Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Eläinrääkkäyskö taidetta?

Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 11.09.2008 21:46

Lainaus: DeadlyNightshade

Sinulle siis eläin on arvoton, ellei siitä ole hyötyä ihmiselle?

Silkkitoukat on hyödyllisiä. ne tapetaan että saadaan hienoa silkkiä. ja mehiläiset tekee hunajaa.
Joissain lisäaineissa on myös hyönteisperäisiä aineita, joita truu-vegaanit välttelevät.

Mielestäni on parempi, että tämä yksilö sai kenties uhrauksellaan aikaan sen, että ihmiset alkavat tiedostamaan kulkukoiraongelmaa ja eläinrääkkäystä. Parasta olisi tietenkin ollut, että koira olisi viety suoraan lopetettavaksi, mutta tämä on ainakin herättänyt keskustelua, mikä on todella hyvä asia.

voihan sen asian ajatella näinkin, mutta haluaisin silti kuulla "taiteilijan" oman näkemyksen. Oletko samaa mieltä myös siitä suomalaisesta äijästä, joka teki sen jonkin kissantappovideon?
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 11.09.2008 22:00

Mutta silti - jos kerran elämä on sinällään jo arvokasta, miksi hyttysellä ei olisi samaa itseisarvoa kuin koiralla?

No daa. Koska koira antaa hyttyselle pataan. Tässä kiviä, papereita ja saksia sisältävässä skenaariossa sinun hyttysesi edustavat rupuista uusiopaperia ja koirat supertehokkaita silpojasaksia. Mielestäni koiran elämä on arvokkaampi kuin hyttysen koska koirasta on yleensä meille ihmisille enemmän välitöntä hyötyä kuin hyttysistä.

Eikö vammainen sitten olekaan yhtä arvokas kuin täysin terve, 30-vuotias, urheilullinen valkoihoinen mies, joka ei tupakoi ja elää muutenkin kohtuudella?

Vammaisten ja muun huonon ihmisaineksen suosiminen ei ole kovin fiksua rodun tulevaisuuden kannalta.

FAIL, hämähäkit syövät monia tuhohyönteisiä ja juuri näitä hyttysiä, joita sinä inhoat.

Hahhaa. Hämähäkit, tuhohyönteiset ja hyttyset voidaan myrkyttää. Hämähäkkien häviäminen ei siis ole kovin iso merkitys tälle maailmalle, kun ei nimittäin ole paljon mitään sellaista mihin kunnon myrkky / kaasu ei tepsisi.

Asiasta kolmanteen: miten eettisiä ovat mielestänne nämä hyttysentappokilpailut? Eivätkös nekin ole jollain tasolla ajateltuna vain sairasta huvia, jossa eliöiden tappamisesta saadaan nautintoa?

Voi hellanlettas sentään. Kun kerrankin on onnistuttu yhdistämään huvi ja hyöty niin mitä sitä suotta kotkottamaan siitä. Voit toki perustaa vaikka jonkun adressin tämän tautta tai nostattaa kansanliikkeen hyttysten yhteiskunnallisen statuksen kohentamiseksi.

Sinulle siis eläin on arvoton, ellei siitä ole hyötyä ihmiselle?

Minulle hyödytön eläin on minulle vähemmän arvokas kuin minulle hyödyllinen eläin. Tykkään enemmän appelsiineista kuin taivaalla tuikkivista tähdistä, sillä appelsiinit voivat ruokkia minut ja niiden siemien avulla voi kasvattaa lisää samanlaista ruokaa.
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • • Muokkasi: DeadlyNightshade
  • Lähetetty: 11.09.2008 22:07

Lainaus: Cata

Oletko samaa mieltä myös siitä suomalaisesta äijästä, joka teki sen jonkin kissantappovideon?

Olen, vaikka se video ei ottanutkaan niin selvästi kantaa esim. kesäkissojen oloihin.

Lainaus: kuopassa

Mielestäni koiran elämä on arvokkaampi kuin hyttysen koska koirasta on yleensä meille ihmisille enemmän välitöntä hyötyä kuin hyttysistä.

Minun mielestäni kummankin elämä on yhtä arvokas. Näkemysero siis.

Vammaisten ja muun huonon ihmisaineksen suosiminen ei ole kovin fiksua rodun tulevaisuuden kannalta.

Olen täysin samaa mieltä, mutta varokaamme, ettemme saa Hitler-leimaa otsaamme ;(

Hämähäkit, tuhohyönteiset ja hyttyset voidaan myrkyttää.

Nevöhööd of resistensseistä kannoista? Hämähäkeille kun taas on vaikeaa tulla resistentiksi. Et tainnut ajatella tätä edes niin pitkälle, että myrkkyjen käyttö aiheuttaisi mahd. niiden rikastumista ravintoketjussa ja haittojen aiheutumista sitä kautta myös ihmisille? Et tainnut ajatella sitä, että samalla kärsisi myös koko ekosysteemi ja biosfääri? Tai sitten tämä oli provo ja nielaisin vavankin.

Voit toki perustaa vaikka jonkun adressin tämän tautta tai nostattaa kansanliikkeen hyttysten yhteiskunnallisen statuksen kohentamiseksi.

Se on seuraava tavoitteeni.

Minulle hyödytön eläin on minulle vähemmän arvokas kuin minulle hyödyllinen eläin.

Minusta kaikki eliöt ovat yhtä arvokkaita - ainakin teoriassa. Käytännössä tämä on hieman vaikeampaa, mutta olen kai sitten raaka murhaaja. Voi voi.

EDIT: Jotta ymmärtäisit pointtini:
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 11.09.2008 22:15

Lainaus: Cata

Joissain lisäaineissa on myös hyönteisperäisiä aineita, joita truu-vegaanit välttelevät.

Hyihyihyi. Vegaanit ja muut saman kaartin hörhöt tappavat kasveja. Kuvitelkaa nyt. Tappavat porkkanoita. Viipaloivat, raastavat, keittävät, paistavat.

Minun mielestäni kummankin elämä on yhtä arvokas. Näkemysero siis.

Ei ole näkemysero, kun minähän olen oikeassa ja sinä väärässä. Sinulla on, katsopas hyvä ihminen, vähän vinksinvonksin nuo tärkeysjärjestykset. Yleensä ihmisillä on automaattisesti kyky laittaa asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen, mutta ei näemmä kaikilla, joten autan sinua nyt alkuun. Tässä on vähän tällainen supistettu lista, joka kannattaa printata ja pistää taskun pohjalle lunttilapuksi:

1. Ihminen
2. Tietokone
3. Koira
4. Hyttynen
5. Kivi
Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 11.09.2008 23:22

Yleensä ihmisillä on automaattisesti kyky laittaa asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen, mutta ei näemmä kaikilla, joten autan sinua nyt alkuun. Tässä on vähän tällainen supistettu lista, joka kannattaa printata ja pistää taskun pohjalle lunttilapuksi:

1. Ihminen
2. Tietokone
3. Koira
4. Hyttynen
5. Kivi

haukkasit hatullisen tuossa kohdassa.

Oikea tärkeysjärjestyhän on:
1. oma napa
2. olut
3. villit naiset
4. roskaruoka
5. muut

e: aiheesta... mitään ei pidä tappaa turhaan. jos on muita keinoja, käytetään niitä ensin.
Kirjoittanut: predatoress (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.09.2008 23:35

Hyihyihyi. Vegaanit ja muut saman kaartin hörhöt tappavat kasveja. Kuvitelkaa nyt. Tappavat porkkanoita. Viipaloivat, raastavat, keittävät, paistavat.

Hieman OT: ihmettelen, miten vegaanit voivat juoda esim. olutta ja syödä sieniä, kun sienet (joihin myös hiiva kuuluu) ovat lähempänä eläinkuntaa kuin kasvikuntaa? (Ja taas palattiin sieniin... Juu-u)

Mutta siis, minusta taiteen tekeminen kärsimyksellä on sairasta. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Aivan kuin jonkin ylimmän luvalla kärsimys olisi hyväksyttyä tietyssä tilanteessa. Miksei tyyppi voinut vaikka ottaa kuvia kärsivistä koirista/maalata niitä, ja sitten lahjoittaa vaikka saamansa rahat johonkin koirakotiin?

Vaihtoehtoisesti jos narun nokkaan olisi pistetty Bulgarialaisen lastenkodin luurangonlaiha penska, niin johan olisi poru syntynyt. Mutta kun kyseessä on "vain" koira, ihmiset käyvät ihastelemassa tätä upeaa taideteosta ja kävelevät pois välittämättä. Ollaanko me todella niin turtuneita?

Minä muuten pidän hämähäkeistä ja rotista. Hyttysistä en niin välitä - niistäkään kun ei olisi haittaa, vaan kun ne perkuleet inisevät jatkuvasti. Kärpäset ja muut ökömönkiäiset pyrin kiikuttamaan pihalle
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 12.09.2008 09:34
Kaikkea tekin uskotte. Kyseinen juttu on urbaanilegenda - tosiasiassa koiraa ei näännytetty tms. Ja kukaan ei tee mitään kulkukoirien tai -kissojen hyväksi muutenkaan; ihmisiäkin nääntyy nälkään päivittäin - kuinka moni teistä antaa rahaa hyväntekeväisyyteen?

...V**tu että kyrpii tällainen tekopyhyys.
Kirjoittanut: Sire (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 12.09.2008 09:39
Olen kuullut tuosta "taideteoksesta" aiemminkin. On totta, että kyseinen taiteilija ei ole toiminut oikein, mutta kuinka moni meistä voi väittää olevansa yhtään parempi? Suurimmalle osalle kapinen kulkukoira suurkaupungin kujalla on melko lailla evvk. Tämä "teos" osoittaa varsin mainiosti, kuinka ihmiset aina heräävät vasta siinä vaiheessa, kun vahinko on jo tapahtunut. Ja sitten päivitellään ja mesotaan kuinka kauheita tapahtuu. Kukaan ei olisi muutenkaan tehnyt mitään, vaikka siihen joskus olisi ollut mahdollisuus.

Tuohon "koira vs. hyttynen vs. porkkana" keskusteluun en aio ottaa osaa. Sorry.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 12.09.2008 09:42

Lainaus: Sire

Olen kuullut tuosta "taideteoksesta" aiemminkin. On totta, että kyseinen taiteilija ei ole toiminut oikein, mutta kuinka moni meistä voi väittää olevansa yhtään parempi? Suurimmalle osalle kapinen kulkukoira suurkaupungin kujalla on melko lailla evvk.

Luitko ollenkaan mitä sanoin?

KYSEINEN TAIDETEOS EI OLE SISÄLTÄNYT KOIRAN NÄÄNNYTYSTÄ.
USKOKAA JO.
Kirjoittanut: Sire (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Sire
  • Lähetetty: 12.09.2008 09:44
En, koska kirjoitin samaan aikaan kuin sinä. Riittävä selitys?

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 5 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit