Gootti.net

Kitinät, narinat ja vinkunat 9 - kun valitus ei riitä

Kirjoittanut: P-M (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.01.2010 17:39

Lainaus: Iiriva

rahaa on liian vähän.

Sama kitinä täälläkin. Ainut posti mitä luukusta tupsahtelee, on tietysti laskuja ja kaiken kukkuraksi laskivat opintotukeani asumislisineen melkein satasella. Perusteena, että vanhempani muka tienaavat liikaa a) eivät todellakaan tienaa b) on se kumma kun täysi-ikäisenkin pitäisi muka olla ruinaamassa rahaa vanhemmiltaan. Ei sillä etteivät he yhtään auttaisi jos oikein tiukka paikka tulee, mutta yritän kuitenkin elää omillani. Minulla sentään on töitä, mutta vuoroja on aivan liian vähän.

Sitten vielä; vasta kaksi päivää ollut tavallista koulua työharjoittelun jälkeen ja jo tympii. Ei niinkään itse opiskelu vaan meidän luokka. Luokkahenki on älyttömän huono tai pikemminkin puuttuu kokonaan ja ihmisten jutut ovat tasoa alaikäisenä kännissä kortitta autolla huristellut ylpeilee tekosillaan. Tämä riittäköön tältä erää.
Kirjoittanut: Mortale (Aktiivi)
  • Lähetetty: 19.01.2010 17:46

Minä ainakin ymmärrän, että inttijuttujen kuunteluun väsyy nopeasti. Mutta itse juuri kotiutuneena voin sanoa, että ainakin intin aikana on paha puhua muusta, kun armeija vie suurimman osan ajastasi ja paljon muuta ei juuri tapahdu! Mistä muusta sitä sitten puhuisi? Miltei koko elämä pyörii tuossa vaiheessa vain armeijassa.

Juu kyllä mä tuon tiedän ja ymmärrän, mutta silti se alkaa tulla korvista ulos. Varsinkin se ärsyttää, että en pysty itse osallistumaan keskusteluun. Esim jos Aleksi ja sen yks kaveri Teemu juttelee niin vaihtoehdot on lähinnä intti ja autot. Joten mä siinä katselen ympärilleni ja pyöritän peukaloitani :/ ja kun jos nähdään Aleksin kanssa kavereita niin ne usein on Aleksin kavereita. Eli kaikkien kanssa aiheet on intti ja autot, autot ja intti. Hieman turhauttavaa pidemmän päälle
Nyt sentäs viikon ajan Aleksi on enemmän puhunut työpäivästään aina
Kirjoittanut: Kitiara (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.01.2010 18:38
läppärin akku loppuu puolen tunnin päästä ja laturi nukkuvan siskon huonees lukkojen takana.. ei se riitä mulle!
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 20.01.2010 11:53
Mjaha, minulla ei ole oikeutta työttömyystukeen, koska en hakenut armeijan aikana yhteishauissa. Thank for telling me now. Vai että velvollisuus, hienoa. Enpä tiennyt tuollaisesta velvollisuudesta.

Noh, eipä auta. En rupea todellakaan pelleilemään minkään lautakunnan kanssa siitä asiasta. Yritän sitten vain pärjätä osa-aikaistyöläisen palkoilla, ja tietty haen Kelalta asumistukea. Paha vaan sekin on anoa, kun palkka vaihtelee, enkä osaa yhtään arvioida, paljonko keskimäärin tienaisin. Ja eihän minulla olekaan kuin yli 400€ vuokra yksin maksettavana...
Kirjoittanut: Aditu (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 20.01.2010 14:31

Noh, eipä auta. En rupea todellakaan pelleilemään minkään lautakunnan kanssa siitä asiasta. Yritän sitten vain pärjätä osa-aikaistyöläisen palkoilla, ja tietty haen Kelalta asumistukea. Paha vaan sekin on anoa, kun palkka vaihtelee, enkä osaa yhtään arvioida, paljonko keskimäärin tienaisin. Ja eihän minulla olekaan kuin yli 400€ vuokra yksin maksettavana...

Warning OT
Voithan käydä Kelalla paikan päällä kysymässä/soittaa sinne/tahi kysyä asiaa sähköpostitse et mites tulojen arviointi menee, kun on osa-aikatyössä ja palkkaa ei tule aina yhtä paljon. Ja vaikket saa työttömyystukea, voit hakea sossusta toimeentulotukea infoa täältä. Sitä tosin pitää sitten hakea aina joka kuukausi erikseen, mutta siis kyllä valtio aina jotenkin jelppaa.
Kirjoittanut: azpzv (Nimetön)
  • Lähetetty: 20.01.2010 17:20

minulla ei ole oikeutta työttömyystukeen, koska en hakenut armeijan aikana yhteishauissa.

Eikös ne maksais sinulle takautuvasti jos hakisit nyt?

Työkkärille pitää laittaa selvitys miksi en käynyt silloin ja silloin varatulla ajalla. Prkl... sentään niitäkin!
Eipähän olis varaa karenssiin!

Mode muokkasi julkean huonon kirjoitusasun edes jotenkuten parempaan muotoon.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 20.01.2010 17:34

Lainaus: azpzv

Työkkärille pitää laittaa selvitys miksi en käynyt silloin ja silloin varatulla ajalla"" prkl...sentään niitäkin ...!
Eipähän olis varaa KARENSSIIN"!!!

Yhteishaku taitaa olla sinulle tuntematon käsite? Ei, en puhunut tukien hakemisesta, vaan yhteishaulla tarkoitetaan KOULUIHIN OPISKELIJAKSI HAKEMISTA.

u n00b
Kirjoittanut: azpzv (Nimetön)
  • Lähetetty: 20.01.2010 18:30

Ei, en puhunut tukien hakemisesta, vaan yhteishaulla tarkoitetaan KOULUIHIN OPISKELIJAKSI HAKEMISTA.

Joo joo.....

Kitinään; Nyt loppu rahat tälle kuulle....äshh!!
Kirjoittanut: Aural (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 20.01.2010 19:13
Inhoan käsikirjoittamista, srsly. Koko päivän aivokapasiteetti kului tänään koulussa siihen, eikä helpotusta ole luvassa loppuviikkonakaan. Saatoin vielä pari vuotta sitten nähdä oikeutuksen joillekin pakollisille käsikirjoituskursseille, mutta enää en. En edes muista, kuinka monella kurssilla näitä asioita on käyty. Ja jos työskentelyssä keskityttäisiin edes toteutettavien asioiden kässärien brainstormaamiseen, hiomiseen ja lisähiomiseen, niin ymmärtäisin senkin. Mutta ei, saamme tehdä epämääräisiä luovan kirjoittamisen harjoituksia, joita olen aina inhonnut. En inhoa kirjoittamista, mutta inhoan jos joku määrittelee, mistä lähtökohdista minun pitäisi kirjoittaa.
Yläasteella moinen oli kamalaa, ja siellä sain kuulla, että lukiossa kirjoitettaisiin vain asiatekstejä. Niin tehtiinkin, ja se oli siedettävää. Lukion jälkeen ympyrä sulkeutuu ja olen taas siinä pisteessä, että hieman harmittaa.
Kirjoittanut: Mary Death (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.01.2010 20:14
Menen elokuviin tulevana perjantaina ja jo valmiiksi ärsyttää....jos siellä taas on joku idiootti joka tuo kakaransa mukanaan ja LUKEE ÄÄNEEN tekstitystä kun se pikku hirviö ei itse vielä osaa!!!! Mitä järkeä, miksei pysy kotonaan ja katso dvd:ltä pelle hermannia ja anna toisten nauttia rauhassa elokuvasta, mikä asiasta toiseen maksaa nykyään ihan kamalasti...ottaa päähän. Toinen ilahdus on ihmiset jotka vastaavat kännykkään kesken elokuvan ja alkavat selostamaan missä ovat ja miksi, joo kiitoksia vaan paljon jo etukäteen...se olen muuten minä joka heittää sitten karkkipussilla takaraivoon

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit