Gootti.net

Kitinät, narinat ja vinkunat 9 - kun valitus ei riitä

Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 06.03.2010 01:11

Lainaus: Funereal Soul

osa ihmisistä joutuu pitään niitä myös päivisin

Hui, eihän tuo onnistu. Höpötän pakon edessä töissä päivät pitkät, joten jos lääkäri ehdottelee jotain tämän suuntaista, niin ei onnistu. Lähete on tosin kirurgilta, eikä hammaslääkäriltä, niin että katsotaan mitä HL antaa aikanaan ohjeeksi.

Lainaus: Funereal Soul

alkoi suuta avatessa paukkumaan leukanivel ja kipytyi niin..

Hmm... juuri näistä vaivoista ja parista muustakin pitäisi leuan parantua. Onkohan noista kiskoista sittenkään mitään apua? Inhoan muutenkin hammaslääkärissä käymistä, mutta kiskoja varten pitää käydä peräti kolme kertaa.
Kirjoittanut: Nocturne (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 06.03.2010 08:11
Piti kaverin tulla tänne luokseni yöksi. Päätti lähteä illalla baariin, itellä ei ollut varaa, joten mikäs siinä, antaa toisen mennä. No lähi baarin valo on 1.30. Eipä ole tyyppiä vieläkään näkynyt. Ja sillä on mun avaimet, kun ajattelin, että tulis yöllä kotiin ni ei tartte mua herättää soittamalla ovikelloa. Olis tosi nastaa saada ne avaimet täs piakkoin kun pitää kummiski lähteä kampaajalle.

En oikeastaan ole vihainenkaan, ehkä hieman pettynyt ja loukkaantunut, toisaalta en yllättynyt yhtään. Ajattelin vain merkkaavani sen verran hänelle, että ei tämmöisiä temppuja mulle tekisi. Hän kun muuttaa pian pois koko paikkakunnalta ja nähdään joskus ja jouluna....
Kirjoittanut: Faith Black (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 06.03.2010 12:44

Lainaus: Nocturne

Hän kun muuttaa pian pois koko paikkakunnalta ja nähdään joskus ja jouluna....

Minä haluaisin muuttaa kauas pois, jotta ei tarvitsisi nähdä tuollaisia "ystäviä" ja sukulaisia, kuin juurikin joskus ja jouluna ja ei välttämättä silloinkaan, koska voisihan aina vedota siihen, että asuu 3000km päässä. Olen niin lopen kyllästynyt ihmisten toimintaan, joka välillä on todella omituista. Viimeksi sisareni, joka on siis aivan aikuinen ihminen, suuttui minulle verisesti siitä, kun minulla ei ollut rahaa tarjota hänelle juomaa. Haukkui m*lkuksi ja äärettömän itsekeskeiseksi ihmiseksi. Ja siis ihan tosissaan, ei heittänyt tuota mitenkään läpällä, vaikka aluksi kuvittelinkin näin.

Oi kyllä, haluan muuttaa vaikka Kaliforniaan. Siellä olisi aurinkoistakin ja lämmintä, eikä tarvitsisi viettää aikaansa 24/7 sisällä paossa hyytävää ilmaa ja 5m korkuisia lumikinoksia.
Kirjoittanut: Jezebel (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 06.03.2010 15:27
Hitto että meni hyvin taas.
Oltiin lähdössä kaupasta kotiin ja kas, rakas automme ei käynnisty. Yritämme vaikka ja mitä, käymme kysymässä jopa työkaluja kanssaihmisiltä. Tarvitsemme käynnistyskaapelit ja lähdemme ostamaan niitä, vähän ennen kaupan ovea liukastun ja ennestään venähtänyt nilkkani ottaa lisää osumaa. Eikä niitä hiivatin kaapeleita edes ole siellä kaupassa!

Niinpä, haemme kaapelit viereiseltä huoltsikalta ja jalkaan alkaa sattua koko ajan enemmän. Ei muuta kun apuvirran antoon, josta ei ole mitään taikaa. Volvomme on mykkä. Joten kartanomobiili köyden nokkaan ja hinaamaan. Tuolla se nyt seisoo pihassa laturissa.
Onneksi oli kaksi lääkäriä vierailulla ja saatiin nilkalle viimeisen päälle ensiapua. Nyt sitten kökötän jalka kylmähauteessa ja mietin syntyjä syviä. Hauskaa lauantaita vaan.
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Lähetetty: 06.03.2010 17:08
Vituttaa niin vähäpätöinen asia kuin Ruotsin koe. Ei mitään motivaatiota lukea.
Kirjoittanut: Lycantrophia (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 07.03.2010 00:38

Lainaus: Mary Death

Uusinta tulee tänään tv2 klo 23.45!

Kiitos. Säntäsin äsken hurjana teeveen ääreen siinä toivossa, että ehtisin nähdä edes viimeiset minuutit, mutta erehdyin vuorokaudesta. No, ehkä tämä on enemmän koomista kuin traagista... Maanantaina (?) sitten uusi yritys.
Kirjoittanut: Orthoxina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.03.2010 16:09
Severana, kuinka ihmeessä kiskoja varten tarvitsee kolme käyntikertaa O.O? Itsellä jo toiset kiskot käytössä (ensimmäisiä kyllä korotettiin eli paksunnettiin kerran eli periaatteessa kolmannet) ja aina on täytynyt käydä vain kahdesti, ekalla kerralla otattamassa muotti ja toisella kerralla sovitus, jossa hiotaan kiskon alapintaan kolot alahampaille että on oikeanmallinen myös alahampaistolle... Ihmeellistä :/.

Itsellä molemminpuolinen diskusdislokaatio ja korjausleikkaus leukaniveliin takana (sitä ennen tappelin yli vuoden päivät lekurin kanssa että sain minkäänlaista hoitoa ja lopulta piti matkustaa seuraavaan kaupunkiin että pääsin leikkaukseen - pitkä ja tuskallinen tarina eikä vieläkään ohi) ja jos purette öisin niitä hampaita yhteen ja kisko on sitä eikä oikomista varten, KÄYTTÄKÄÄ SITÄ. Jos pistää leukanivelet kipeytymään tai paukkumaan, käykää korotuttamassa se (kun se on paksumpi, hampaat ei pääse niin lähelle toisiaan yhteen purtaessa jolloin purennan voima on pienempi ja paine leukanivelessä pienenee myös). Oikeasti. Niitä hampaita ja niiden kiilteitä ei saa takaisin, ja jos huonosti käy se tuhoaa myös leukanivelen välilevyt. Ylle/alle/sivullekirjoittaneelle (missä se nimimerkki näkyykään) kävi niin mukavasti, että leukanivelet ovat lopullisesti rikki ja viimeistään kai nelikymppisenä pitää alkaa harkitsemaan tekoniveliä.

Siinä minun vinkunoita tuosta aiheesta. Tarkemmin en kirjoita koska se aiheuttaisi suunnattoman murhanhimon (minua hoitanut suufysiatri ansaitsisi tuskallisen kuoleman, kiitos hänen leukaniveleni ehtivät kärsiä liian suuret vahingot korjautuakseen kokonaan)...
Itselläkin purukisko, epämukava ja kaikkea mutta nyt sitä taas kuukausia yhteen menoon öisin käyttäneenä kyllä huomaa jos on välissä yö että kisko ei ole suussa, kasvojen purulihakset ja takaraivo huutavat aamulla hoosiannaa... Alkuun ensimmäiset pari viikkoa kiskon kanssa kyllä aiheuttivat saman reaktion kun leuka etsi oikeaa asentoa.

Itse aiheeseen vihdoin. Tulin valittamaan eilistä päivää ja yötä. Perjantaisten nimiäisten jälkeen on ollut hieman vaikeaa tuon 6-viikkoisen pienen neidin kanssa. Oli torstaina ja perjantaina niin paljon vieraiden sylissä - että sain laitettua nimiäisiä ja sitten sukulaiset perjantaina liekuttamassa - että lopulta perjantai-iltana huusi suoraa huutoa kunnes pääsi syliin ihoa vasten, ja huuto alkoi uudestaan jos edes kuului jonkun muun puhe... Raukkapieni :/. Nukkui sylissä loppuillan ja herätessään alkoi itkemään ennen kuin tajusi olevansa äitinsä sylissä. Ikävä, kenties? Niin pahan eroahdistuksen ilmeisesti kävi läpi, että vasta tänään on suostunut olemaan edes isänsä sylissä. Sen lisäksi eilinen koko ilta ja yö meni levottomasti itkiessä ja kokoajan rinnalla. Oli usko (ja maito) loppua kesken. Eihän sitä tietenkään saisi valittaa, koska tyttö muutoin on täysi enkeli.

Niin, ja nimiäisissä miehen isoäiti halusi laulaa virsiä (eiköhän se lapsi olisi kastettu jos oltaisiin jotakin kristillistä kaivattu) ja kummitädit joi siideriä meidän makuuhuoneessa piilossa muilta vierailta. Kiitos siitä.

(Ja koska hän juuri nukahti, juoksen itsekin nukkumaan että saisi edes vähän tätä vajetta lievennettyä...)
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 07.03.2010 19:26

Lainaus: Orthoxina

Severana, kuinka ihmeessä kiskoja varten tarvitsee kolme käyntikertaa O.O?

Siksi, kun ensimmäinen käyntikerta on suunnittelukerta, jonka vakuutusyhtiö vaatii. Tämän suunnitelman perusteella tehdään sitten korvauspäätös, vaikka mulla onkin jo kirurgin lähete. En itsekään ymmärrä, miksi tuo lähete ei riitä?
Mulla leukavaivat johtuu syyskuisesta työtapaturmasta, kun oma oppilaani hakkasi/potki mua päähän aika ikävin tuloksin. Leukanivel ja kierukka on siis paskana molemmat, jatkuvasti koskee, on vaikeaa puhua ja syödä, vaikka ei sitä ulkopuolinen enää huomaakaan helposti. Tästä jäi muistoksi paljon muitakin vaivoja, esim. oikoryhti ja hermojuuriärsytys niskassa, jonka vuoksi koko vartalo sen kohdan alapuolella elää ihan omaa elämäänsä kaikkine tunto-ongelmineen. Että ihan pikkuisen pistää v*tuttamaan. Olen kuitenkin vakaasti päättänyt parantua. Ja jos en parane, niin jonain päivänä en enää muista, millaista oli kun kaikki raajat toimi normaalisti.

Hurjasti muuten onnea perheenlisäyksestä, Orthoxina!
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 08.03.2010 08:21
Väsyttää, masentaa ja ahdistaa, eikä mikään kiinnosta tai innosta. Tämä tuntuu aivan sairaan pahalta.
Kirjoittanut: Chrystalis (Inkvisiittori)
  • Lähetetty: 08.03.2010 11:57

Lainaus: Severana

mutta kiskoja varten pitää käydä peräti kolme kertaa.

Itselläni on nyt tulossa 15 pvä neljäs kerta.. Että eipä sillä

Lainaus: Severana

Onkohan noista kiskoista sittenkään mitään apua?

Ja kyllä niistä apua on, mikäli ei ole ihan paskaa laatua kuten minulla.. Olen nyt reilun kuukauden käyttänyt niitä ja murenevat jo. Omiini kun on laitettu poskihampaiden kohdalle pienet korokkeentapaiset jotta pysyvät paikoillaan, niin ne ovat lohkeilleet irti. Ei siinä muuten mitään, mutta kiskot keikkuvat suussa ja pitävät kovempaa meteliä kuin minä. Toivottavasti sinun kiskosi tulevat paremmasta labrasta!

Tämä aihe on suljettu. Et voi lähettää tähän aiheeseen vastausta. Aihe on todennäköisimmin suljettu siksi, että siinä käsiteltävä asia on puitu perinpohjaisesti ja ns. kaluttu loppuun, tai sitten aihe ei ole enää ajankohtainen (jos viestiketjussa on käsitelty esimerkiksi festivaalia tai konserttia), tai sitten samasta aiheesta on ollut keskustelua jo aikaisemmin. Goottifoorumilla on myös tapana sulkea sellaiset viestiketjut, jotka sisältävät sata (100) sivua, ja avata uusi viestiketju samasta aiheesta toisaalla. Voit halutessasi kysyä foorumin valvojilta tai ylläpidolta syytä tämän viestiketjun sulkemisen syistä.

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit