautausmaalla aina kävellä. Ja sinne pitäisi kyllä mennä aina yksin, ei kaveriporukalla.

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit